Inlägg från: Stardusty |Visa alla inlägg
  • Stardusty

    oktober

    bra tips kgnås! Jag har ett ganska stort brudfölje så vi fyller nog upp stolarna Fast så vill man ju gärna placera deras resp. i närheten också... Hmm... Klur klur klur...

  • Stardusty

    ja inte är det lätt att planera ett bröllop! I morse fick jag spelet på min stackars m2b och röt att ikväll ska vi kolla igenom planeringen och att nu är det fanemej hans tur att ta tag i nåt!
    Bridezilla-varning...?

  • Stardusty
    ganesha skrev 2008-04-22 09:57:16 följande:
    Brudtärnan är utvald, men dumpad och kommer inte ersättas.
    Hur menar du då?? *nyfiken*
  • Stardusty

    Oj


    ganesha skrev 2008-04-22 11:36:30 följande:
    Min brudtärna frågade mig om jag kunde tänka mig att knulla med hennes pojkvän, när hon tittade på.
  • Stardusty

    Klipper in från en anna oktober-tråd:


    karmag skrev 2008-04-22 23:50:15 följande:
    Hej! Planerar Bröllop 18 okt -08. Vad jag kunde se är de gamla trådarna stängda så jag ville se om det fanns några pigga oktoberbrudar där ute som vill diskutera höstbröllop... Hur långt har ni kommit i planeringen? Ska ni dekorera med hösttema? Vad ska ni ha för ytterkläder? Brudbukett i höstfärger?? Jag är nyfiken på idéer och tips på olika varianter av "höstprylar"!!
    Vi kommer att ha en massa färger! Vår bukett kommer förmodligen vara båda ljusrosa, cerisrosa, mörkröd och orange. Dekorationer blir mycket ljus, vi har dessutom en öppen spis i vår lokal så att man kan tända en mysig höstbrasa
  • Stardusty

    Dekorationerna blir alltså mycket värmeljus och likande, inte att det blir "ljust" såg lite dumt ut när jag läste det igen

  • Stardusty

    Vi var också inne på helt andra färger från början, men så visade vår fotograf bilder från ett höstböllop 2007 och den bruden hade en droppformad-bukett med rosor i ceriserosa, röd och orange och så några nyponkvistar med orange knoppar istuckna här och var, den var sååååå fin! Sen var det jag, som älskar rosa, som ville ha med ljusrosa också. Tror det blir kanonfint

    Ytterkläder har jag inte ens kollat på, vi gifter oss ju 18e så det kan ju vara lite kallt... Men jag vill precis som Kärlek ger näring åt själen inte heller ha päls, det är inte jag. Så nån sjal kanske... Vad för sorts sjal har du hittat? Är det den du har i ditt galleri? Den ser tunn ut, men som du säger så gifter ni er ju ganska tidigt i oktober...

    På borden tänkte vi köpa billiga dukar från Ikea, sen köper vi värmeljushållare (4st 9kr) där också som vi lägger lite dekorationsstenar i botten på och så en eller två rosor i våra färger. Sen kommer några värmeljushållare ha dekorationsstenar i botten men med värmeljus i istället för rosor. Sen vet vi inte mer! Kanske några större vaser med höstkvistar i?

  • Stardusty

    Jo en jacka skulle man ju kunna hitta, men det kostar ju pengar det med haha Här är man snål (dumsnål?)...
    Sen ska vi ju ta bilder utomhus och då vill man ju att den fina klänningen syns... Man får la bita ihop
    Annars är man ju mest inomhus så man kanske klarar sig ändå? Det är nog faktiskt den enda nackdelen med att gifta sig på hösten jämfört med sommaren...
    Hur ska ni andra höstbrudar göra med ytterkläder? Har faktiskt inte tänkt så mycket på det förut, bra att nån annan kom på det

  • Stardusty

    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-23 10:28:31 följande:


    BAra att ta på dig jackan när du inte tar kort..
    Haha ja precis, på och av med jackan fort som f-n
    Jo jag kan nog låna en jacka, men det är ju inte så många som har en vit och fin jacka som passar till bröllop kanske...
    Men är det sånt väder som idag så ska man ju inte klaga!!
  • Stardusty

    Hmm jag gick in på hennes sida, men såg inga bilder på nån grön jacka? Men då skulle jag kunna ha en brons-brun jacka eftersom mina brudtärnor har den färgen på sina klänningar

    Hur tänkte ni dekorerar lokalen i övrigt? Alltså förutom borden... Jag har läst på flera trådar att vissa tänkte sätta upp ljusgardiner och liknande... Men det kanske blir lite för mycket?

  • Stardusty

    Ja cape låter ju som ett bra tips, men var f-n hittar man såna?? I alla bröllopsbutiker är pälsar det enda de har att erbjuda till höst/vinterbröllop....

