• propp

Adobe i Word

Jag har blivit tvungen att ominstallera min dator. I mitt förra Word 2003 fanns det i menyraden ikoner för Adobe Acrobat Reader, där man kunde spara om dokumentet till en pdf-fil. Jag har installerat Word 2003 på nytt och även laddat ner senaste versionen av Adobe, men hur får jag in Adobe i Word? Behöver nämligen göra om mitt festhäfte till en pdf-fil...någon som vet hur man gör och kan hjälpa mig med det?

• Svar på tråden Adobe i Word
  • Fröken förväntan

Du behöver en pdf writer, vilket INTE går att ladda ner gratis från Adobe. Däremot går det att ladda ner andra gratisversioner. jag har använt mig av den här: www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

När man har installerat den så ligger den under skrivaren i word. D.v.s. du går in som om du skulle skriva ut men istället för att välja din skrivare så väjer du "cute pdf writer".

Lycka till

• Fröken förväntan

Jag gissar att du har laddat ner Adobes pdf reader?

• impala58

Hmm, nu har jag inte samma version som dig, men jag tror att du måste installera tillägget "spara som pdf" också. Det finns att hämta på microsofts hemsida.... Tror inte att det räcker med att installera acrobat reader i datorn.

Hoppas det hjälpte dig på vägen.

• propp

Fröken förväntan skrev 2008-04-20 11:56:21 följande:

Du behöver en pdf writer, vilket INTE går att ladda ner gratis från Adobe. Däremot går det att ladda ner andra gratisversioner. jag har använt mig av den här: www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.aspNär man har installerat den så ligger den under skrivaren i word. D.v.s. du går in som om du skulle skriva ut men istället för att välja din skrivare så väjer du "cute pdf writer".Lycka till
    Tack så mycket för hjälpen! Nu har jag lärt mig något nytt! Och det bästa av allt är ju att det fungerar...

Sa precis till min m2b...gud va bra det är med BT, här kan man få hjälp med i princip allting!
  • Fröken förväntan
    propp skrev 2008-04-20 19:50:40 följande:
    Fröken förväntan skrev 2008-04-20 11:56:21 följande:
    Tack så mycket för hjälpen! Nu har jag lärt mig något nytt! Och det bästa av allt är ju att det fungerar...Sa precis till min m2b...gud va bra det är med BT, här kan man få hjälp med i princip allting!
    Gott att det funkade
Svar på tråden Adobe i Word