• MrsC

Passande frisyr till halterneck?

Min brudklänning är i halterneckmodell och jag kan inte bestämma mig för vilken frisyr som passar till. Jag vet att jag vill ha allt hår uppsatt, så att det inte blir för mycket hår och tyg kring halsen/axlarna, men inte hur. Jag kommer inte att ha någon slöja.

Är det någon som har tips på passande frisyr eller som vet var jag kan hitta bilder på uppsatta frisyrer utan slöja?

• Svar på tråden Passande frisyr till halterneck?
  • MajoJonas

En vän till mig gifte sig förra året och hade en halterneck-kläning. Hon valde att ha "svinrygg" och det var riktigt fint. Hon hade inte heller någon slöja, och allt hår var inte uppsatt men det blev ändå inte för mycket tycker jag...

• halo08

Jag ska inte ha halterneck, men "min" frisyr kanske passar ändå??
    Jag kommer att ha en låg knut med löshår runt från olika håll så den inte blir så stram, & snedlugg.

• Hajime

hur långt hår har du? rakt eller lockigt? kan du locka/platta det om du vill?

• MrsC

halo08 skrev 2008-04-21 18:24:31 följande:

Jag ska inte ha halterneck, men "min" frisyr kanske passar ändå??Jag kommer att ha en låg knut med löshår runt från olika håll så den inte blir så stram, & snedlugg.
    Något sånt har jag också funderat på - snedlugg och en låg knut. Det känns som en elegant och klassisk frisyr.

Mitt hår är rakt och halvlångt, går strax nedanför axlarna.

Någon som har fler tips på snygga uppsatta frisyrer?
  • fru Bruhn

Kolla den ljusa i mitt galleri.

• Hajime

svinrygg med snedlugg skulle jag satsa på, men det är jag...

• Blivande mrs K

Jag tycker absolut du ska ha uppsatt iaf så det inte hänger för mycket. Det är så snyggt när man ser ryggen när det är halterneck! Det är min åsikt iaf ;) Jag kolla på en blogg precis o där va några länkar med massa bruduppsättningar kolla där! www.metrobloggen.se/SandraElizah
    Själv ska jag ha en låg knut med snedlugg klassiskt o snyggt! Ingen tiara eller slöja tror jag! Ska ni ha det?

• E hjärta A

Jag ska oxå ha halterneck, och jag absolut ingen aning om vad jag ska ha för frisyr. Ska det vara uppsatt eller halvuppsatt? Vad tror ni? Jag har blond, halvlångt, uppklippt hår, lite längre än axlarna. Jag börjar få panik, bara drygt tre veckor kvar o jag har ingen aning!!!!!

• Hajime

svinrygg med snedlugg skulle jag satsa på, men det är jag...

• tolonta

E hjärta A skrev 2008-04-22 16:48:27 följande:

Jag ska oxå ha halterneck, och jag absolut ingen aning om vad jag ska ha för frisyr. Ska det vara uppsatt eller halvuppsatt? Vad tror ni? Jag har blond, halvlångt, uppklippt hår, lite längre än axlarna. Jag börjar få panik, bara drygt tre veckor kvar o jag har ingen aning!!!!!
    Låter precis som mitt hår, och jag ska också ha halterneck...

Jag vill verkligen visa ryggen, så det kommer bli uppsatt. Eftersom jag inte har lockar i vanliga fall, vill jag ha håret tillbakadraget med ganska "oregelbundet" uppsatta lockar (alltså inte perfekta skruv-lockar, känns litet för stelt för mig, även om det är snyggt det också). Kanske även litet slingor som får hänga löst...
  • MrsC

Jag har nog bestämt mig nu. Det blir snedlugg och en låg knut som gäller.

Sen har jag beställt ett diadem från www.weddingmountain.com, får se om det kan passa med frisyren, hoppas det.

Svar på tråden Passande frisyr till halterneck?