• ängel82

mamma skiljs o har en ny karl hur göra nu??

min mamma som ä 57 har på en vecka bara flyttat ut från det hem hon bott i över 20 år sen ja va liten så det ä mitt barndomshem o trygghet och lämnat sin man som hon vart gift med i 20 år för denna karl(60år) som typiskt nog har samma namn som min styvpappa och som hon "känt" i 4 år lite ytligt aldrig umgåtts med privat va ja vet o hans fru som han vart gift med i 40 år gick bort för lite över ett år sen så det känns konstigt men enligt mamma har de smsat till o från i ett 1 år och han har velat att hon flyttat dit och då ska han köpa massa nytt som hon vill ha eller behöver, han har bra med pengar för övrigt bor i spanien några mån om året o så och nu säger mamma att hon ä kär i honom och hon har flyttat möbler o allt dit och ska adressändra men de har tydligen delade sovrum o så ska de åka till europa kanske nästa mån och allt har gått för fort och snart ska vi gifta oss men ja tänker inte bjuda honom på bröllopet även om han så skulle kunna betala hela bröllopet,men det kanske ja känner mig tvungen till när hon då har bott hos honom i några mån men han måste förstå att ja inte vill och mamma tycker säkert jag är barnslig för ja har sagt att ja inte tänker hälsa på dom på ett tag o hon har sagt att ja ä orättvis men hur ska man hantera sånt här??och hur ska man göra me bröllopet alltså bjuda honom???nej säger ja va säger ni.....

• Svar på tråden mamma skiljs o har en ny karl hur göra nu??
  • brumme lisa

Oj!
    Ja, vet inte vad man ska ge för råd... det känns nog lite konstigt både för din styvfar och dig om den nye mannen skulle komma... förhoppningsvis kan din mamma förstå det och komma själv...

• MyStyle

Håller fullständigt med.
    brumme lisa skrev 2008-04-17 11:57:27 följande:

Oj!Ja, vet inte vad man ska ge för råd... det känns nog lite konstigt både för din styvfar och dig om den nye mannen skulle komma... förhoppningsvis kan din mamma förstå det och komma själv...
    Det måste kännas som ett enormt svek för din styvfar. Kan inte säga vad du ska göra, men hade jag varit i samma situation så hade jag inte bjudit honom. Det hade känts otroligt fel. Men givetvis hade inte styvfar fått ta med någon heller om han nu skulle hinna träffa någon...
    Din mamma måste (som sagt) förstå detta.
  • pallesj

Oj vad jobbigt för både dig o din styvfar, men som de andra sagt så måste ju din mamma förstå om du inet bjuder med hennes nya, alltid svårt att säga hur man själv skulle gjort när man inte är i situationen själv.
    Hoppas det går bra med allt o lycka till.

• bara jag

Jag är i samma sits bara att det är min pappa som träffat någon ny som flyttat in hos honom för bara någon månad sedan. Jag tänker ABSOLUT INTE bjuda henne och förstöra för både mig, mina systraroch mammas släktingar en dag som denna. Du har ingen skyldighet att göra det heller!

• Sommargrönt

Du kanske kan säga det på ett snällt sätt? Det är väl bra om din mamma lämnat ett förhållande som hon uppenbarligen inte trivdes i, både för henne och för den hon lämnat? Försök vara glad för det i allt det tråkiga och glädjas med henne för att hon hittat någon annan som hon trivs bättre med? Om du gör det så blir det säkert lättare för henne att förstå att situationen är för känslig för att han ska kunna komma..?

Svar på tråden mamma skiljs o har en ny karl hur göra nu??