• AnneiL­und
    Äldre 12 Apr 10:42
    3842 visningar
    11 svar
    11
    3842

    Är det vanligt att man betalar för HELA ringen innan man får den?

    Hejsan

    Igår köpte jag min drömring men reagerade på at dom ville ha alla pengarna PRONTO, alltså när vi stod där i butiken.
    17500 Kahtjing!!!!

    Jag vill ha en EXAKT likadan ring som den i affären.....
    Den sa bli klar den 10 juni, han tar 2 månader på sig....
    Inte mkt tid kvar för ändringar sen om ngt är fel....
    Vi gifter oss den 28:e juni.

    Jag undrar om fler har fått betala allt INNAN den handgjorda ringen är klar?

  • Svar på tråden Är det vanligt att man betalar för HELA ringen innan man får den?
  • AnneiL­und
    Äldre 12 Apr 10:47
    #2

    Hjääälp...men tack för ditt svar!!

    Någon annan?

  • AnneiL­und
    Äldre 12 Apr 19:04
    #7

    Usch... ja jag var där idag igen och pratade med dom. De sa att de hade erfarenhet av att folk beställer ringar och sen inte hämtar ut dom och när det gäller de handgjorda ringarna propsar dom på att ha hela betalningen först.
    Jag uttryckte min oro och dom tyckte att det var bra att jag kom dit och diskuterade saken....
    Hon är enormt förtroendeingivande....men som sagt var...det känns lite konstigt!!!!
    Men nu får jag försöka lita på dom. De är duktiga....men jag har uttryckligen sagt att jag vll ha en EXAKT likadan ring som den de har i deras monter....inte med sämre diamantkvalité eller annat tjafs....så jag får bara hålla tummarna och hoppas!!

    Tack för era synpunkter, de är värdefulla!

    Jag tog (halvdålig) bild i dag på ringen...finns i mitt galleri

  • AnneiL­und
    Äldre 13 Apr 22:31
    #11

    Tack för alla tips!

Svar på tråden Är det vanligt att man betalar för HELA ringen innan man får den?