• Anonym

Smycken ska man ha men klocka..?

Hej tjejer!
    Här kommer en jätte löjlig fråga som jag dock funderat mycket på så jag väljer att vara anonym. Ska ni ha klocka på er på bröllopsdagen? Min klocka är en nätt klocka i silvermetall i modernt snitt men den är ingen sk smyckesklocka. Ser det malplacerat ut med en klocka i värsta bröllopsstassen? Min klänning har långa chiffongärmar.

• Svar på tråden Smycken ska man ha men klocka..?
  • Lotta

Kära anonym,det finns inga löjliga frågor så du behöver inte vara anonym.
    Nej,jag tycker inte klocka är snyggt till brudutstyrsel,klocka hör till vardagendet gör inte ett bröllop.
    Så tycker jag,kram på dej

• tippa

Jag använder aldrig klocka så jag ska inte ha nån. Jag tror att det ser du bäst när du provar hela bröllopsstassen. Du kan ju alltid fråga nån om smakråd. Annars ser jag inget fel med att ha klocka, och trivs du bäst med att ha den på så ska du det.

• Sydneybruden

Det finns inga lojliga fragor Anonym :)
    Jag kommer inte att ha klocka pa mig. Aven fast det finns en fin smyckeklocka i familjen. Eller rattare sagt: jag kommer att ha klocka pa morgonen, nar jag maste hinna till frissan osv och vill ha koll pa tiden, men tar av den nar jag gor mig i ordning.

Tycker inte det kanns ratt att ha klocka - vill att det ska bli en dag nar vi bara har roligt, utan koll pa tiden. Skulle inte heller ha klocka pa mig om jag tex gick pa bal, det passar inte helt enkelt.

Min blivande har daremot alltid sin klocka pa sig och den lar inte synas under fracken, sa jag far val fraga honom om tiden i varsta fall.

• annaca

Är det någon dag man ska lämna klockan är det nog på sin bröllopsdag! :)

Har för mig att etikettboken påbjuder att man inte bär klocka till sådana tillfällen, det är han som ska ha rovan i västfickan! :)

• fd Hemligt bröllop 7/12

Det enda vi retar oss på med våra bröllopskort är att vi (båda två) glömde ta av oss klockorna. De syns på korten och ser väldigt malplacerade ut! Jag hade verkligen inte tänkt ha på min hos fotograf och i kyrkan (där kom jag i alla fall ihåg att ta av den), men man är ju lite förvirrad just då och man behöver ju klockan under dagen.

Rent etikettsmässigt får i alla fall inte tjejen ha klocka på sig till långklänning, killen tror jag får ha, men gärna en diskret klocka (vilket min man inte hade ).

• Anonym

Tack för svaren, det var entydigt. Vardag, klocka på, bröllop klocka av...den lille stackaren får stanna hemma då.

• Charlottsky

Man kan alltid lägga klockan i sin handväska.

• Julia

Enligt etiketten är det högst opassande att ha klocka till frack och långklänning. Som brudpar bör man alltså undvika klocka. Det finns så många runtomkring som har koll på tiden så man behöver knappast oroa sig för den saken.

• penapöna

Oj, jag gjorde tydligen fel som hade klocka på mig ser jag.

Vi köpte en fin klocka på Guldfynd, guldig med pärlarmband ( 1200:- ). Tyckte att det kändes skönt att ha klocka fast jag vet i 17 om jag tittade på den mer än när vi var på väg i ilfart till fotografen och när vi skulle upp till kyrkan, jo jag tittade nog lite på klockan i brudkammaren också.

• Popflickan

Jag hade ingen klocka på mig och det var sååå skönt! Hade koll på tiden fram till vigseln, sen hade jag ingen aning om tiden fram tills att festlokalen stängde, och det var hur härligt som helst att inte ha någon koll!! Jag upplevde det som väldigt skönt att inte *behöva* veta vad klockan var, jag kunde bara njuta av hela härligheten...!!

Lena

Svar på tråden Smycken ska man ha men klocka..?