• FruRålin080808

OT Uagrrrrr!!! Attans människa!!!

Vill bara ösa ur mig lite om min granne! Vi har bott grannar länge(ca 10 år)och känner varandra ganska väl. Men jag kan reta ihjäl mig på henne! Hon lånar saker hela tiden, kaffe, ägg, pengar, margarin,mjöl, mjölk...Allt! Nu har jag slutat låna ut och brukar säga nej och att vi behöver det själva, har även talat om för henne att jag retar mig på att hon aldrig lämnar tillbaka det hon lånar. Trodde att hon förstått men det har hon tydligen inte...för igår frågar hon om hon får låna 500 kr! Jag sa bara nej utan att förklara varför...Till saken hör att jag vill hålla mig lugn därför att för ca 6 månader sen lånade hennes sambo min sambos kostym. De lämnade inte tillbaka den "frivilligt" utan vi fick säga till när vi skulle på dop...Några dagsar innan dopet fick min sambo kostymen på en galge. När han ska klä på sig inför dopet undrar jag vad som hänt med kostymbyxorna! De var helt sladdriga och skrynkliga! Tror ni inte människan har tvättat dem i tvättmaskinen! Jag blir galen på henne!!! Hon ha rinte nämt det med ett enda ord utan hennes sambo fick ta allting...Nu vill ja ginte göra mig ovän med henne för att de ska ju köpa en ny kostym till min sambo(har killarna kommit överens om...)Bara för en liten stund sen körde jag efter henne in i vårt område och hon körde som en galning! 70 km/ tim på 40 väg! Då blev jag sur för det är ganska många barn här...Kunde inte låta bli att säga till henne...Hon blev sååå sur...muttrade något och bara stängde sin dörr!Jag orkar inte med människan mer...Har haft tålamod men nu skulle jag verkligen kunna be henne flyga och fara!
    Var bara tvungen att ösa ur mig lite...

• Svar på tråden OT Uagrrrrr!!! Attans människa!!!
  • tolonta

Ibland behöver man ösa ur sig litet... Jag ska komma ihåg den här tråden nästa gång min granne ställer till med något i tvättstugan (för det kan väl inte vara normalt att man bokar upp tvättstugan tre hela dagar i sträck, fre-sön, för att bara ta ett exempel?) Även om det bara är fyra lägenheter som delar på tvättstugan...

• PM4ever

Jag hör att man inte är ensam ; ) (trodde väl inte det heller iof) Vi bor i ett hus med tre hushåll och hon på mitten är en riktig ragata. Hon flyttade in hos sin pojkvän och hans bror för några år sen (i vårt hus alltså) och då verkade hon trevlig. Det dröjde dock inte länge förrän hon slängde ut brorsan. *hm* Sen började hon köra med pojkvännen, hon vill liksom både ha kakan och äta den, både träffa andra och ha honom. Det slutade med att han flyttade hem till sina föräldrar (fast det var hans lägenhet) Sen flyttade han in igen och nu är han aldrig där så vi tror han har flyttat igen. Kommer dock då och då, ja jag vet inte.
    I alla fall, detta har ju inte jag att göra med men jag tycker mycket om vår före detta granne (han alltså). Dessutom är hon en usel granne och städar inte efter sig varken i tvättstugan eller det gemensamma bad- o relaxrummet.
    Åh vad skönt det var att ösa lite skit ur sig : ) *hi hi*

• FruRålin080808

skönt att höra att det finns fler...

• JuniBruden6

som våran sommar granne,,
    hon kom en morgon förra sommarn o sa att hon hade ett problem,
    jasså sa jag
    ja din hund har ätit sönder min sko,,
    jaha det var lustigt sa jag,,
    när skulle det ha varit då,,
    igårkväll vid kl 11,, sahon
    men då sov vi,, såg du att det var hon som gjorde det då? frågade jag,,

Människan säger NEJ det gjorde jag inte,,,,,

Men HALLÅ hur kan man komma o kläcka ur sig en sån sak då,,,, puckon,,,,

Efter ngr dar kom hon o bad om ursäkt o sa att det troligen var en grävling för de kunde göra så på nytt läder eller ngt,,,
    Jag lyssna faktiskt inte så mkt på vad hon sa

• Ms Tiffany

Oj oj det är inte bara mina grannar som är hemska då!
    När mina barn är ute och leker kastar grannungarna sten och kör bort heela tiden. Inte ens i trädgården får dom vara ifred för de andra ungarna hänger över staketet och retas och slänger skräp på mina ungar!!
    Vi har påtalat det för föräldrarna men det är totalt oförstående och tror förstås att det är våra barn som är gnälliga.
    Vi brukar även ha "grannmöten" en gång om året och har då lite mat och sånt.Ett år var jag gravid och drack inte alkohol, fick då höra att jag var nog muslim???? Jag har absolut inget emot muslimer, men jag är troende kristen så det slog ju lite fel senast förra året fick kommentarer för att jag drack en cider för det gör ju inte muslimer... så det är väl något man kommer dras med ett tag antar jag.

• lyckligjävel

har fruktansvärt dåligt samvete just nu.........råkade ta fel på dag o har snott grannens tvätttid!
    När jag ringde på för att be om ursäkt var han inte hemma. funderar på att köpa en fin chokladkaka, skriva en "ursäkta mig tusen ggr" lapp o smyga ned den i brevinkastet?
    plus skriva att de kan ta våran tid imorgon istället? vad säger ni?

