kompis som plötsligt hör av sig
igår fick jag ett samtal från en tjej jag känner, efter 7.5månaders tystnad.
Vi var på deras sons dop(dvs 7.5månad sedan) och vi bestämde att vi skulle träffas veckan därpå, men hon svara aldrig i telefon och ringde aldrig upp mig, så det blev inget.
alla andra bekanta fick tackkort utom vi, samma sak var det året därpå när det var deras bröllop (o jag tror inte det är pga present för vi köpte en ordentlig present, efter önskan).
Jag har ringt henne, skickat sms, mailat och skickat kort... inget svar, tills igår.
- Ni ska ha barn i sommar hörde jag (hon hade pratat med en bekant t oss), åh du måste åka hit så vi kan gå på stan (200km enkelväg), och sälj bostaden och flytta hit.... osv osv...
jag frågade att varför har du inte hört av dig, men inget svar så jag frågade lite senare igen och då fick jag ett svar:
- Jodå, jag ringde i förra veckan (samma dag som hon pratat med vår bekanta vän), men då hade du inte mobilen på. Så jag har försökt.
Ärligt talat blev jag ledsen, hon vet att jag var väldigt sjuk under hösten och inte ett ord då, men nu ringer hon och vill att vi ska vara bästisar (vi var det för 15år sedan typ) och umgås.
Hur ska man reagera???