• nicenettis

vart går gränsen mellan näbb och tärna

vild vilken ålder är man för gamal för att vara näbb igentligen

• Svar på tråden vart går gränsen mellan näbb och tärna
  • nicenettis

ok ! då blir jag utan näbb då för hon blir 11 nästa år

• Cantaton

När jag var 12 var jag tärna på min mosters bröllop. Näbb var jag på mina föräldrars bröllop som 2-åring.

• esset50

Har hon tuttar?
    Om ja = tärna
    om nej = näbb
    Du väljer ändå till slut vem du vill ha med.

• prd

Min dotter blir 11 i år och nu när man tänker på det så låter näbb kanske lite litet när jag tänker henne.
    Jaha då blev lillan stor här oxå..hehe

• 20080802

*fnissar* Schysst definition!

Men ärligt talat... spelar roll vad du kallar henne!?? Vill du att hon ska vara med dig i kyrkan ska hon förstås vara det.

jag tycker själv att viktigaste skillnaden är att tärnan tar hand om mig medan näbben måste någon annan ta hand om!!

esset50 skrev 2008-04-06 21:40:29 följande:
    Har hon tuttar? Om ja = tärnaom nej = näbbDu väljer ändå till slut vem du vill ha med.
  • Kanelisen

Mina näbbar kommer vara 11 och 8 år och jag skiter fullständigt i vad "lagen" säger. De vill så gärna vara med och jag kan inte tänka mig att vara utan dem...(haha, fast jag klarar mig på "tuttregeln" ändå)

• FruRålin080808

Min yngsta är 8 1/2 år och säger att hon vill vara tärna precis som syrran som är 16 år ...så hon får väl vara tärna då=) Jag kallar henne näbb...men det gillar hon inte...(några tuttar har hon ju inte riktigt än...=)

• Troll1

Min då 9½ åriga dotter är näbb och så har jag en kompis som är tärna. Blir säkert bra! 9 åringen behöver ju inte ha "babykläder" på sig.

• Pumpkin

Alltså det sitter ju inte i åldern egentligen, det sitter ju i VAD de ska göra.

Svar på tråden vart går gränsen mellan näbb och tärna