Hon har tagit över
Det började väl egentligen med att jag och fästmannen frågade två kompisar om de ville vara värdpar och jag frågade om de kunde hitta på någonting roligt. Jodå, det kunde de. Men därifrån dit läget är nu är steget långt.
I förrgår hade jag och min fästman inte den blekaste aning om hur, var och när efter vigseln. Hon har tagit över totalt. Dukning, dekorationer, festplanering, allt! Som fästmannen konstaterade - misstaget hon gjorde var att förutsätta att hon skulle göra det, hon har aldrig frågat om det är ok att hon gör det. Jag har haft superångest över det här men till sist sade vi ifrån att vi inte vill ha det så. Hon var högst ovillig att släppa in oss i planeringen och jag sade till sist att hon är så illa tvungen. Jag mår psykiskt dåligt av att inte ha någon kontroll och jag vill sätta min prägel på VÅR fest, inte att det blir "NN:s fest till XX och YY".
Och ja, till sist gick det ju bra. Jag pratade om hur jag ville ha det och hon berättade om hur hon hade planerat. Men så blir jag så jävla feg. Jag gillar sådant som är stilrent och nedtonat, hon har tänkt dekorera med diverse lull-lull. Hur säger jag till om att jag inte vill ha det så?
Fan att folk hela tiden ska ta över.