• heel123

kaos i förhållandet! starta om?

ja det har varit kaos ett bra tag nu. ska försöka dra en kort version av vår situation.
    varit ett par sen 1½ år tillbaks. underbart! men brist på tillit tyvärr :( sedan träffar jag folk som talar illa om min pojkvän. riktigt illa. tutar i mig en massa skit :O o dum som jag är så går jag givtevis på det. o det ena leder till de andra. jag är otrogen...... USCH. sådan ånger efter det! så jag berättar för min pojkvän. han blir givtevis sårad. jag får höra om mitt felande dagligen. o jag mår bara sämre av det hela tiden. några månader senare åker jag iväg på en resa 3 veckor. allt var inte helt hundra när jag åkte. men hade jag stannat hade vi kunnat prata mer o bygga upp allt igen. men resan var bokad sen ett år tillbaks.
    han hör av sig mindre o mindre till mig under resans gång. jag blir alltmer frustrerad. när jag kommer hem är inte något sig likt.
    han har insett vad jag har gjort egentligen. ett halvår efter det som hänt!
    nu mår han dåligt i sig själv o säger att han vill inte gå skilda vägar, men att han måte tänka o lära känna sig själv för han är vilsen osv..
    han vägrar prata me någon, absolut inte någon kunnig i saken.
    han har mig o prata med. några sådana nära vänner har han inte. han har nämligen väldigt svårt att öppna sig o prata om saker o ting.
    o jag är helt förstörd i tanken av att jag har gjort så att ajg ahr förlorat den enda killen som har varit så perfekt för mig att det går inte att beskriva. o jag har ändå haft en del seriösa förhållanden. men inte något som har varit som detta.. att man känner pirret i magen efter 1½ år har jag då aldirg känt :| bara en sådan sak.
    jag vet att alla säger att det gör ont, men man klarar av att gå vidare tillslut. visst det är jag medveten om. men jag vill verkligen av djupet i mitt hjärta bara ha denna mannen! det känns så rätt!
    och nu funderar jag starkt på parrådgivning. och så kanske han får komma i kontakt med någon som kan hjälpa honom. och någon som kan hjälpa mig som har haft problem under hela mitt liv.

men tänkte bara höra med vanligt folk, råd o tips och sånt? av egna erfarenheter? vad man ska ta sig till o så :( vill bara veta om det finns en chans att kunna rädda allt o vinna tillbaks honom :( o hur man ska ta sig till :/ jag vet de flesta vettiga svaren. men vill ha alla möjliga olika svar man kan få... har inte någon direkt att vända mig till :/

klarar snart inte av att gråta mer :( gråtit konstant sen jag kom hem. o jag äter inte o dricker inte. o jag vill heller inte umgås me någon för jag är inte så hemskt social. o jag känner ingen inspiration till att göra något heller. känner liksom ingen lust att gå ut även om jag vet att det vore nyttigt för mig.

• Svar på tråden kaos i förhållandet! starta om?
  • Tooticki

Varför finns det ingen tillit?
    Vad är det folk säger till dig om din pojkvän?
    Ligger det någon sanning i det?
    Om inte, varför lyssnar du istället för att be dem hålla käften?
    Vad var det som gjorde att du var otrogen?
    Har du rett ut det?

Detta med otrohet är väldigt tufft och ska ni kunna gå vidare så behöver han verkligen bearbeta och komma ur det för att kunna lägga det bakom sig och lita på dig igen. Tyvärr kan inte alla förlåta en sån sak, då måste man respektera det.

• matildaochniklas

Jag har inga bra tips men önskar er lycka till! Massa Kramar!

• Tutik och Prasart

Trillade in på ditt in lägg mitt i mitt städande.
    Så det får bli en paus och se vad det är du har skrivit för något.
    Jag har läst och kan ju säga att det låter väldigt tung det som ni går igenom.
    Kan inte säga att så där har vi det också men jag kan säga av egen erfarenhet att jag också har gjort massa dumma saker.
    Jag har med varit otrogen, ljugit, och sänt en hel del mms med barnförbjudna bilder på.
    Som min sambo hittade nyligen.

