• Nessan

Ny lek - Djurleken!

Är lite uttråkad och tycker det är dags för en ny lek igen! En gång förut fanns en tråd som gick ut på att komma på så många olika djur på alfabetes bokstäver som möjligt. Varje dag var det en ny bokstav som gällde, så idag börjar vi med djur på A, imorgon djur på B, dagen därpå på C osv... Varje djur får bara nämnas EN gång! Få se nu hur kreativa vi kan vara!!!

Reglerna är alltså
    -Ny bokstav varje dag
    -Varje djur får bara nämnas en gång

• Svar på tråden Ny lek - Djurleken!
  • silvera

Qvistigt det här med Q...
    Ska vi gå direkt på R?

I sådant fall skriver jag

Rovdjur!

• Nessan

Jag tycker vi kör på Q, även om det förmodligen innebär en ganska tyst dag i denna tråd, men nåt enstaka djur finns faktiskt!

• Cantaton

Det var den enda jag kunde på Q

Nessan skrev 2008-04-25 01:14:09 följande:
    Jag inleder Q med:Quetzaler
  • Champis_Sanna

Jag fuskade lite... och hittade då: Quaraben Det är en korsning mellan Arabiskt fullblod och Quarterhäst. Tydligen har de en förening med den sorten också. Men som sagt så hade jag inte kommit på det själv

• Nessan

Hur man kommer på ett djur spelar ingen roll, "fuska" på så mycket ni kan och försök hitta Q-djur idag! Var kreativa!

Champis_Sanna skrev 2008-04-25 09:00:15 följande:
    Jag fuskade lite... och hittade då: Quaraben Det är en korsning mellan Arabiskt fullblod och Quarterhäst. Tydligen har de en förening med den sorten också. Men som sagt så hade jag inte kommit på det själv
Svar på tråden Ny lek - Djurleken!