• luddesbrud

Ensamma att dra bröllopsvagnen..

Hej på er!!

Jag är så ledsen..Min blivande dra sig för att hjälpa till med bröllopet.. Alla beslut som vi har gjort har jag fått tvinga fram.... det som oftas hör i vår lägenhet nu just är " Älskling.. vi måste bestämma oss nu !!!" Vi ska ha bröllop i augusti och Han har forfarande inte lagt ner någon tid i att söka efter kostymen som han ska ha på sig.. Det är det fyra månader kvar...Suck.. snyft...jag jobbar oftas på helgerna var vid han är endast ledig på helgerna ... Min tid att hjälp håller på rinner ut...

Jag sätter ner all min fritid på planera bröllopet.. Hans tid går till att sitta och spela dator. GRRRR!!!

Nu just har jag lust att avboka bröllopet helt...

• Svar på tråden Ensamma att dra bröllopsvagnen..
  • Sanfor

Men säg just det?
    "Om du inte börjar hjälpa till, ställer vi in bröllopet" Du ska ju inte behöva dra hela lasset?

• Zozo

Ehm.. men kostymen har han ju faktiskt gott om tid pa sig att hitta... Kanske du skulle lata honom sköta det själv? Han lär definitivt inte dyka upp naken

Gäller det däremot alltihopa sa kanske det är dags att ta ett allvarligt snack och inte tjata när han sitter vid datorn (hörseln fungerar liksom inte lika bra da). Fundera även pa om du själv inte är ute väldigt langt innan eller om det verkligen är just nu ni maste ta itu med dessa grejor. Min käre make började sin slutspurt i princip tva manader innan bröllopet... (fast da hade vi haft en period ca 10 pmanader innan när vi bokat in de stora sakerna).

• pallesj

Känner igen det där När jag frågar min m2b får jag ändå inga vettiga svar Så jag har planerat allt själv, bestämde hans kostym han va bara med o provade den, sen var han med när vi skulle boka lokalen o pratade med de (1v efter frieriet) Sen har jag gjort allt själv, men har inget emot det hihi Hela bröllopet blir lika stor överraskning för han som för alla andra men han får skylla sig själv haha.

Självklart måste han ju med när vi ska prata med prästen lite svårt att göra det själv.

• lycklig78

Detta är nog ett rätt vanligt fenomen. saken är den att det kanske blivit mist lika bra om våra blivande skött det.... Äh! Jag bara skojade.

Detta är väl en tråd för feministbruden kanske

• luddesbrud

Vi hade varit förlovande i tre år och så i fjol friade han på nytt och satte ett datum tillsammans.. Så vi har bestämmet rättare sagt jag har bestämmt de stora sakerna(Lokalen, kyrkan ,bandet m.m)...

Det här är så olik honom.. han är en planera till person..vi har bott tillsamman i 3 1/2 år.. vi har renoverat och inrett vår hem tillsamman... jag har inte fått köpa typ mattor eller gardiner till vårt hem utan att han har sett dem före..

Jag är så jälva rädd att han har kalla fötter .. jag vill inte tvinga honom till kykran..

Tack för att ni lyssnar..

• pallesj

Om det var han som friade behöver du nog inte känna att du tvingar han till kyrkan, Jag har flera gånger frågat min m2b om han är säker på att han vill och det är han säger han men tycker jag får sköta all planering för jag tycker det är så himla kul.
    Fråga han om han fortfarande vill, tror du får svaret att han faktiskt vill.
    Han kanske bara blir mer nervös inför själva dagen om han är med i planerna, så han litar på att du gör det bra

• PennyJenny

Boka in en tid med honom och säg att du vill prata om bröllopet. Säg helg enkelt att på torsdag vid 19 så vill jag att vi sätter oss ner i köket och tittar på bröllopsplaneringen. Om han undrar varför så förklara att det här behöver planeras och du känner att han inte ger dig och bröllopet någon tid och att det här är det enda sättet. Det brukar funka tycker jag, det gäller bara att sätta sig över känslan att det är fånigt att boka in en tid med sin partner, men herregud, vi bokar tider för allt annat.

• tolonta

Tror också på att ni ska sätta er ner, diskutera igenom allt som är kvar som behöver göras, när det behöver vara klart och vem som är ansvarig för att det blir gjort (ni kan ju fortfarande diskutera grejer, men någon har huvudansvar för att det blir gjort). Spalta upp i en lista med kolumner för "vad", "vem", "när" samt en ruta att bocka i när det är klart. Sätt listan väl synligt och se till att du bockar av dina punkter med en väl synlig penna (rött, kanske...?). Det borde få fart på honom.

Själv låter jag min sambo slippa bröllopsplaneringen, så får han ägna sig åt litet praktiskt husbygge istället... Jag pysslar med bröllopsplaneringen varvat med husinredning. Fast min sambo är inte ointresserad, han har faktiskt på eget bevåg tittat i litet bröllopstidningar när jag haft dem framme, insett att det är mycket att fixa och bett mig göra en lista över allt han behöver ordna... Så jag har inga klagomål på älsklingen

• mrsD

min sambo var den som föreslog bröllop, men han e inte heller så pigg på all planering, han tycker man kan göra allt dan innan.. (yeah right!)

Men jag gjorde såhär, (o d gäller nog alla män..) jag sa när vi satt i bilen o eg skulle åka o handla att "idag ska vi åka o prova kläder t dig"

Sen har jag en annan regel, som jag fick tips om här på bt, o d e att om jag lägger ett förslag, så har han 24 h på sig att säga bu eller bä, har han inte sagt ngt har jag veto!
    funkar jättebra=)

• johansdotter

Kan juh säga som så att min e likadan....han tycker man kan göra det sista veckan....*ASG*
    Men han skulle garanterat även vara sen till sin egen begravning....så jag skäller på honom ibland och ger ultimatum när det är något han MÅSTE göra....som senast vilka han vill bjuda....men i övrigt så är det nog jag som fixar då han normalt också har ont om tid och har mycket annat att fundera på.
    Jag vet juh att han älskar mig hur mycket som helst....och längtar lika mycket som jag tills han får "sätta en ring på mitt finger"....men tror att det kanske är en mer "tjejgrej" att fixa med detaljer och allt...

mrsD skrev 2008-04-09 10:34:12 följande:
    min sambo var den som föreslog bröllop, men han e inte heller så pigg på all planering, han tycker man kan göra allt dan innan.. (yeah right!)Men jag gjorde såhär, (o d gäller nog alla män..) jag sa när vi satt i bilen o eg skulle åka o handla att "idag ska vi åka o prova kläder t dig" Sen har jag en annan regel, som jag fick tips om här på bt, o d e att om jag lägger ett förslag, så har han 24 h på sig att säga bu eller bä, har han inte sagt ngt har jag veto!funkar jättebra=)
Svar på tråden Ensamma att dra bröllopsvagnen..