• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin
    furillen: Det gör det säkert inte Men jag måste säga att den "sagan" låter mer trolig än vad den kristna tron predikar
  • furillen

pumpkin & nienna,
    nej verkligen myckte krångligare än jag trodde.. först tyckte vi bara det var askul att para ihop folk vi tror kommer ha en trevlig kväll men sen blir det bara svårare och svårare! kanske är bättre att börja helt från scratch en att försäka "rädda" det man gjort..

• soulmates

Nienna! Vilken fin romantisk plats! Fina blockljus var det oxå! Hur har du gjort dem?

• Anja 19 juli 2008

furillen

jag gjorde det... skrotade den första placeringen, HELT...

tittade inte på den överhuvudtaget, utan började om från början, HELT och hållet.

Jag gjorde så att jag plockade ut ett antal personer, som är sociala, trevliga, kan konversera med vem som helst om vad som helst osv, placerade ut dem här och där, spred ut dem så att de inte satt tillsammans lixom, sedan placerade jag folk runt omkring dem, och så tänker jag på varje person och vem den skulle kunna ha trevligt med. De svåra personerna placerade jag oxå ut i början för att sedan placera diplomatiska, bra personer vid sidorna om dessa personer.

Blev skitbra, och inga problem alls...

• Anja 19 juli 2008

Nienna

jättefin vigselplats

• Anja 19 juli 2008

Soulmates

tack

har köpt papprena på panduro... Det silvriga är lite större än A4-ark som jag skurit i breda remsor och de olika ceriserosa papprena är från en "bok" i scrapbookingformat där det finns massor av olika cerise och rosa papper med olika mönster och glitter osv på. Så alla har inte samma rosa papper, men det är bara charmigt tycker jag. Så är inte alls häftena exakt lika dana

• Anja 19 juli 2008

Furillen

Hmm måste nog hålla med din m2b:s kompis... (beror förstås på hur länge hon varit tillsammans med pojkvännen).
    Är det ett seriöst förhållande så är han ju bjuden.

Man bjuder ju inte bara ena halvan ur ett par (om det inte är nåt extremt, som i ett av våra fall där daniels kompis flickvän är en riktig rabba, otrevlig som f..n, avskyr daniel och har portat honom hemma hos dem).

Det är ju kutym att bjuda respektive, så det tar de flesta för givet när de får ett inbjudningskort. Men visst, om hon vet att de ej har kontakt och att din m2b inte ens VET att hon har pojkvän så borde hon kanske först lite snyggt BERÄTTA att hon har ett fast förhållande och vill ta honom med sig

• furillen

såklart hade vi bjudit honom om vi visste. och sagt att det var okej om hon frågade. tyckte bara det var så konstigt att ta för givet att hon bara kan ta med sig nån!
    i ett par andra fall som också var nya förhållanden så frågade den vi bjudit om han / hon fick ta med sin respektive. och vi sa självklart.
    sist vi träffade henne hade hon en annan pojkvän. sen har vi hört omvägar att det tagit slut. och så har hon ju tydligen nu träffat en ny.
    visst kan jag hålla med om att respektive alltid är "medbjudna" men att i efterhand i ett mail bara sådär skriva jag och min kille kommer? så svårt är det faktiskt inte att ringa. vi behöver tex göra om hela uppställningen med bord för att få plats en till...
    men men.. bara att bita ihop och fixa

• furillen

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-27 23:36:46 följande:

furillenjag gjorde det... skrotade den första placeringen, HELT... tittade inte på den överhuvudtaget, utan började om från början, HELT och hållet.Jag gjorde så att jag plockade ut ett antal personer, som är sociala, trevliga, kan konversera med vem som helst om vad som helst osv, placerade ut dem här och där, spred ut dem så att de inte satt tillsammans lixom, sedan placerade jag folk runt omkring dem, och så tänker jag på varje person och vem den skulle kunna ha trevligt med. De svåra personerna placerade jag oxå ut i början för att sedan placera diplomatiska, bra personer vid sidorna om dessa personer.Blev skitbra, och inga problem alls...
    hmm.. ska nog pröva det också!
    får bli ett projekt för nästa vecka. nu är min m2b ute och seglar med sin bestman som fyller år. de ska fira födelsedagen och att båten är färdigbyggd (oändlighetsprojekt de hållt på med) och imorgon är hans svensexa!! tror inte han misstänker nåt
Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.