Inlägg från: Fru Hennerdal |Visa alla inlägg
  • Fru Hennerdal

    ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2

    Har varit lite dött från mitt håll ett tag nu så jag tänkte kika in och uppdatera lite.

    Min klänning har kommit!!! Finns bilder i mitt galleri. Den är en dröm beställd från Lillsessan Brud och Fest. Den passar fint trots att jag gått ner en massa i vikt...jag kan justera den mycket i ryggen med snörningen.

  • Fru Hennerdal

    Jag måste erkänna att jag är jättenervös!!! Trodde inte jag skulle vara det, men känns otroligt pirrigt.

    Idag avklarade jag iallafall underkläderna och igår skorna. Känner mig jättenöjd.

    Är nog mest nervös inför festen. Att allt ska klaffa och inget gå fel.

  • Fru Hennerdal

    Nu är ju klänningen hemma...jag har även köpt skorna och underkläderna.

    Känns skönt att börja få saker och ting färdigt

  • Fru Hennerdal
    lillaj skrev 2008-04-25 08:00:01 följande:
    Vad blev det för skor?Fru Hennerdal skrev 2008-04-24 08:10:46 följande:
    Jag ska försöka ta kort på dem... :)
  • Fru Hennerdal
    lillan31 skrev 2008-04-26 20:43:27 följande:
    40 kronor per bit, från Princess konditori.
    Samma här!
  • Fru Hennerdal

    Nu rusar tiden och bröllopet kommer allt närmare.
    Detta har vi nu bockat av från listan:

    - samtal med präst och kantor

    - pratat med musikern som ska underhålla oss på festen

    - beställt tårtan (blir mumsigt värre!)

    - lämnat in slutliga matbeställningen

    - köpt vin och öl

    Såå skönt att vår dag snart är här så att vi kan lägga allt planerande bakom oss och njuta av festligheterna.

  • Fru Hennerdal

    Ojoj! Nu börjar det närma sig för oss....mindre än två veckor kvar.

    Jag börjar bli minst sagt nervös!!!

    Mycket som är klart, men en del som behöver fixas också. Ska ta och se över min planeringslista med en gång.

    Lycka till alla ni andra som planerar.

  • Fru Hennerdal
    Jonna83 skrev 2008-05-26 12:49:02 följande:
    vet du vad atelje wasa tar ungefär? vet att vi kollade upp dom angående "vanliga" kort nångång o tyckte de var rätt dyra..?
    Vi kommer att fotograferas av Ataljé Wasa. Får det i gåva och skulle nog inte valt dem själva då de är extremt dyra i mitt tycke. Nu valde svärföräldrarna fotograf åt oss och vi är tacksamma för deras bidrag.

    Vårt album som är ett medelstort kostar dryga 8000kr. Sedan tillkommer det 100kr/person om tärnor och marskaler ska vara med vid fotografering. Förstoring kostar tror jag minst 2000kr i de storleksklasser vi tittat på.

    Jag tror att det finns de fotografer som är mycket billigare men ändå håller samma kvalitét.
  • Fru Hennerdal

    Nu är det inte långt kvar för oss. På lördag smäller det!

    Har ännu inte blivit hippad, men anat lite tissel och tassel...så lite pirrigt är det.

    Ska nu iväg och vaxa ben och bryn, mysigt att få börja förberedelserna.

  • Fru Hennerdal
    Jonna83 skrev 2008-05-26 12:49:02 följande:
    vet du vad atelje wasa tar ungefär? vet att vi kollade upp dom angående "vanliga" kort nångång o tyckte de var rätt dyra..?
    Såg nu att det gällde secret box-bilder...jag tänkte på vanlig bröllopsfotografering.
  • Fru Hennerdal
    lillaj skrev 2008-05-26 15:21:23 följande:
    Men vad spännande!! Förstår att det börjar bli pirrigt och har du dessutom inte blivit hippad än förstår jag det ännu merVi väntar med späånning på bilder och hur det gick när allt lagt sig efter bröllopet! Lycka till!!
    Tack så mycket! Självklart ska jag uppdatera med bilder!
  • Fru Hennerdal

    Imorgon är det dags!

    Jag blev hippad i onsdags av mina vänner och min syster samt min kusin. De hade verkligen ordnat allt jättefint. Först åkte vi utåt Stora Mellösa/Odensbacken och under färden fick jag en lång lista. Listan bestod till största delen av slagerklassiker och jag skulle välja tre låtar. Jag valde Evighet med Carola, I remember love med Sara Dawn Finer och För att du finns med Sonja Alden.

    Väl framme visade det sig att vi skulle in i ett gammalt kapell. Där inne fanns ett mörkt rum med tygklädda väggar. Mitt på golvet stod det en mikrofon och framför den en stor duk på väggen. Det visade sig att jag skulle få spela in en egen skiva som ska spelas på bröllopsfesten. Jättekul faktiskt, även om det lät lite si och så ;)

    Oj...får visst dela upp det lite...

  • Fru Hennerdal

    Vi mellanlandade hos en vän för lite drinkar innan det bar av till resturang Drängen där ytterligare två vänner anslöt sig till gänget. Där blev jag bjuden på grymt god mat och vi fick toppenservice!

    Därefter blev det utgång och på Pitchers mötte vi upp killarna som varit på svensexa. Jättekul att få träffa min älskling!

    Var grymt bakis igår och nervositeten börjar sätta till. Så igår kväll hade jag nästan 39 graders feber. Idag är jag dock mycket bättre, men har välsigt svårt att förmå mig till att äta.

    Just nu önskar jag nästan att vi hade 5 dagar till på oss, jättemycket som ska ordnas. Ikväll ska vi duka lokalen och göra allt klart!

    Håll tummarna för mig att vi hinner med allt ;)

  • Fru Hennerdal
    lillaj skrev 2008-05-30 08:30:16 följande:
    Roligt att du blev hippad
    Ja det var superkul!
  • Fru Hennerdal

    Nu är jag äntligen Fru!

    Dagen var underbar, jag kunde slappna av och solen värmde. Allting klaffade perfekt under dagen och kvällen, det finns verkligen inget mer att önska.

    Känns dock fortfarande overkligt så jag måste titta på ringen lite då och då.

    Bilder kommer när vi fått lite....inte riktigt hunnit landa ännu. jag hör av mig när vi uppdaterat galleriet.

    Lycka till alla ni andra!

Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2