• annie19

Vart tar era tackkort vägen ?

Hej alla,
    funderade ( redan..) på det här med tackkort..hur man ska göra och hur dom ska utformas och så..men så kom jag på en sak som jag undrar om nån( helst några, bara för lite egen forsknings skull) ville svara på vart ni har era (ev.) tackkort ni har fått..Jag bara funderar på om amn ska skicka som "vanligt" elelr om man skulle skicka en cd med lite olika roliga bilder från bröllopet ist..känns lite mer ok att antingen slänga eller att ha ståendes..elelr..
    Få höra..även om ni tycker att jag är helt ute och reser.. =)

• Svar på tråden Vart tar era tackkort vägen ?
  • Waersta

De får antingen sitta på kylskåpet ett tag eller stå i någon hylla.. sen åker de in i en låda någonstans..

• AnAngel

Har tackkorten lite varstans, i lägenheten, hittils har det alltid varit en fin bild av brudparet på, så de e perfekt att ha sina vänner synliga i lgh...

• Fröken förväntan

Mina brukar sitta på kylskåpet ett tag innan de hamnar i någon lådaoch glöms bort, tyvärr.
    En skiva vore kul men tänk på att alla kanske inte har dator (farmor,mormor...)så då kanske man ändå måste ha papperkopior?!

• Paulineli

Klistra in dem i ett album. Det är lätt att ta fram och visa de som är intresserade, eller läsa om och sedan sätta undan i en hylla när det känns rätt.

• Ankan80

Jag såg att en kompis ramat in sina. Typ IKEAS "Ribba". Såg jättefint ut! Fast kan ju bli problem om det blir för många.

• Waersta

Tror iofs att jag bara fått ett enda tackkort. (bröllop) Men det ligger iaf i en låda..

• Rosenpetunia

Jag har ramat in tackkorten, det blev jättefint Alla kort har ju lite olika utformning så jag lade korten lite omlott och det blev lite gulliga extra detaljer både här o där när jag gjorde så.
    Det låter även kul med en cd. Kanske köra cd:n till dem som har utrustning för det och vanliga traditionella kort till andra?

• 16aug08

Vi var på ett bröllop för några år sedan, det tackkortet står i bokhyllan i vardagsrummet. Har även fått tackkort där bilden varit utskriven i färg på vanligt A4-papper(alltså på egen skrivare), det hamnade däremot i en låda. Jag tycker det är mycket roligare att få ett tackkort än en CD-skiva.

• 080628

De senaste åren har många av våra vänner gift sig och vi har alla tackkort på en silverfärgad magnettavla. Ser väldigt festligt ut. Det är så mycket man gör på datorn mufötiden, så det är trevligt att få en pappaerskopia som omväxling.

• annie19

har läst era svar och begrundat..hmm..helt rätt att det är mycket dator idag..och tack för komihåget ( fröken förväntan) oj oj oj vad sur jag annars gjort min mormor..hon får spel på tv som nuförtiden antar att alla har dator och internet..hemsidor och så..så TACK =)
    nä det får nog bli traditionella pappersvarianter..och det var bra "tips" att samla dom på en plats, ev kollage..

• BlivandeFruJohansson

Vi har våra samlade på hyllan över sängen

• 20talsbruden

Är mitt i en flytt nu, men innan flytten hade vi en vägg ovanför köksdörren som vi satte upp alla tack-kort från bröllop och dop på.

• Cissit

Har bara två stycken, men de sitter på väggen i arbetsrummet :)

• nicenettis

är det bild så sätter jag in de i en ram annars så ligger de frame ett tag

• 081110 1

De får sitta på kylen en stund, sen lägger mn dem väl i en låda

Svar på tråden Vart tar era tackkort vägen ?