• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

Pumpkin: Hur känns det nu... såhär kvällen innan? Några nerver??

• Anja 19 juli 2008

Nienna

känner igen det där. Har bott här snart ett år och har ena väggen i vårt sovrum staplat kartonger, ca 6-7 stycken som vi inte har en susning om var vi ska göra av innehållet. Sååå trist och det ser så jä..la tråkigt ut o man orkar/hinner aldrig ta tag i det m tanke på allt annat som ska skötas med barn, hus, jobb osv.

sedan har vi ALLTID en hel fåtölj i v-rummet där det ligger tvätt som ska vikas och hela fotpallen som står intill väggen är full utav vikt tvätt staplad minst en meter upp. I Emils rum är hela hans skrivbord fullt utav staplad, vikt tvätt som jag bara inte pallar lägga in. Suck...

• Englali

Anja... äntligen ngn som gör mig lite sällskap här inne

Med tanke på ditt ovanstående inlägg... vi får helt enkelt skaffa oss varsin hushållerska tjejer
    Jag har fortf. inte börjat vika några festprogram, min karaktär suger!!
    Det gör däremot inte min sambos, han kör ren kur CB nu och är såå duktig. Fattar inte hur han pallar det, han mår så dåligt o är skitsur men ger inte upp. Han ska fortsätta med ren kur tills nästa onsdag så jag ska peppa honom allt jag kan.
    Hur går det för dig Anja med CB?

• Anja 19 juli 2008

Englali

Ni har verkligen mycket att stå i. Fattar att det sliter på både kropp och psyke. Men SNART är det semester (väl) och då kan ni ägna er åt bara hus och bröllop och slipper tänka på jobb. Se till att verkligen FÖRSÖKA vila så mkt som möjligt och bara gör sånt som ni njuter av.

kram

• Englali

Anja: Ja vi har sem. v 30... så två veckor till. Men det är ju trots allt bara roliga saker vi planerar, men det är tunt iaf när det är så mkt. Jag har iaf sem 3 hela veckor innan bröllopet, ska bli underbart o kunna ägna sig åt det roliga på "heltid".
    Blir du ledig ngt i samband med bröllopet då?

• Anja 19 juli 2008

Englali

cb går INTE alls... varvar med nutrilettbars och sallader. Gått ner 4 kg iallafall och så 3 sen innan, så sammanlagt 7 kg sen februari. Skulle gärna gå ner 4-5 kg till innan stora dagen men det känns just nu såååå svårt.

Duktig han är Andreas!

Jag är ledig en vecka innan bröllopet och en vecka efter. Ska bli såååå skönt! Men den veckan innan bröllopet kommer bli sanslöst fullproppad och hektisk!

• Englali

Ja han är superduktig. Men han fick inte gå på ren kur mer än en vecka... han är ju egentligen en riktig liten tunnis men har fått en liten kula på magen som han vill få bort, så han kickstartar med CB en vecka och sen kommer han byta ut ett eller två mål per dag i fortsättningen.
    Jag har tänkt att jag ska byta ut ett mål om dagen från och med nästa vecka också.

Men vad skönt... 7 kilo är inte dåligt!! Passar klännigen som den ska nu då??
    Jo jag vet, bröllopsveckan kommer bli fullt ös. Som tur är har mina nära och kära tagit sem. den veckan också för att avlasta oss så mkt som möjligt... underbart!

• Anja 19 juli 2008

englali

Vet inte om klänningen passar. Sist jag provade den vägde jag 3,5 kg mer än nu och då gick den inte ihop just över revbenens nedre del (över ryggen lixom). Höfter o midja går bra men ryggen går alltså ej. fattades typ 4 cm där.

Men eftersom väldigt mkt försvinner just på ryggen på mig när jag går ner o jag ser synbar skillnad på "ryggfettet" så hoppas jag att det ska gå bättre nrä jag provar nästa gång.

Skulle dock säkert behövas en 4 kg till. Ska köra stenhårt from nu har jag tänkt. Måste skärpa mig. Är ju faktiskt bara exakt två veckor kvar IMORGON.

Tänker verkligen på våra fyra 5-juli-brudar ikväll

Om exakt två veckor är jag, Nienna och Fröken Planera precis där ni är nu! Flamora om EN vecka... Whiiii...

Nu ÄR DET VERKLIGEN VI TJEJER!!!

• Anja 19 juli 2008

Då menar jag alltså UTAN korsetten...

Med korsetten går det ju jättebra...

Men jag vill ju slippa den. Fast min tanke är att ha korsetten vid själva vigseln och att m hjälp av min toastmistress ta av korsetten när vi kommit t festlokalen så jag kan sitta och äta obehindrat. Vill dock ha den där snygga midjan vid fotografering och vigsel

• Anja 19 juli 2008

Men det såg faktiskt riktigt fint ut vid midja osv även utan korsett. Där gick den ju ihop...

Måste bara hitta en sömmerska nu som kan SY UPP DEN och ånga den...

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.