• Fru sept -03

Förätt utan skaldjur eller fisk

Min blivande tycker inte om räkor och annan kattmat som han uttrycker det ;))
    Har ni några andra bra förslag på goda förrätter. Till huvudrätt ska vi ha Black & White.(oxfilé, fläskfile & potatisgratäng.)

• Svar på tråden Förätt utan skaldjur eller fisk
  • Lilla Ida

Det finns många vegetariska rätter man kan ha som förrätt. Fast det kanske är kaninmat?

• sarah

Vi ska ha avokado och paprika terrin på salladsbädd med smaksatt cremefraiche och fralla till det. Gott tycker jag..

• ullis_p

Vi skippar förrätten och bjuder på smörgåssnittar o gott i glasen när gästerna kommer till lokalen :)

Ullis

• Ellte

Vi hade en liten blandad sallad med kyckling- och baconstrimlor och fetaost&öksdressing... det var suuuupergott!

• Charlie

Vår restaurand föreslog svamprisotto.

• Catty

Kan inte en tomat & mozarella sallad- grillad eller vanlig vara nagot?
    Eller carpaccio?
    Eller soppa?
    eller marinerat ankbrost med rucolasallad?

• Sydneybruden

Ska ni laga maten sjalva eller fa hjalp av catering?
    Vi fick forslag fran var restaurang: getostrulle med calvados- och appelsas.
    Vegetariskt men det later supergott! (tyvarr har jag ingen aning om hur man lagar till det...) :)

Tycker han om lax? En superenkel forratt ar att hastigt koka ett par sparrisar, linda gravad lax runt och en klick hollandaisesas, en citronskiva och lite svartpeppar till. Gar sakert att gora med tex rostbiff och nagon kall sas till, eller varfor inte parmaskinka?

En varm soppa med nygraddat brod till?

Hmmm... maste fundera lite till.
    Har du kollat pa Tastelines hemsida annars? Dar blir jag alltid inspirerad!

• Johanna = en lat kock

parmaknyten med soltorkad tomat och cream cheese?
    rökt kött med pepparrotsvisp?
    ugnsbakade rödbetor med chevrecreme och knaperstekt bacon/ parmachips?
    jordgubbssallad med knaperstekt bacon?

en variant på det som de gjorde i "Mat" igår?

Svar på tråden Förätt utan skaldjur eller fisk