  • Stardusty

    Men hallå tjejer, är det nån som _inte_ har en seg m2b?
    Jag har tjatat på honom att vi ska åka och titta på kläder till honom och han bara säger "m-mmm" och så händer inget.... Samma sak att han ska titta på nätet efter kläder och skor, icke sa nicke, inget hänt där heller! Nu har jag dock tvingat honom att vi ska titta på kläder på fredag, men jag vet ju hur det kommer vara; jag får gå omkring och ge förslag och välja och han kommer bara säga "ja, den var fin. Och den med. Och den med..."

    Hopplösa karlar!! Men så är det ju faktiskt rätt mkt kvinnans dag också...

  • Stardusty

    Tycker inte alls du har för stora planer, snarare så att din m2b verkar ta det hela med alldeles för stor ro!! Vill han inte "matcha" dig på den stora dagen? Alltså att han också är lika uppklädd som du? Och sen kan jag förstå om man inte vill bo på hotell, onödig kostnad kanske, men om ni kan låna en stuga så är väl det jättemysigt! Den behöver ni ju inte checka ut ifrån en viss tid heller.... Tjata på honom om det

  • Stardusty

    Min vigselring kostade 4500, vi hade budget på 6000 så 1500 blir över till annat (och lär ju också gå åt )

  • Stardusty

    Nejdå jag är kvar! Men just nu står planeringen lite still då vi lyckats fixa de flesta "stora" posterna
    Men på söndag ska vi ut till vår festlokal och titta lite mer noga på var vi kan ha olika saker, hur stort köket är, hur vi kan möblera m.m.

  • Stardusty

    Vilket kap! Är det snörning på dom också? Lyllos dig, visst blir man glad när man gör såna fynd?

    Lite OT, igår shoppade jag loss på skor, ca 1000 kr blev det, bra det går med mitt sparande inför bröllopet va..?

    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-13 17:22:15 följande:


    Stardusty OT vet du vad Jag har köpt ett par liknande skor som dig för 149 på Tradera hihi Fick dem idag.. sååå fina fast mina är helt vita. Vi har tittat på vår festlokal sååå mysig med öppenspis m m o en lååång balkong som man kan stå ute på om det blir för varmt inne
  • Stardusty

    En kompis gjorde såhär: De skrev på inbjudan att bröllopspresenter undanbedes men att resebidrag tacksamt tas emot till bröllopsresan som blir en kryssning till Karibien. Sen stod det längre ned att mer info finns på deras bröllopshemsida www.xxxxxx.se och på den sidan står kontonummer m.m. Är inte det en bra idé? Vi ska göra så med presenter också, så slipper man skriva i inbjudan var vår önskelista finns m.m., för jag håller med om att det ser "sniket" ut

  • Stardusty

    Länge sen jag var inne på BT men nu kikar jag in!
    Fick ett telefonsamtal från kyrkan förra veckan där de säger att den 18e ska alla förtroendevalda i hela Stockholms stift på årsmöte så det kunde bli problem för oss att gifta oss då!! Jag kontrade med att vi faktiskt har ett kontrakt/avtal hemma som de skickat och då sa de att de ska se vad de kan göra. Tydligen kan de få fram någon pensionerad präst men hur kul känns det? Jag tror ju verkligen att de kommer lösa det så jag är inte orolig men lite sur blir man ju, varför skickar de då ut ett papper där vår vigseltid m.m. står med utan att veta om det funkar??

  • Stardusty

    Samma här! Vi har fortfarande några frågetecken i gästlistan och börjar få panik över att vi faktiskt bara har två månader på oss att bestämma oss! Hur löser ni det? Skulle behöva lite tips, m2b säger att vi kan väl bjuda de vi känner för men jag som är lite mer principfast tycker att eftersom vi gått ut med till vänner och släkt att vi bara bjuder de allra närmaste så kan vi inte börja bjuda in folk som vi _tror_ kommer bli en väldigt nära vän (tänker då på såna man träffat ganska nyligen).
    Löjligt kanske, jag vet, men hade nog själv blivit lite stött om någon bekant bjöd in nyblivna vänner framför mig...


    karmag skrev 2008-06-16 10:00:28 följande:
    Hej! Jag har inte fått ut inbjudningarna...vi "harvar" fortfarande i gästlistan...vem man ska och inte ska bjuda...det är ganska svårt. Annars har jag mest börjat fundera över tårtan...Vad betalar ni och vilken sort tänkte ni ha? Jag funderar på att inte beställa "bröllopstårta" utan säga att man ska ha höstfest och se om priserna är annorlunda då. Tänkte mig passionsfruktmousse och vit choklad...med sugarpaste och gulorange rosor på toppen. Vad tror ni?
Svar på tråden oktober