AZORERNA?
HEJ!
Är det någon som har erfarenhet av Azorerna, vilken ö var ni på ? (finns två att välja på ?) Tacksam för lite info om hur det är att semestra där. Man vill ju gärna vara säker på att det är mysigt och lämpar sig för en bröllopsresa.
HEJ!
Är det någon som har erfarenhet av Azorerna, vilken ö var ni på ? (finns två att välja på ?) Tacksam för lite info om hur det är att semestra där. Man vill ju gärna vara säker på att det är mysigt och lämpar sig för en bröllopsresa.
Min mamma och hennes man åkte dit på sin bröllopsresa och blev dessvärre besvikna.
Visst var ön jättefin men inte många badstärnder, är en vulkanö. Dom fick intrycket av att det skulle vara lite som en paradisö. Sen hade dom mögel i sitt rum, bytte till ett annat men det var samma där. Så en liten varning kolla rummen. Dom åkte med Solresor.
Hoppas era resor blir bättre! :)
Hej Katta!
Vi har valt Azorerna för att det INTE är en tradiotionell badö. Vi åker på 2 veckors solsemester varje sommar och ville nu ha en annorlunda resa. Mögel på rummet är nog bara otur, men är det mögel på vårt 4-stjärninga hotell då vill jag ha pengar tillbaka!
Håller tummarna för att det blir en bra resa.
Hej Cecilia
Vi åker 30 juli. Bröllopet går av stapeln 27 juli. Så det kanske blir lite stressigt. Vi gifter oss i en anna stad och ska till frukosten 28:e öppna presenterna och packa bilen..åka hem. Räknar inte med att vara hemma förrän på kvällen. Planet kan ju gå tidigt den 30:e Men vi har ju iallafall ett dygn på oss, drygt.. Men det var fullbokat till det hotellet vi ville bo på närmaste 3 avgångsdagarna, efter den 30:e. Vilket hotell har ni valt?
Hej Sabina!
Vi ska gifta oss "hemma" där där våra föräldrar bor, så vi kommer inte att åka hem till oss (50 mil) emellan bröllop och resa. På det sättet blir det inte så stressigt för oss. Vi tar det lugnt på söndagen, packar och fixar på måndagen och åker på tisdagen. Hoppas att det blir lagom... =)
Vi har bokat hotellet Acores Atlantico. Bokade ni klostret? Tyckte att jag läste att ni var intresserade av det...
Vi bokade med STS, gjorde ni det? Vi tittade även på WorldWide, men det skulle blivit dyrare till samma hotell! Ibland är det bra med charterresor då allt ingår.
Har också bokat resa till Azorerna, Sao Miquel, i maj nästa år. Blev bara jätteosäker när jag såg Packat och klart, det såg inte alls lika vackert ut som i resekatalogerna. Hoppas att det kanske är vackrare i maj. "Vårt" hotell ligger ej i största staden Ponta Delgada, utan ligger vid en sandstrand 20 km därifrån. Kanske det blir tråkigt, så långt från staden... Men det finns pool, och så finns det ju mycket att se på, annat än att bada.
Tror att man funderar alldeles för mycket bara för att det är en bröllopsresa, att allt ska vara så perfekt. Men har man bara varandra så blir det nog bra!
Bokade också med STS, kostade ca 13000:- för båda.
Hej Maj-01!
Ville bara påpeka att Packat och Klart var där under vintern. Så sa han i alla fall, det var därför som inte blommorna blommade osv. Kanske känns lite bättre av att veta det? Det blir säkert en jättefin resa.
Känner två par som varit där på bröllopsresa och de var mycket nöjda. Men då var de mer intresserade av att fotvandra och inte av att ligga på stranden.
Hej På er!
Just nu snurrar det lite i mitt huvud... min blivande har fått reda på att han kan skjuta på sin semester en vecka i sommar(Vilket alltid annars är förutbestämmt- är ett litet företag-) sÅ nu kan vi åka två veckor..Valet blir då inte till Azorerna..Vi får se, han vill gärna åka till Thailand, men i Augusti? Vi får se. Det går kanske om man åker till östra delarna...Har läst det i tidigare inlägg. Visst var det skönt att ha bockat av en punkt på listan, men nu är det nog bara att ta fram suddet...
Vi skall till Azorerna i augusti
Det skall bli sååå häftigt hoppas vi!!!!
Azorerna är underbart.
