• Bridesmaid

Vad ger man till paret som har allt?

Vad ska man ge till brudparet som har allt? Jag ska vara tärna och presenten får kosta max 1000 kronor. Har varit inne på en upplevelsepresent, men tror inte att de uppskattar spa eller likande. På deras önskelista står glas från DUKA eller presentkort på IKEA, men jag vill köpa något mer personligt!

Snälla hjälp mig, vill verkligen ge dem något de kan ha nytta av!

• Svar på tråden Vad ger man till paret som har allt?
  • Lövings

JA jag vet hur det känns. Min far har allt och om han behöver något så köper han det själv.
    Jag brukar då köpa exklusiva whiskey till honom när han fyller år/jul osv. Eftersom han samlar på whiskey och älskar det.

Vad har de för intresse då? Har de något de samlar på, älskar?

• 20talsbruden

Middag på lyxig restaurang? skulle jag uppskatta väldigt mycket!

• Waersta

Någon som går att äta, dricka eller göra!

• Nessan

Håller med om att en upplevelse är en bra idé! Nåt man kan äta, dricka eller göra är ju tumregeln för de som har allt.

Mitt förslag är:
    Flyga luftballong!

• Tus

Jag var värdinna på mina nära vänners bröllop förra året då köpte jag glas på Duka. De graverades med namn och datum, brudparet fick sedan dem att utbringa första skålen med vid ankomsten till festplatsen. Det kostar inte så mycké så du kan köpa något mer tex presentkort på en restaurang.

• Bridesmaid

Tack för tipsen! Har funderat på det där med restaurangbesök, det kanske inte är så dumt!

Lövings skrev 2008-04-14 15:05:12 följande:
    JA jag vet hur det känns. Min far har allt och om han behöver något så köper han det själv.Jag brukar då köpa exklusiva whiskey till honom när han fyller år/jul osv. Eftersom han samlar på whiskey och älskar det.Vad har de för intresse då? Har de något de samlar på, älskar?
    Just nu håller de på mycket med huset, de inreder övervåningen och ska anlägga trädgården till sommaren. De samlar inte på något särskilt, förutom glasen de önskar sig från DUKA.
  • Blondie77

jag fick en 6 rätters middag till mig och min sambo när jag fyllde 30...mycket uppskattat!!!...kostar lite mer än 1000 kr för 2 men du kanske kan gåihop med någon och ge en gemensam present? Annars tycker jag nog man ska ge brudparet det dom önskar sig, dom blir nog nöjdast så :)

• Nessan

Åh, om de anlägger en trädgård är ju ett träd eller en fin buske en perfekt present! Det är ju något beständigt som det då kan täna på dig varje gång de ser.

• stenbruden

Ja! Det finns jätte fina syren träd! Ganska små/låga men blir täta och fina med underbara små mini syren blommor! Det växer ju i takt med deras äktenskap

• Bridesmaid

Tack för tipsen! Något till trädgården hade också varit kul, men jag gav bruden två buskar i födelsedagspresent förra året... Men man kanske kan köpa något annat dekorativt, kanske inte en fontän, men något liknande?

Svar på tråden Vad ger man till paret som har allt?