• 8108

pappershandel i Farsta el. annan söderförort?

Hej!

Finns det någon bra pappershandel i Farsta eller annan söderförort? (förutom Panduro)

Jag är främst ute efter C56-kuvert och papper till infobladet som är enkla och hyffsat billiga men lite finare än vanligt "skrivar-papper"

• Svar på tråden pappershandel i Farsta el. annan söderförort?
  • lillP

kolla med bokhandlarna i förorten, de brukar ha löspapper och -kuvert. Du har ju bla en i Farsta C och en i Skärholmen.

• nennesjuttioåtta

Du har ju Papprika i Enskede, men de kanske är mer scrapbook...

• 8108

Tack för svaren!!

Jag e så lat och det e skönt att ta bilen när man ska åka och handla utan att behöva bekymra sig om trängselskatter och parkeringar och det e skönt att slippa dra barnvagnen in/ut i affärer (av & på med kläder) Fast det kanske e värt att ta en trip in till stan och Matton, kreativa, Svenskt papper ändå??

hmmm för fundera tills lilltjejen vaknat

• lillP

absolut! och glöm inte Ljunggrens papper i Gamla stan

• 8108

Jag har hört att man ska akta sig för ljunggrens när barnvagnen är med så det för bli ett besök där en annan gång

Våra inbjudningar är klara, kom från tryckeriet igår, så det är som sagt bara kuvert och infobladspapper kvar...
    ..Jag vet att jag kommer tokförälska mig i alla möjliga fina papper om jag åker in till stan så det kanske är bäst för plånboken skull att jag stannar här ute i förorten hehe

• lillP

det kan jag förstå, glömde att du har barnvagn... man får knappt plats själv därinne så det är nog ett klokt beslut

• silvera

Vid Slussen ligger ju även Skapahobby. Där köpte jag lösa halvgenomskinliga papper yill våra vigselprogram.
    Resten av papprerna och kuvert, köpte jag på Åhléns City, då de har mycket större utbud än i Farsta. Å så går de på vikt om man handlar mycket papper, och då kan det bli lite billigare.

Svar på tråden pappershandel i Farsta el. annan söderförort?