• hjartan

Ge mig ert bästa salladstips!

Jag söker en sallad som ska ingå i vår buffé med både kött och fågel och en hel del annat smått och gott.

Vill ha en blandad sallad, men inte det typiska med sallad, tomat och gurka. Har sökt på nätet, men hittar bara det som är för komplicerat eller som blir för matigt. Vill bara ha en trevlig sallad som tillbehör.

Hjälp mig!

• Svar på tråden Ge mig ert bästa salladstips!
  • bröllop080719

enkelt men jättegott är blandade salladsblad (typ ekblad, huvudsallad, ruccola, frissé, babyspenat mm), tärnad avokado och smulad feta ost. peppra och salta ordentligt. som avslutning kan du strö torrostade solrosfrön över.

• weinlove

vi brukar steka kyckling och bacon som vi skär i relativt små bitar för att ha i salladen samt koka mackaroner som vi sedan har i. vi brukar även skära gurka, tomat, paprika, lök och ruccola. Tillsammans brukar vi blanda cremefreshe med chilismak och lite kryddor. blir suuupergott och även mättande i och med köttet och mackaronerna.

• weinlove

sorry. läste slarvigt, men den är god iaf.

• gottelina

ruccola, Creme bonjour salladsost med vitlök och örter, avocado, rödlök, gul paprika, pinjenötter, lite olivolja. toppa med gravad lax och ringla på lite hovmästarsås. Lätt och god sallad.

• hjartan

Håller avokado sig några timmar utan att bli brun?

Älskar avokado, men vi vill gärna fixa så mycket som möjligt själv på förmiddagen.

Serverings personalen ska bara avsluta det sista och sedan ställa fram.

• emeliek45

ruccola, parmesan, pinjenötter, rödlök, dressing på: balsamvinäger, olivolja, vitvinsvinäger, havssalt, peppar.

nej, avokado håller sig sällan utan att bli brun längre än 30min.

• matildaochniklas

avokad håller sig fräsch lite längre om man har på lite citron

• hjartan

Får nog hoppa över avokado ändå tyvärr. Skulle vara trist om den ser brun och tråkig ut när vi ska börja ta av buffén.

• Juni2009

Vi brukar ta avokoada,rödlök,mozeralla.

Skära lökar i tärningar, avocado i skvivor eller hur ni vill sen skiva moxeralla o lägga dom snyggt.
    Sen kan du ringla lite med citronolja.
    MUMS MUMS!

• Sara W

Blandad sallad (lollo rosso, ekblad, ruccola), rödlök, jordgubbar, fetaost och svarta oliver. Dressing på olivolja, hallonvinäger, salt och peppar. Dressingen ska man dock inte hälla på förrän precis före servering.

Väldigt gott på buffé, som picknickrätt eller till grillat. Underbart gott till parmaskinka. Byter ibland oliverna mot avocado, då jag inte är ett fan av oliver, men som tidigare sagt blir ju avocadon lätt missfärgad.

Svar på tråden Ge mig ert bästa salladstips!