• Ladylike

Sex, celluliter och förlovning....

Jag och min älskling ska förlova oss. Jag är så glad för detta egentligen. Men jag har svårt att känna mig riktigt värd hans kärlek. Då vi ska ha sex så är jag så hämmad pga komplex. Jag har såna fula celluliter på baken som både syns och känns trots att jag är smal. Vill inte att han ska se mig naken eller ta på min bak. Han säger att han inte bryr sig om groparna och att han tycker om min bak. Men hur sjutton kan han tycka om den, gropig och äcklig som den är?!? Han säger ofta att jag är vacker, sexig och så...men det enda jag tänker då "det skulle du inte tycka om du bara tog en ordentlig titt på min bak". Jag får ofta höra av andra att jag har ett vackert ansikte, är smal och snygg. Jag mår dåligt av att höra dessa komplimanger för de som säger detta har inte sett mig naken. Mitt ansikte passar liksom inte ihop med kroppen. Blääää....

• Svar på tråden Sex, celluliter och förlovning....
  • Ladylike

Tack alla goa människor som tagit er tid att svara! Det hjälper! Kan gå in här och läsa när det känns tungt att ha århundradets gropigaste bakdel ...

• rosesarered

För det första så tycker jag att du ska känna dig glad över att så många ger dig komplimanger för ditt vackra utseende. Det är få förunnat att faktiskt vara snygg och dessutom få komplimanger för det!

Sen så är det så att de flesta kvinnor faktiskt har celluliter. Även smala kvinnor.
    ( kan tillägga att jag också har dessa celluliter )

Tycker att du ska lita på din pojkvän för säkert så tycker han på riktigt att du är världens finaste tjej! Det tycker min sambo också trots celluliter och andra skavanker så njut av er kommande förlovning och strunta i celluliterna!

• Fröken Larsson

Jag själv är knubbig med små bröst (olika stora) och gropar lite här och var. Sådär jättesöt är jag inte heller. Men va sjutton! Jag svassar omkring naken för min karl ändå. Take it or leave it tycker jag... Och han tycker att mitt självförtroende är supersexigt! Så vifta lite med rumpan och han kommer älska det, jag lovar!

• MsSandra

det är ditt självförtroende som spökar, blanda inte in honom eller hans känslor till dig i det hela. Jag menar jag tror faktiskt inte han skulle förlova sig/gifta sig med dig om han inte ville och älskade dig.. PRECIS SOM DU ÄR!

Lite mer credit måste du väl ge mannen i ditt hjärta??? Han har väl en egen åsikt och vilja..

Jobba med självförtroendet, men tveka inte på din älskade.. han vet precis vad han vill ha ju :)

Jag kan garantera att alla människor har några skavanker på kroppen som de inte gillar... problemet är att man måste jobba på att inte låta de skavankerna ta över livet!

Problemen ligger för det mesta / alltid hos en själv...

LYCKA TILL MED LIVET!
    kram från sandra

• labbråttan83

Håller med dig fullständigt! Ingen gillar sina egna celluliter men på andra bryr man sig inte!

Hammerman1 skrev 2008-04-04 20:15:52 följande:
    Jag skulle kunna göra ett långt utlägg, eller ett kort utlägg. Jag nöjer mig med det kortare eftersom det känns mest slagkraftigt: 1) Vill han ha sex med dig?2) Får han upp den? 3) Om ja på 1) och 2) så tycker han att du är fin nog. 4) Jag ville bara ha en paragraf till. 5) Se 4)
  • Wiggy

Ibland tror jag att ni tjejer har komplex undermedvetet inbyggt bara för att kunna få extrakomplimanger

Säger han att han tycker du är vacker så ska du lita på det!

• Marsaphir Marlean

Är jag naiv som trodde insidan räknades?

• MsSandra

Marsaphir Marlean:

Jag vet att den räknas, men det är inte alltid så lätt att se det så.. världen är utseendefixerad... :(

MVH Sandra

• Marsaphir Marlean

Sandra: Världen är full av individer. Du är en av dem. Är du utseendefixerad?

• Emblingen

Du MÅSTE arbeta på din självklänsla tjejen!!!!!!!

• MsSandra

Marsaphir Marlean:

Nej inte direkt, jag menar man ser ju till att man är hel och ren.. men det är väl de enda hehe. Har alltid gått min egen väg och bryr mig oftast inte om vad andra tycker..

Skapar mina egna trender, använder de kläder jag trivs i.. färgar håret när jag känner för det.. i de färgerna jag vill (har haft flera lila färger och orange samtidigt några gånger.. har haft röd brunt och guld några gånger.. osv).

Jag har alltid varit en väldigt unik människa.. jag tar min plats i världen med råge..(jag är en "stor" kvinna och jag gräver inte ner mig över den saken..).

Men det är ett intressant ämne, jag menar man säger alltid att insidan räknas... men i media gör den då rakt inte det! De framhäver sidor och utseenden.. som inte är hälsosamma.. det är inte märkligt att speciellt tjejer.. i tonåren får en skev uppfattning om vad världen kräver av dom..

Ha en trevlig dag!
    MVH Sandra

• johansdotter

Kan bara säga så här....
    Din kille vill förlova sig med dig...säger inte det en del om hans kärlek till dig?

ALLA har skavanker och brister...men det är juh dom som gör dig till dig.
    Jag har MASSOR med skavanker, men det skiter jag i...för jag VET att min m2b avgudar mig precis som jag är.

Så ryck upp dig och se dig själv i spegeln och säg...."Jag ÄR vacker"!

• Carmilla79

Kan bara instämma i alla andras inlägg. Det är din självkänsla som spökar och du ÄR fin. Du måste bearbeta din självkänsla i första hand. Lyssna på alla som säger du är fin och du kommer förhoppningsvis att snart inse du är det.

Själv brukade jag vara "rätt vikt" om än alltid varit kurvig kring höfter, bak och lår. Sen gick jag upp i vikt under studietiden och lyckades sen gå ner vikten. Nu har jag senaste 2 åren gått upp ALLDELES för mycket. Måste ner ca 25kg för att återgå till min normalvikt, för min egen hälsas skull. Mina föräldrar är oroliga för mig och min mamma har suttit och tjatat för fullt. De har även tagit upp att "folk snackar bakom ryggen på dig, folk dömmer dig när de ser dig och känner du dig verkligen attraktiv i denna kroppen?"
    Jag erkänner att jag inte känner mig så jädra glad just nu i denna kroppen, men samtidigt har jag ändå fortfarande inte grävt ner mig i mina känslor. Tyvärr till en del eftersom jag då kanske inte får tillräcklig knuff att göra mer åt det.

Dock träffade jag i somras en underbar kille som blev förtjust i mig och han älskar mig för den jag är. Han vet mina bekymmer att gå ner i vikt och stöttar, men älskar mig för den jag är. Och av någon (för mig mysko anledning) så älskar han min (numer) stora bak. :p

• Marsaphir Marlean

Sandra Jag vet inte hur det är i ditt liv, men själv är jag inte så mycket med i media. 99% av mitt liv är jag en vardagssvensson med allt vad det innebär. Jag blir varm om hjärtat när jag tänker på folk som går på insidan när de väljer partner och de som inte gör det tror jag inte håller så länge. Jag menar när man kommer uppåt åldrarna så är väl inget som det en gång var?

Svar på tråden Sex, celluliter och förlovning....