Missa inte det varma vattenfallet på Sao Miguel.Perfekt för smekmånad. Simma med delfiner är också helt ok.
Annars kan jag rekommendera Pico. Liten ö men vacker och ett otroligt lugn. Vi bokade egen stuga via internet. Perfekt och väldigt romantiskt. Ett toppen alternativ om man inte vill åka charter utan "upptäcka" lite mer.
Hej jojo vi har hyrt bil , har du några tips vart man ska åka och inte ska åka , och även andra tips t ex mat och dylikt
Tacksam för svar
Hej Har ni bil hinner ni undersöka det mesta på ön. (Antar att det är Sao Miguel) Vi åkte bil runt Blå&gröna sjöarna (lagua azul och lagua verde eller nått sånt). Då åkte man högt uppe på kanten av en utbränd krater vilket var rätt så häftigt, väldigt smal väg dock. De varma källorna är också nått att titta på. Annars är vandringslederna en fin upplevelse. Angående maten så är portugisisk mat inte den roligaste. Det godaste vi käkade var på ett mexikanskt ställe i Ponta Delgada. Annars är väl fisken att föredra. Runt om ön efter vägen finns massor med perfekta picknickställen på vackra utsiktsplatser. Valsafari och simma med delfiner är ett måste tycker jag. Om ni har möjlighet tycker jag ni sak besöka någon av de andra öarna. Augusti är nog en väldigt bra tid att var på Azorerna. Hoppas ni får det mysigt.
Tack jojo för tipsen!
När var ni där?
Vi var där i september. Vi hade bra väder nästan hela tiden. Augusti har nog mer soltimmar.
Människorna vi träffade var väldigt vänliga och de som var duktiga på engelska brättade mycket intressant om olika saker. Vi träffade en man som visade oss sin bardomsby, förklarade lokala traditioner och festligheter och rekomenderade matställen/maträtter. Det lärde vi oss mycket på. Mitt tips är att spendera mycket tid utanför Ponta Delgada för det är som ganska vanlig småstad.
hej vi var på azorerna och det var jätte vackert men vi åkte till island veckan efter och det var mycket vulkaner där också, island var det finaste vi har sett och där fick vi verkligen tid till att smeka.
Vi funderar på att åka till Azorerna på vår
bröllopsresa. Vi gifter oss 1/6 och tänkte nog åka strax efter. Vi kan inte bestämma ossom vi ska åka själva eller om vår son på
2,5 år ska med. Vi både vill och inte... om
ni förstår. Har någon annan erfarenhet att ha med sig barn dit?
Hej!
Jag o min sambo ska på bröllopsresa till Azorerna och har en fråga till Jojo som hade bokat stuga via internet. Vi skulle gärna vilja veta adressen och hur du fick tag på den? Vi ska vara borta i ca fyra veckor och har bara dom två första nätterna bokade på hotell. Förhoppningsvis så kan vi fixa boende själva sen. Det borde ju finnas mer lokala hotell eller rum att hyra. Är det någon som vet hur lätt det är att fixa sånt själva på Azorerna?
Vi undrar oxå om det var enkelt att åka över till dom andra öarna och vad det kostade? Är det bäst att boka bil från Sverige? Känns svårt att planera in sånt när vi inte riktigt vet hur länge vi blir i Sao Miguel förrän vi vill till nästa ö. Är Faial eller Pico bäst vad gäller Delfinsafari?
Hoppas att någon kan svara. Tack på förhand!
Renée & Fredrik
Hej
Vi sökte på internet och hittade massa sidor som handlade om Azorerna, där fanns hotell och stugor med kontakt info.
På Pico hyrde vi en stuga från denna site www.adegas.com vilken vi var väldigt nöjda med.
Delfinsafari från Faial eller Pico spelar nog ingen roll för det är samma företag och de åker nog till samma ställe. Dessa öar ligger väldigt nära varandra. Vi flög mellan öarna och det var enkel men kommer inte ihåg vad det kostade. Det går att åka båt också men det är ganska långt mellan vissa av öarna. Visst kan man nog boka hotell och sånt när man kommer fram, jag skulle dock inte våga rekommendera det då det finns risk för att det är uppbokat i högsäsong. Utbudet är ju rätt begränsat. Speciellt på de mindre öarna.
Vi hyrde bil när vi kom fram och det funkade bra.
Pröva dessa länkar. www.virtualazores.net
www.virtualazores.com/e_th.html
jojo