En lång historia kort.
    Efter att min sambo hittade min mobil med förbjudna bilder på var det bara att tal om som det var. Då hade vi varit ihop några månader. Ska vi satsa eller ska vi gå vidare?! Det är en stor fråga som man ställer sig. Vi gick vidare, och förlovade sig. Och för ett halvår sen gjorde jag det dumma igen sände mms. Till någon annan. Han blev rasande min sambo, och med all rätt. Han fick skrika av sig allt han vill, men det blev att han försökte hålla sig lugn och prata som två vuxna.
    Vi pratade om detta i två dagar om vad som hade hänt.
    Hur fel jag hade handlat och hur ledsen och besviken av blev, nu håller vi på att bygga upp det hela igen som vi har gjort så många gånger för. Men varje gång vi bråkar får jag höra detta.

Kan ni inte sätta er ner och prata. Fråga honom om det du har hört om honom är sant.
    Och för all förmodan så är det bara på hitta. Fråga då dem som har sagt det vad de har för glädje av det, att göra dig ledsen. Är det folk som du känner eller är det bara ytliga människor som du typ bara hejar på.
    Nästa gång de säger något fråga då vad de håller på med. Eller säg jag pratar inte med människor som talar ila om min kille.
    Kan de inte ge dig en bra förklaring ja då kan de y fara och flyga. *ursäkta jag blir arg att det finns sådan människor.
    Din kille kanske skulle behöva prata med någon annan. Inte bara med dig. Så han kan få lite distans på vad som har hänt eller som du säger att ni går till någon.

Jag hoppas att det löser sig.
    Vill du har någon att skriva till så kan du bara skiva här eller i min gästbok om du vill skriva av dig om precis vad som hälst.

• heel123

okey det låter rätt likt vad vi själva har gått igenom i vårt förhållande sen tidigare.. jag behöver mycket bekräftelse eftersom mitt självförtroende alltid har varit botten :/ så jag har lagt ut bilder som inte var så barntillåtna kanske :S o låtit folk kommentera.. känner mig så omogen att jag ens har gjort det! men det är ett sätt att få min vardag att lysa lite mer.. det har inte räckt med den uppmärksamhet jag ahr fått av min pojkvän, o detta har han starkt ogillat. han vet alltså om det. men har fått ta det att jag "behöver" folk som ger mig komplimanger :S jag har sagt att han ska juh få va glad att det är bara han som får röra, att jag bara är hans!

och ja, vi behöver verkligen sätta oss ner o prata igenom det. när vi har försökt prata om det så säger han mest bara att han måste tänka o att han har nyligen insett vad det är jag har gjort mot honom... han säger att han älskar mig. men är så sårad av allt. plus att han nog inte heller mår så bra i själen..
    så ja, han borde prata med någon! men hur går man tillväga liksom? vem ska man vända sig till?
    o jag behöver också någon att prata med. eftersom jag brist på självförtroende inte kan lita på andra eller mig själv tydligen!
    Han har iaf sagt att på fredag kan vi prata... men väntan är lång.. men man får stå ut!

jag vill bara ha min kärlek tillbaks :( förstår inte hur jag kunde bete mig så fruktansvärt dumt åt!!

förut umgicks jag tyvärr me personer som var ivriga att berätta om min pojkväns liv innan mig. o en massa skitsnack. lyssnade inte till en början, men svartsjuk som jag är så :( sen var personen ute efter mer än vänskap! så det förklarar juh en del varför han totalt smutskastade min pojkvän. och gick på mig sårbar som jag var. men jag skyller inte allt på den killen. man är juh ändå två om det. även om jag verkligen sa nej in i det sista! :S men nu är gjort o det går inte att vrida tillbaks tiden tyvärr......

hur bygger man upp allt igen? ska man hitta på saker? eller blir det för "påtvingat"? ska man börja dejta`? eller bara vara ifrån varandra? det funkar dock inte för mig... o jag vet att han är en sådan person som tappar ännu mer känslor om han är ifrån någon... så jag är så rädd att förlora han helt och hållet :( att jag sitter där o hoppas på en nystart! men att han är redo för att gå vidare me sitt liv..

Svar på tråden kaos i förhållandet! starta om?