• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • 20080614

Jag nojjar mig faktiskt också lite för det där att säga sakerna framme i kyrkan. Normalt sett skulle jag ´kunna stå där och prata hur mycket som helst, har ju tom varit guide där. Men löftena..hu, det är lite läskigt.

• Anettan73

Jag ska bara in i kyrkan och säga JA.. Sen ska jag ut igen..

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

NEJ NEJ NEJ... jag vill vara i kyrkan för bövelen

Daniel har vägrat låta döpa våra två minsta (Emil döptes när vi inte pratade m varann jag ohc Daniel) för han är ju inte kristen och inte ens med i svenska kyrkan då han själv aldrig blivit döpt och han är så anti allt som har med religion att göra medan jag är kristen så det är en stor sorg för mig.

Jag VILL gifta mig i kyrkan absolut och otroligt nog (fråga mig inte varför men jag tänker INTE ifrågasätta det ) så vill verkligen Daniel oxå gifta sig i kyrkan för han tycker det är så stämningsfullt och vackert!

Fasar för samtalet m prästen dock för Daniel är helt öppen med att han tycker allt som har m religion och gud o jesus att göra är rena tramset och han kommer försöka få bort så mkt religiöst som det bara går ur själva vigseln.

Jag har sagt till honom att han MÅSTE tagga ner och dölja sin totala ateistiska inställning när prästen kommer hit annars kommer jag skämmas ögonen ur mig.

• Pumpkin
    Anja: Misstänkte det, tänkte bara lägga fram en lösning
  • Anja 19 juli 2008

Någon mer här som har en partner eller som själv inte är med i svenska kyrkan men ska gifta sig där ändå?

Vet ni hur mkt religiöst prat som måste vara med i själva vigseln?

• Anja 19 juli 2008

Sedan måste jag säga att jag tycker det där uttrycket "tills döden skiljer oss åt" är såååå obehagligt, jag får obehagliga rysningar utav det. Men som jag förstått det när jag läst på de forum där man kan fråga prästerna, så är just denna mening nästan omöjlig att få ändra på.

folk har försökt med "livet ut", "för alltid", "till tidenss slut" osv men inget duger. Jag vill inte att döden ska nämnas ens under vår vigsel, det sätter en mörk skugga över hela alltet tycker jag

• Pumpkin
    Anja: Lasse är också medlem i SvK, så här är vi båda religiösa (Eller inte så mkt kanske )

Det finns ju en bestämd vigselordning, som prästerna SKA följa, även om vissa inte gör det. Har den hemma...

"...så länge vi lever" verkar vara en formulering som många präster går med på.
  • 20080614

Jag tror väldigt mycket är upp till prästen. Vår präst är min kompis och hon har själv ganska bestämda åsikter om olika saker, tex har hon strukit de lite äldre texterna i sin bok med vigselordning. Meningen är ju att man ska känna sig bekväm också. Prata med prästen Anja, när ska ni ha vigselsamtal förresten?

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.