• FruRålin080808

    OT Någon skämtar med mig!

    Någon måste verkligen skämta med mig! I dag fick jag hem ett brev från ett företag som heter NaturaMed. De erbjuder mig(en person) en 3 dagars tripp till Venedig, flyg, hotell och frukost...GRATIS!!!(endast lokal flygskatt) Vad är haken!!!??? Alltså varför skulle de bara GE mig en resa? OM det är sant- är de helt galna eller?
    Någon som har fått något liknande erbjudande eller vet någon som har fått?
    Tror ju att det hela är ett stort skämt...

  • Svar på tråden OT Någon skämtar med mig!
  • Nikajo

    Oj! Skulle också blivit skeptisk, men ta chansen. Skulle jag gjort!

  • silvera

    Är inte det en sådan där resa där man får lyssna på ett föredrag om just deras produkter?

    Googlade lite och de verkar sälja lite "naturmedicin" osv, och kanske att dessa som har fått erbjudamndet någon gång har nappat på en prenumeration av någonting, tex vitaminer ? Så att det är därför deras adresser finns hos NaturaMed?
    Nu spekulerar jag bara, men kanske att det är så?

  • Piha
    silvera skrev 2008-04-23 08:56:53 följande:
    Är inte det en sådan där resa där man får lyssna på ett föredrag om just deras produkter? Googlade lite och de verkar sälja lite "naturmedicin" osv, och kanske att dessa som har fått erbjudamndet någon gång har nappat på en prenumeration av någonting, tex vitaminer ? Så att det är därför deras adresser finns hos NaturaMed? Nu spekulerar jag bara, men kanske att det är så?
    Ja, jag kollade också upp vad det var för företag. Hittar artiklar om "bluffpiller" och liknande. Kan nog vara så att det är en "säljresa". Antingen för att sälja sina produketer eller för att värva säljare. Risken finns att det kan vara lite sektartat (hjärntvättsvarianten).

    Personligen skulle jag inte resa iväg själv, med sällskap, varför inte.

    // P
  • Zozo

    Ofta är sadana resor upplagda för att sâlja nagot; kan vara ganska tufft och förstöra lite av idén. Men det sâger ju sig självt att inget företag ger bort resor för skojs skull...

  • Rosenpetunia

    Nej, jag har tyvärr ingen aning om vad/om hon betalar för sin kompis. Om vi ses under de närmaste dagarna så ska jag fråga. Återkommer i så fall.

    Det är klart att det handlar om marknadsföring av nåt slag, men why not. Har man båda fötterna på jorden och kollar upp alla viktiga "detaljer" innan så är det väl bara att åka
    Lycka till!

  • Rebecca1970

    Hej, jag fick samma erbjudande igår och skickar in det idag för att se vad som händer.

  • glimmar77
    FruRålin080808 skrev 2008-04-22 23:17:47 följande:
    Någon måste verkligen skämta med mig! I dag fick jag hem ett brev från ett företag som heter NaturaMed. De erbjuder mig(en person) en 3 dagars tripp till Venedig, flyg, hotell och frukost...GRATIS!!!(endast lokal flygskatt) Vad är haken!!!??? Alltså varför skulle de bara GE mig en resa? OM det är sant- är de helt galna eller?Någon som har fått något liknande erbjudande eller vet någon som har fått?Tror ju att det hela är ett stort skämt...
    Hej!
    Generellt sett så tycker jag att man ska tänka att "Allt som låter för bra för att vara sant är det". Inget företag GER bort något... Så det är nog inget skämt - utan ett "scam" på ett eller annat sätt...
  • PennyJenny

    Har en bekant som åkt på en sådan där resa och det var inte en kul upplevelse enligt henne. Det var ett evigt tjatande om deras "mirakel"produkter och de ville att deltagarna på resorna skulle bli säljare på homeparties när de kom hem. Och det var visst mycket tjat om det här, deras personal var ganska aggresiv i sin marknadsföring och övertalning. Många upplevde att de var skyldiga att åtminstonde köpa lite produkter eftersom de fått resan.

    Vet inte vilken firma det var, så det behöver ju inte vara samma, men personligen skulle jag aldrig åka på något sådant, jag föredrar att inte står i beroendeställning till någon på min semester. För jag tror också på devisen "det som låter för bra för att vara sant är ofast för bra för att vara sant".

  • Lena895

    Jag hoppas att Ni läst det finstilta. Man blir automatiskt prenumerant på en månadsförbrukning av Rosenrot för x-antal kronor. Vet inte om man kan säga upp den om man vill eller inte..., Sedan tillkommer det visst en depositions avgift "för att resebolaget ska veta att man dyker upp", på ca.1000:-, har jag läst. Vill inte grumla er reselycka och planer, bara Ni inte känner er lurade sedan. Ta reda på extrautgifterna..

  • Myspys77

    Fick också ett sånt erbjudande men känner mig skeptisk, tror säkert man får åka men att det tillkommer saker som att bli medlem och köpa deras produkter och att man blir tvungen att lyssna på massa föredrag om deras produkter. Kommer inte skicka in blanketten.

  • Debe

    ÅK INTE!!!!
    Jag har inte fått detta erbjudande men jag säger som många andra: det är för bra för att vara sant!
    Ni kommer garanterat att ångra er i efterhand..


  • förlovadflicka

    Men tjejer som skrev precis, denna tråden är tre år gammal, varför svara folk som förmodligen inte ens hänger på bt längre? :) 

  • Myspys77

    Det såg jag inte heller! Eftersom jag fick detta erbjudande samma dag som jag såg denna tråd så trodde jag hon också fått det nu!

Svar på tråden OT Någon skämtar med mig!