• nicenettis

vart går gränsen mellan näbb och tärna

vild vilken ålder är man för gamal för att vara näbb igentligen

• Svar på tråden vart går gränsen mellan näbb och tärna
  • Troll1

Min dotter ska ta hand om min bukett. Tärnan ska dona med mitt släp etc. Jag tror det blir jättebra!

• Pumpkin

Så hon är lite av en minitärna

• nicenettis
    20080802 skrev 2008-04-06 23:07:27 följande:
    *fnissar* Schysst definition!Men ärligt talat... spelar roll vad du kallar henne!?? Vill du att hon ska vara med dig i kyrkan ska hon förstås vara det.jag tycker själv att viktigaste skillnaden är att tärnan tar hand om mig medan näbben måste någon annan ta hand om!!
    det är mest kläderna jag tänker på
  • 20080802

Hur då menar du??

nicenettis skrev 2008-04-07 21:43:41 följande:
    det är mest kläderna jag tänker på
  • nicenettis
    20080802 skrev 2008-04-08 10:53:54 följande:
    Hur då menar du??
    vad sätter man på en 11 åring som tärna en näbbklänning ?
  • 20080802

Alltså... du får ursäkta men jag kan liksom inte se den dramatiska skillnaden på näddklänning och tärnklänning mer än just precis åldersskillnaden. Är näbben/tärnan 11 år får man väl ta en klänning som passar en 11-åring!!? Eller är jag helt ute och cyklar??

• Pumpkin

Håller med 20080802 - man får ju anpassa kläderna efter åldern, oavsett!

• nicenettis

det är klart men jag tror att gästerna kommer se henne som näbb inte som tärna om man sätter på henne en sådan klänning

• Pumpkin

Men vilken typ av klänning menar du då? Och vad spelar det för roll vad gästerna tror?

• 20080802

Om hon vill vara vuxen så sätt på henne en lagom vuxen klänning. Huvudsaken är väl att HON känner sig fin, inte sant??

Varför krångla till saker så väldans?

• lycklig78

Näbb? Tärna? Spelar roll? Hon ingår i brudföljet, och man får väl "klä henne" efter åldern.

• Pumpkin

Finns ju jättefina festklänningar där som passar en 11åring

• nicenettis

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-08 11:15:51 följande:

Men vilken typ av klänning menar du då? Och vad spelar det för roll vad gästerna tror?
    för mej spelar det roll
  • Pumpkin

Jaja, men som sagt, där fanns jättefina fest/tärnklänningar som passar en 11åring. När jag var 11 hade jag inte velat ha de där ryschiga sockersöta näbbklänningarna, men det är/var ju jag

Vad vill hon själv ha? Hon är ju gammal nog att tycka en hel del

• Troll1

TS: Titta i mitt galleri. Där är min dotters 2 klänningar. Vi har 2 just för att hon ska få välja. (Köpta på Tradera och det är inte min dotter på bilden) Den ena är en Forever Yors klänning lite åt plommon-färg och tar hon den får hon en sjal till. Den andra är i samma färg som min brudklänning och ser ut som en riktig brudklänning. Hon är jättefin i båda.

• Troll1

Förresten, när hon var 3 år var hon näbb åt min syster med ryschig rosa linneklänning. Hon tog hand om min systers bukett som den självklaraste sak i världen. Hon får helt enkelt göra samma sak nu, med lite "vuxnare" klänning.

• Troll1

... Det är klänningen med ett tunt sidenband i midjan.

• prd

Jag har bild på min dotters klänning som hon ska ha i mitt galleri.
    Det va den som hon ville ha och då fick hon den.
    Jag köpte den på e-bay

Svar på tråden vart går gränsen mellan näbb och tärna