• Ladylike

Förlovningsring med stenar?

Jag vill ha en förlovningsring med stenar. När jag varit ute och tittat säger alla guldsmedsbutiker att förlovningsringen ska vara slät. Men jag VILL ha bling bling redan nu! Kan man det eller kollar folk snett på en då ?

• Svar på tråden Förlovningsring med stenar?
  • BröllopJuli2008

Jag har en diamant i min förlovningsring. Vigselringen är i samma modell som förlovningsringen fast en aning bredare och med 14 diamanter. Det kommer bli fint fint ihop

• Joji

Mrs Mommy skrev 2008-04-04 19:29:00 följande:

Ja och sedan i vigselringen också, som jagVi köpte våra hos Artinian`s och de säljer mest egentillvekade smycken och ringar. Kanske de som beställer släta är mer benägna att gå till Guldfynd eller liknande
    Ja så kan det ju vara... Fast vi beställde vår släta förlovningsringar... Men, mest för att vi ville ha Platina och namnen på högkanten.
  • Emblingen

Jag har en vit diamant i min förlovningsring och sambon en svart diamant i sin...

• Nikkig

Det är nog ganska svenskt att förlovningsringen ska vara "enklare" än vigselringen. Utomlands är det helt tvärt om.

• Dottertrotter

Jag har åtta diamanter i min förlovningsring (alliansring). Ska ha en enstensring som vigselring. Gillar bling-bling. =)

• Ladylike

Ha ha ha! Tack för svar! Det verkar som om de inte hänger med i svängarna Guldfynd och de andra stora kedjorna som jag varit hos. Hur ska man matcha vigselringen med förlovningsringen om förlovningsringen har några stenar. Ska vigselringen vara enklare då? Eller kan man ha bling bling på båda? Vore ju toppen!

• Mrs Mommy

Titta på min presbild
    Min förlovningsring är den med stor mittsten och 10st sidostenar.
    Vigselringen är en "enklare" model med princesser i helallians

Det finns bara 2 begränsningar för hur mycker diamanter man kan ha!
    Utrymmet på fingret och ekonomin

Ladylike skrev 2008-04-04 20:17:50 följande:
    Ha ha ha! Tack för svar! Det verkar som om de inte hänger med i svängarna Guldfynd och de andra stora kedjorna som jag varit hos. Hur ska man matcha vigselringen med förlovningsringen om förlovningsringen har några stenar. Ska vigselringen vara enklare då? Eller kan man ha bling bling på båda? Vore ju toppen!
  • limevihreä

Min förlovningsring har 6 diamanter, tillsammans 0.60 ct. Min m2b har ingen förlovningsring utan han får sin vid vigseln. Vigselringen ska vara helt slät i samma modell som min vigselring men 1-2mm smalare. Finns i mitt galleri men vi har gjort vissa ändringar och den är mycket finare live.

• HelenaK

Det måste vara upp till var och en om hur förlovningsringen ska vara. Det är du och ingen annan som ska ha den varje dag i förhoppningsvis många många år framåt. Jag är nog gammaldags och valde en helt slät förlovningsring. Har flera väninnor som har stenar i förlovningsringen. Lycka till

Ladylike skrev 2008-04-04 18:46:40 följande:
    Jag vill ha en förlovningsring med stenar. När jag varit ute och tittat säger alla guldsmedsbutiker att förlovningsringen ska vara slät. Men jag VILL ha bling bling redan nu! Kan man det eller kollar folk snett på en då ?
  • JohanoCissi

jag har haft min förlovningsring slät hela tiden (8 år snart) och nu när vi var o tittade på vigselring så la jag i två stenar i min förlovningsring. Det blev superfint. Ha vad du vill och inte vad andra tycker.

Svar på tråden Förlovningsring med stenar?