• Nikajo

Budgeten spräckt så in i...!!!

Min m2b bad mig lista alla utgifter som återstår inför bröllopet. Vi trodde vi skulle klara det på 70,000kr inkl resan, men hahaha...det har jag insett för länge sen att det var en dröm! Med kalkulatorn i handen, så hamnar vi på över 130,000kr!!! Hoppla! Att vi inte reste bort, och gifte oss på sandstranden, som jag hade sagt från början, men min m2b ville ha hela baletten! Skyll sig själv! (han sa nu när han såg budgeten, att han inte alls hört mina önskemål om strandbröllop!?!) Hah! Får ÅNGEST!!! Vill bara avboka allt, och gifta mig på vår smekmånadsresa vi bokat. (men ändå inte innerst inne...fniss!) m2b bara ler och tycker att jaha...OK det blev dyrt, men än sen!?

• Svar på tråden Budgeten spräckt så in i...!!!
  • Fenixx

shit...ja lite skillnad.
    tur han tog det så bra då.

• weinlove

försök att få ner kostnaderna på vissa saker. vi tänker hela tiden kan vi får ner priset. under planeringens gång har vi kommit på att det behöver inte vara dyrt för att det ska bli fint, bra och minnesvärt. vi har fått ner kostnaderna på båder kläder, ringar, band, blommor, musik i kyrkan osv. maten för nästan 100 pers betalar mina föräldrar och m2b står för dukar, lite alkohol och bröllopssvit. Resten behöver inte kosta så mkt för att det ska bli bra.

• tolonta
    Nikajo skrev 2008-04-04 14:15:47 följande:
    OK det blev dyrt, men än sen!?
    Ungefär den inställningen har jag också... Väljer som vi vill, så får det kosta vad det kostar. Det är ju inte så att jag slänger pengar omkring mig, men jag har annat att göra än att leta runt efter alternativ som både är billigt och bra. För mig får det räcka med bra...

Fast visst kan jag få litet ångest över totalsumman, det ÄR mycket pengar (verkar som vi kommer landa på någonstans 80 000 - 100 000 exklusive långresa, som vi tar senare, när vårt hus är klart)
  • Nessan

Om ni klarar kostnaderna rent ekonomiskt och tycker att det kan vara värt det, så kör på! Ni kommer ju få ett underbart drömbröllop!

Blir det lite tajt ekonomiskt finns det ju många budgettips att hämta och skärskådar man utgifterna ser man att allt kanske inte är livsviktigt, utan bara nåt man fått för sig att man måste ha... (kanske nåt man snappat upp här på BT, vet att vår utgiftslista till viss del kan skyllas på detta forum, hehe! )

• Waersta

Kanske är skillnad om man har de pengarna..

• weinlove
    Waersta skrev 2008-04-04 14:34:25 följande:
    Kanske är skillnad om man har de pengarna..
    precis. jag är student och m2b har precis bytt jobb med bara liiite mindre lön. vi tycker att det är roligt att jämföra priser och se att det blir bra även fast man väljer de billigare alternativen.
  • jelikr

TS : precis så säger min m2b oxå när jag tycker pengarna drar iväg , Jaha , och??!!

• pallesj

Vi spräckte oxå våran med engång men bara med ca 10.000 Mycket för oss, vi hade en första på 20´ och hade nog kunnat komma ner i det men vi ville ha lite finare så vi får räkna med nära 30´ Drar ner på det vi kan och inte känns lika viktigt för oss Ska ändå ha ihop 20.000 på mindre än 3 månader hmmm

• lycklig78

Ja, vi har spräckt våran med med närmare det dubbla. Men vi hade 4,5 mån på oss. Jag har inte tid att leta efter det absolut billigaste alternativet, och det blir dessutom resor hela tiden eftersom vi inte bor i stan direkt

Men vi fixar det och det kommer bli precis så som vi vill ha det

Det är en gång i livet, så ska det va så ska det va!

• Stardusty

Vi kommer också spräcka vår, vi var bombsäkra på 50000 från början men så ville vi ha en bra fotograf och Dj och vips är vi nånstans på 60000 och kanske blir det 70000 tom....

Svar på tråden Budgeten spräckt så in i...!!!