• Krystal

Udda bröllopsdrömmar...

Ju närmare man kommer och kanske även långt innan smyger dom in under natten: Bröllopsdrömmar!
    Drömmar om du kanske gifter dig utklädd till påskkärring...eller att klänningen inte är vit som du önskade utan bakrus-grön när du hämtar den

Har du haft någon udda, knäpp, hemsk eller kanska alldelens alldelens underbar dröm om ert stundande bröllop så dela gärna med dig här...

Kan ju börja lite kort själv med att berätta att jag inatt drömde att jag och min m2b gifte oss i mina föräldrars tvättstuga...och den är inte stor..å fullt i tvätt var der där oxå. Och jag hade av misstag tagit på mig ringen innan så han fick ta av den för att sekunden efter trä på den igen...

• Svar på tråden Udda bröllopsdrömmar...
  • AnnaochHenrik

Har redan berättat om den här drömmen i en annan tråd, men här kommer den igen...
    Drömde att kronprinsessan Victoria valde samma bröllopsdag som oss, och att kungen då gick ut och FÖRBJÖD alla andra att gifta sig den dagen, det skulle bara vara hennes dag... Vaknade arg som ett bi, morrade och väckte sambon som höll på att dö av skratt när han hörde varför jag var arg...

Sen har jag drömt ett par gånger att jag vaknar och då inser att "nej men jösses, det är ju idag vi ska gifta oss" och kommer då på att jag glömt boka frisör... Har fått gifta mig i hästsvans i drömmen (ja, för OM jag inte skulle fixa håret hos frisör är säkert hästsvans det finaste jag kan åstadkomma, haha)...

• stinakina

Japp, drömmer var och varannan natt om bröllop!

Drömde att vi fick byta kyrka, vi höll till i musikskolan (som nu var en kyrka) vi hade mottagning efteråt på nedervåningen!
    Ingen hade OSA så vi visste inte vilka som skulle komma, men när vi kom ner var det massor med folk, även folk vi inte kände, det var inte dukat, utan folk satt och åt på papptallrikar och väldigt utspritt.
    Vi skulle skära upp tårtan utomhus på gräsmattan, men ingen ville följa med ut och titta/ta kort...Så vi höll i kameran själva, skar tårtan och log allt vad vi kunde med huvudena tätt ihop...men vi var väldans glada....det bådar ju gott

I natt drömde jag att hunden käkat upp mina skor natten innan bröllopet!

• girl in love

Drömde härom natten att in bästa kompis och m3bs bästa kompis blev kära och kapade vår bröllopsdag ))

Det blev nån typ av dubbelbrölolop och hon hade min klänning på sig, hahaha

• GME76   080802

Klassiker!

valkyriana skrev 2008-04-14 13:27:22 följande:
    ag drömde här omdagen att bröllopet var i maj, fast det ska vara i augusti. Inget var färdigt och där stod jag med min klänning slarvigt på med håret hängande i tessar, osminkad och allt var bara fel.Hemskt!
  • prd

Jag drömer ofta att jag missar frisören å allt e jätte stressigt.
    En annan dröm e att jag sitter i en sandlåda å gräver..haha å tappar vigselringen för att den e för stor.
    Jag drömer massor om bröllopet...å längtar som bara den

• anirac1

m2b hade snott min klänning - som han inte ens har sett
    han hade klänningen på sig och satt ute med sina kompisar
    knasigt...

• flybell

inga bröllopsdrömmar än men jag kan berätta om en annan dröm som jag hade förra året, några månader efter att vi förlovat oss:

Tommy (m2b) hade varit i staden han bodde i förut dagen efter vi förlovade oss och hade då varit otrogen men en tjej som bor där + att han då hade varit det precis när vi hade blivit tillsammans, och gissa om jag var förbannad när han vaknade, då hade han (som tur var) redan hunnit iväg till jobbet men jag gick omkring halva dagen och grubblade och svor över det där, jag var medveten om att det bara var en dröm men trots att jag varit vaken i flera timmar så tyckte jag att det var heeelt logiskt att drömmen visst kunnde vara sann, att det var 50/50 att det stämmde, jag menar jag hade ju faktiskt drömt det så varför inte så jag tänkte att jag skulle fråga om han hade varit där den dagen och om han hade det så visste jag att han varit otrogen

som tur var så klarnade det för mig innan han kom hem, hade kunnat bli riktigt kul annars

haha blev lite luddigt nu när jag läser igenom men jag hoppas att ni förstår

• Ajjse

Jag drömde att nästa inga vi bjudit kom till bröllopet men däremot en massa annat folk som vi inte visste vilka dom var. Massa barn var det oxå, vi som vill ha barnfritt...

Kocken hade slängt upp förrätten och ställt ut allt på borden, köttbullar kall potatis och någon annan brun sörja..

Min M2bs kompisar kom i landslagsdräkt och en sån där vikingahjälm i plast med horn på..

Usch, det var ingen rolig dröm

• Krystal

Drömde en gång att jag mitt i vigselakten blev tvungen att sko om en häst (kan INTE sko en häst)...med jag hade brudklänningen på fortfarande...

• MåM

Jag drömde att på bröllopsdagen kom jag på att jag glömt fixa hindersprövning - nu skulle ju inte bröllopet vara giltligt och alla gästerna som var på väg (jag kommer vara supernoga med hindersprövningen nu...)Iallafall så bestämde vi oss för att hålla cermonin och festen iallafall så fick vi gifta om oss senare...sen kom jag då på att jag glömt fixa skor så blev det panik panik. Sen skulle min kompis fixa slöjan, jag ville ha en lång, vit, mjuk slöja - men precis innan vigslen så kom hon med en kort, chockrosa slöja i ganska hård tyll. Då fick jag för mig att min vita klänning som mamma sytt inte passade till den så då tog jag min kompis röda balklänning från studenten (som att röd balklänning skulle passa bättre till chockrosa...) Sen hade vi ingen brudbukett utan det blev en slags blomma i en stor rund kruka som jag bar i famnen. Märkligt...nog ett liiiitet tecken att man oroar sig för att inte hinna klart eller missa något...

• elin och fredrik 2008

hahaha! så kul att läsa om alla galna drömmar! min värsta hittills är att någon hängt min brudklänning i min mammas kök ( de bor i gammalt hus på landet utan köksfläkt) och att svärfar står och steker BACON!!!!!!!!! *grrrrr* gissa om jag var arg när jag vaknade! =)

en annan återkommande dröm är att jag/vi har glömt att vi ska gifta oss (yeah troligt!) och kommer på det typ en timme innan och inget är fixat, panik. det värsta var när jag var tvungen att åka till statoil och se om de hade några rosor.. det skulle bli min brudbukett.

Svar på tråden Udda bröllopsdrömmar...