• jennyfer

Hitta på något om varje gäst

Vi tänkte skriva en kort presentation om varje gäst - men vi tänkte hitta på hej vilt. T ex:
    Lisa - har arbetat på Akutsjukhus i Santiago
    Kalle - äger Tranås största frimärkssamling
    Pelle - skriver en bok om postmodernistiska filosofer

Nu behöver vi hjälp med att hitta på saker, allt från nästan troligt till helgalet.

• Svar på tråden Hitta på något om varje gäst
  • paradisfågel

Astrid - Har cyklat jorden runt på en enhjuling ?

• Celeste97

X - Sveriges första professionella sköldpaddsuppfödare
    Y - Kom en gång trea i en äggslukartävling
    Z - Tränade för paralympics tills läkarna kom på ett botemedel..
    Å - Vet precis hur stor Hjälmarens största gädda är/var
    Ä - Vill aldrig mer testa X:s hemmakur för trötta ögon

Jag gillar när ljuget nästan direkt leder till en fråga, meningen är ju att man ska få folk att mingla. Gästerna kan ju välja sen om de vill spela med eller ej.

• jennyfer

Haha, sjukt bra! Jag skrattde så att jag nästan fick kramp. Du har ju en naturlig fallenhet för mytomani!

Celeste97 skrev 2008-04-21 18:57:26 följande:
    X - Sveriges första professionella sköldpaddsuppfödareY - Kom en gång trea i en äggslukartävlingZ - Tränade för paralympics tills läkarna kom på ett botemedel..Å - Vet precis hur stor Hjälmarens största gädda är/varÄ - Vill aldrig mer testa X:s hemmakur för trötta ögonJag gillar när ljuget nästan direkt leder till en fråga, meningen är ju att man ska få folk att mingla. Gästerna kan ju välja sen om de vill spela med eller ej.
  • Celeste97

Jepp, jag är professor i mytomani... eller det kan du iaf skriva som beskrivning på en av dina gäster!

• jennyfer

...å så dax för en ny puffning! Kom igen nu, ingen som kan hitta på bra beskrivningar om gäster? Jag har halvt idétorka.

• jennyfer

X - vet att man inte ska slicka på elstängsel

• jennyfer

Åhå, du är en ängel! Det är exakt något sådant jag var ute efter!!! Här tänker jag knycka vilt om det är ok?

• Paeonia

Stjäl på du bara, endel har jag säker stulit från någon annan här på BT

• Paeonia

Ska väl tillägga att om man inte känner dessa människor så kanske man inte ser det roliga i vissa påståenden. Men det är precis motsatten till vad folk har för intressen, personlighet osv osv.

• Gästabud

Agda: var med som statist i boken hemsöborna
    Torsten: Har en naturlig fallenhet för(från) höga höjder
    Sivert: Tar ordspråket om "Sten i glashus" lite väl ordagrant.
    Hybert: Har troligen smakat på alla pitzza varianterna på Hawanna.
    Grynet: Har inte dejtat ALLA manliga gäster på bröllopet.
    Sixsten: Bror till Agda, kusin till Torsten, syssling till Sivert, brylling till Hybert, far till Grynet.
    Torulf: Spelar bastuba som en gud. (enligt Torulf)
    Ylva: Kvällens soloartist.
    Magdalena: Tar villigt emot beställningar på spättekaka
    Pelleplutt: Minst på på festen men störst i rösten.

Svar på tråden Hitta på något om varje gäst