• FruRålin080808

Det hade jag som granne uppskattat jätte mycket och jag hade INTE blivit arg...Vem kan bli arg på någon som ger en presenter;)
    Lycka till!

lyckligjävel skrev 2008-04-09 19:13:57 följande:
    har fruktansvärt dåligt samvete just nu.........råkade ta fel på dag o har snott grannens tvätttid! När jag ringde på för att be om ursäkt var han inte hemma. funderar på att köpa en fin chokladkaka, skriva en "ursäkta mig tusen ggr" lapp o smyga ned den i brevinkastet? plus skriva att de kan ta våran tid imorgon istället? vad säger ni?
  • Mams
    lyckligjävel skrev 2008-04-09 19:13:57 följande:
    har fruktansvärt dåligt samvete just nu.........råkade ta fel på dag o har snott grannens tvätttid! När jag ringde på för att be om ursäkt var han inte hemma. funderar på att köpa en fin chokladkaka, skriva en "ursäkta mig tusen ggr" lapp o smyga ned den i brevinkastet? plus skriva att de kan ta våran tid imorgon istället? vad säger ni?
    Berätta gärna hur det gick!
  • PM4ever

Lyckligjävel: Sicken osis, det kan hända även den bästa ; )
    Om du förekommer honom med en ursäkt är det nog ingen fara på taket, chokladkakan är ju ett extra plus och då blir det säkert inga sura miner. Jag hade nog inte varit så ambitiös själv får jag erkänna. Som sagt, berätta gärna hur det går.

• lyckligjävel

jag gick o ringde på med en fin chokladkaka med fair trade symbol på och allt. ;) men det var tyst i lägenheten, så jag pulade ned den plus en lapp i brevinkastet. Sen blev jag alldeles iskall.

TÄNK OM GRANNEN HAR HUND? DÅ DÖR DEN AV MIN CHOKLADKAKA???????!!!!

stod o lyssnade, dödstyst. kilade hem o snacka med min sambo, nej mannen har ingen hund. min sambo har pratat med honom tidigare och är säker. PUH!

• Wiggy

Hade en granne som pinka och bajsade i trappuppgången och släppte in sina uteliggarkompisar i trapphuset på nätterna så när man kom hem från jobbet på morgonen så höll man jupå att snubbla på ett fyllo titt som tätt. Inte fräscht. I september började det lukta mer illa än vanligt och då skämtade jag med en kompis och sa att nu har gubbfan gått och dött. Efter ett par veckor konstaterades det att han verkligen var död och de sanerade lägenheten (tog 2 månader) och nu bor det vettigt folk där igen.

Min fästmö har en granne som skriker nationalsången kl 3 på nätterna och en annan granne som blev misshandlad mitt i natten förra sommaren. En annan granne intill har högljutt sex stup i kvarten (gipsväggar) och spelar technomusik så högt att man hör vad de sjunger.

• JuniBruden6

har svärmor som granne

fyyyy fan säger jag bara

• pojomo

oj oj ja då får jag flika in lite å säga att vi har bara bra grannar Men det är väl inte så konstigt eftersom dom flesta är gamlingar.

• JuniBruden6

haha,,, ja kan man ha det värr

sommar08 skrev 2008-04-10 14:57:41 följande:
    JuniBruden6: Du vinner
  • Sommaren2008

Mina grannar rastar förmodligen sin hund (av stor ras) på sin uteplats som är max 10 kvadratmeter stor. Ligger iaf en massa hundbajs där. Fräscht! Sen röker de som galningar så att hela trapphuset stinker på vintrarna. Stackars hund säger jag bara! Tvingas leva i den giftröken och stanken med sin känsliga nos.

• Stardusty

Signar in med en knäpp granne.
    K-rringen har två hundar som hon aldrig har kopplade då hon har kryckor i båda händerna. Visst, det är synd om henne, men om man har kryckor får man kanske avstå från att ha hund? Eller skaffa ett bälte som man kan fästa kopplen i? För det är ju trots allt lag på att ha hundar kopplade.
    Ja, det är inte det jag stör mig på, hade hon gått med sina hundar och de höll sig till henne hade det inte vart nåt problem.
    MEN en av dom har en tendens att springa in på vår tomt när de går förbi eftersom vi har katter. Och igår jagade den upp en av mina kissar i ett träd och satt nedaför och skällde medan min katt såg helt panikslagen ut! När jag kom fram sprang dock hunden iväg och hela ekipaget fortsatte lugnt hemåt. Jag ropade då efter tanten och sa att hon får ju ha sina hundar kopplade, varpå hon svarar att hon har svårt med det eftersom hon har kryckor, jag sa då att jo men nu har ju din hund jagat upp min katt i ett träd pga att du inte har den kopplad och då svarar hon bara att katten kommer nog ner tids nog och går iväg!
    Blir så arg, visst vet jag också att min katt kommer ner, vilket den också gjorde, men det är bara principen! Min katt satt och skrek plågat i en halvtimme innan han kom ner....
    Varför tror handikappade människor att de ska ha nån slags egna regler??

Svar på tråden OT Uagrrrrr!!! Attans människa!!!