vart går gränsen mellan näbb och tärna
vild vilken ålder är man för gamal för att vara näbb igentligen
vild vilken ålder är man för gamal för att vara näbb igentligen
Max 8 år (men man gör ju självklart som man vill).
www.brollopstorget.se/Traditioner/brudnabb.php
ok ! då blir jag utan näbb då för hon blir 11 nästa år
När jag var 12 var jag tärna på min mosters bröllop. Näbb var jag på mina föräldrars bröllop som 2-åring.
Har hon tuttar?
Om ja = tärna
om nej = näbb
Du väljer ändå till slut vem du vill ha med.
Min dotter blir 11 i år och nu när man tänker på det så låter näbb kanske lite litet när jag tänker henne.
Jaha då blev lillan stor här oxå..hehe
*fnissar* Schysst definition!
Men ärligt talat... spelar roll vad du kallar henne!?? Vill du att hon ska vara med dig i kyrkan ska hon förstås vara det.
jag tycker själv att viktigaste skillnaden är att tärnan tar hand om mig medan näbben måste någon annan ta hand om!!
Mina näbbar kommer vara 11 och 8 år och jag skiter fullständigt i vad "lagen" säger. De vill så gärna vara med och jag kan inte tänka mig att vara utan dem...(haha, fast jag klarar mig på "tuttregeln" ändå)
Min yngsta är 8 1/2 år och säger att hon vill vara tärna precis som syrran som är 16 år ...så hon får väl vara tärna då=) Jag kallar henne näbb...men det gillar hon inte...(några tuttar har hon ju inte riktigt än...=)
Min då 9½ åriga dotter är näbb och så har jag en kompis som är tärna. Blir säkert bra! 9 åringen behöver ju inte ha "babykläder" på sig.
Alltså det sitter ju inte i åldern egentligen, det sitter ju i VAD de ska göra.