• Juniphé

Istället för förrätt - snittar och bubbel?

Kan man ha det? Gästerna minglar och äter snittar medan huvudrätten blir färdig i ugnen?

Men vad för snittar ska man då ha?
    OBS! Allerier: gluten och skaldjur/fisk

• Svar på tråden Istället för förrätt - snittar och bubbel?
  • brudensara

Kan man absolut ha, tycker att det låter både gott och trevligt!

• Juniphé

Vilka snittar ska vi ha?
    (Allergier: gluten och skaldjur/fisk)

Trots glutenallergi tänkte vi iaf bjuda på ett gluteninnehållande tilltugg¨: ost och jalapeño bollar.
    Men sen då?

• Mrs Edwards

Vilken bra idé! Tycker oftast att förrätten blir uppäten på 45 sek och sen sitter man och väntar jättelänge på huvudrätten.
    Kanon att mingla med ett glas och några snittar, tror det blir en toppengrej för vårat bröllop också. :)
    Tasteline har en bra sökfunktion där jag fick upp 17 st gluten och skaldjursfria snittar. Där kanske nåt gott finns?

• Blondie77

vi har exakt det uppläget!!!! Snittar och bål och mingel medans vi fotar oss efter vigseln sen blir det varmrätt till bords :) Min pappa komemr göra snittarna så vet inte exakt vilka sorter det blir men jag tycker det ska finnas ca 3 sorter och en av dom ska vara med tex brieost bara för att passa dom som är vegetarianer eller inte äter tex skaldjur.

• Elisabethan

Ett sådant bröllop har jag varit på och det var supertrevligt att få möjlighet att mingla och skåla personligen med alla plus brudpar medan man tuggade bla supergoda laxrullar och drack bubbel!

Vill varmt rekommedera!
    Det är en utmärkt idé!

• pluggisen

Vi ska ha små canapeer på tandpetare till champagnen sedan bjuder vi på förrätt, varmrätt och kaffe och tårta. Min kokerska tyckte det blev förmycket med både efterätt och tårta så vi slopade efterrätten och tog småsmå canapeeer istället.

• 31 maj 2008

Vi ska ha förrättsbuffé med bubbel utomhus, sedan går vi in och fortsätter med huvudrätten.

Vi ska ha sex snittar/tapas:

Minipizza med chevre och marsalamarinerade sultanrussin
    Dubbelsnitt med rökt lax, färskost och gräslök
    Parmalindade melonbitar
    Bruchetta med tomat och basilika
    Löjromsmousse, citron och gräslök på kavring
    Lufttorkad skinka med färskost, svamp och timjan

Svar på tråden Istället för förrätt - snittar och bubbel?