• jennieoper

Ska tärnorna ha blommor?

Precis så som fråga lyder

Ska tärnorna ha blommor att hålla i när de går in i kyrkan?

Ska era tärnor ha de?

• Svar på tråden Ska tärnorna ha blommor?
  • 20080301

MIn tärna hade en liten bukett

• bofinkarna

En jätteliten. För typ 300 kr kanske med samma rosor som jag har i min

• 20080301

Min tärnas kostade 150:- då var det blommor ur min bukett som gick igen i hennes

• le dauphin

Min kommer inte att ha det och det beror inte på kostnade utan hon kommer ändå att hålla min bukett större delen av tiden i kyrkan.

• misstrixie

Mina ska ha en enkel ros med något grönt.

• Godisråttan

En tärna måste ha händerna fria då hon ska ta min bukett när vi ska byta ringar.

• pallesj

Mina tärnor ska ha varsin liten bukett, 7 rosor i varje bukett.

• Monken

Mina tärnor ska ha varsin ros. Det skulle ju se helt fel ut om en tärna ska ha blomma medan det andra går in/står där tomhänt! Min florist sa att det är praktiskt att tärnorna har någonstans att göra av händerna under vigseln. De är ju också säkert lite nervösa!

• neeke1972

samma som mina tärnor ska ha...

misstrixie skrev 2008-04-22 08:28:58 följande:
  • misstrixie
    neeke1972 skrev 2008-04-22 08:56:31 följande:
    samma som mina tärnor ska ha...
    Jag tycker det ser trevligt och fint ut så det känns som ett bra alternativ. De tyckte själva det var onödigt med "riktiga" buketter men de vill gärna ha något enkelt att hålla i handen så de slipper stå med armarna hängandes.
  • neeke1972

Håller med dig.... stilrent och enkelt...

• Hofsan

Mina ska ha en orchideblomma i håret istället så de kan hålla min bukett.

• Mikabella

Håller med Misstrixie . Min tärna ska ha en liten bukett som matchar min. Känns bekvämare för henne. Det kan vara lite svårt att veta var man skall ha händerna annars. :) Hon har en så liten bukett att det inte kommer bli några problem för henne att hålla min oxå.

• Cissit

Mina ska ha någon liten bukett eller enkel blomma med lite grönt, eftersom de är två kan den ena hålla i båda tärnbuketterna medans den andra håller i min...det blir perfekt! :)

• RosaPärlan

Mina tärnor ska ha vars tre rosor i dom tre färgerna jag ska ha i min bukett. 150:- st.

• hungran79
    misstrixie skrev 2008-04-22 08:28:58 följande:
    lagom och stilrent.
  • martintherese

både två kommer ha två små buketter i samma stil som min!

Svar på tråden Ska tärnorna ha blommor?