hur slipper man mens?
Jag har hört att folk äter katt ppiller och slipper mens! kan det stämma???
Jag är för rädd för sprutor så pspruta är inget för mig.
tips är välkomna..
Jag har hört att folk äter katt ppiller och slipper mens! kan det stämma???
Jag är för rädd för sprutor så pspruta är inget för mig.
tips är välkomna..
Jag skulle definitivt inte rekommendera att ta kattP-piller! Vill du slippa mens helt och hållet, eller bara speciella dagar? Och vad är anledningen? Äter du P-piller, det gör ju att blödningen och besvären minskar. Prata annars med din gynekolog, han/hon borde ju veta.
Katt-p-piller, eller Gestapuran som de heter, används tillfälligt för att antingen skjuta fram mensen en kort period eller för att framkalla mens (mensen ska komma efter man tagit pillren) hos de som inte har någon spontant.... Det är inget man tar sådär alltid liksom..
Bli med barn. ;)
Tack för tipsen,jag har tre barn det får minsann räcka!! hahahihi
Hmmm... Förstår dig där. :)
Är inte så att med hormonspiral slipper man mens? Om det gäller enstaka gånger så finns det Primolut Nor.
Jo man kan visst ta gestapuran konstant!
Jag har ätit Gestapuran utan avbrott i 2 1/2 år för att slippa mensen. Fick dem därför att jag har sådana hiskeliga problem varje månad... Inte kul att ligga 3 dagar i månaden pga mensvärk. Hade provat ett antal sorter vanliga p-piller innan gynekologen kom med denna underbara lösning! Gestpuran innehåller samma hormon (gestagen) som finns i p-stavar och p-spruta tror jag.
Och ja, det är samma hormon som används i katt-p-piller, fast i annan dos givetvis! :)