• FrökenK

otrohet?

För några helger sedan var min sambo på krogen med sina kompisar. Några dagar senare hittade jag i hans mobil flirtiga sms som han skrivit till en tjej. Jag konfronterade honom och han berättade att han träffat en tjej som han pratat och som han bytt nummer med och sedan smsade senare på natten. där skrev han bla att han tyckte hon var trevlig och ville träffa henne igen.

som kompisar påstår han. är detta verkligen ok? man träffar inte personer av det motsatta könet på krogen och byter nummer om man inte är singel anser jag. jag har svårt att komma över denna "otrohet" och undrar vad ni tycker om detta? jag funderar på att kanske göra slut på detta förhållande.

• Svar på tråden otrohet?
  • Lady o Lufsen

Din överskrift är "Otrohet?"...det låter jag helt och hållet vara osagt eftersom otrohet är något man kommer överens om i det aktuella förhållandet- alla´s gränser är olika!

Vilken värdegrund råder i erat förhållande?
    Har ni diskuterat vart "ER" gräns går?

• Skottdagen2008

Jag hade blivit misstänksam.

Ja, man kan träffa nya vänner och ja, man kan ha vänner av båda könen, men nej, inga flörtiga sms på natten.

För flera år sedan när min man gjorde lumpen träffade han en tjej på krogen som han tyckte var väldigt trevlig och de pratade och tjattrade på och han tyckte verkligen att hon kunde bli en god VÄN (han har vänner av båda könen) tills han nämnde något om mig, mitt namn i någon mening för jag fanns i hans liv redan då och då blev hon förbannad och nästan skreK : "Har du flickvän och så säger du inget. Här har jag flörtat och hoppats på något mer." Min man blev väldigt förvånad för han hade bara vänskapliga tankar och presenterade henne för alla singelkillar så det slutade nog lyckligt för henne, haha.

Vad jag vill säga är att det mycket väl kan vara en blivande vän, men då berättar man om det spontant och att sms:a mitt i natten, hm... är det månne alkoholen som talar.

• laris

Ajdå, jag tycker INTE att det är ok! Du skriver ju att det var flirtiga sms....är det vänskap han är ute efter då?

• Juni2009

Ehhh!!!

Jag ser att jag tycka helt annat än vad ni tycker...

Om min sambo fick en mobilnr av nåt tjej på krogen.
    För mig betyder det inte otrohet.
    Man kan knyta en vänskap i krogen utan att vara otrogna.

Men som "lady & lufsen" skrev om gränsen.
    Ni får diskutera om var er gräns är.

Vi har inte nåt gräns men vi vet var vi har varandra.

Han träffat sin ex (7 år sen) som vill ha sex med honom o bad honom att inte berätta för mig o att jag inte behöva veta.
    Han tackade nej hela tiden.
    Det räcker för mig att veta var jag har honom.
    Att han för mig trogna!

• Lövings

Jag läste någonstans här på bt att otrohet är när man inte berättar för sin parter vad som har hänt.
    Varför berättade han inte om henne innan då?

Ja, otrohet är olika för alla.
    Jag hade inte accepterat det, men det är jag.
    Och som det låter på dig så accepterar inte du det heller.
    Tycker du att det är otrohet så är det de.

Låter skumt. Låter som en bortförklaring.
    Finns så många frågetecken.
    Varför berättade han inte innan? Varför är de "flörtiga" om de bara är vänner? osv osv.

Nej, något skumt ät det med detta.

• 090208

Otrohet ar det val inte. Men borjan pa slutet... Jag har varit dar sjalv. Och jo, jakligt markligt att byta nummer sadar. Visst far man ha tjej-kompisar, men nan man traffat pa krogen sadar, sa gor han ju inte med kill-kompisar...

• Bröllopsyra2010

Ingen bra grundsten i ett förhållande. Lycka till iaf!

• matildaochniklas

Jag skulle nog bli lite ledsen faktiskt! Inte för att han bytte nummer med en tjej på krogen, utan för att han inte berättade det för mig!!!

Om man träffar en ny vän berättar man väl det för sin sambo??

• Vidalila

Jag skulle aldrig skaffa mig en ny killkompis på krogen! På sin höjd på min arbetsplats...kanske.

• feministbrud

Jag tycker inte att det är konsigt att får nya vänner på krogen, oavsett kön, även om det är rätt ovanligt. Men vad som är konstigt är att man inte berättar det för sin partner. Om jag skulle träffa en tjej som jag gillar jättemycket och byter nummer med så berättar jag ju det för min sambo, för det är ju sånt man gör. Varför skulle jag inte berätta om en kille jag byter nummer med? Jo, för att det inte bara är vänskap... En liten tanke från mig.

Svar på tråden otrohet?