• Therece

Ny skofråga :-)

Hej igen...

Jo, har nu hittat ett par ursnygga skor på Brandos, för 445:-, märket Cellini i satin, gräddvita, låg bredare klack precis som jag vill ha dem!

Är det någon som har erfarenhet från att beställa därifrån?? Det står att det är fri retur så det borde inte vara några bekymmer. Är ju alltid svårt med storlek.. (ligger mellan 38-39 men har oftast 39 så kör nog på det).

• Svar på tråden Ny skofråga :-)
  • Del av drömmen

Cellini är ju ett rätt vanligt märke, gå ut o kolla om någon butik där du bor har den o pröva. De är alltid olika med storlekarna i fabrikaten.

• lillabruden

jag väntar på min leverans....beställde och betalade den 27mars!! har mailat dem för på min orderstatus står det mottagen men det står ju inte om dem menar att jag mottagit skorna eller dem mottagit ordern, och eftersom jag väntat ett tag så är jag orolig att det gått snett nånstans.....dem borde ju skickat åtminstone nu!!

väntar fortfarande på svar från dem... =(

har du beställt redan eller?

• jeslin
    lillabruden skrev 2008-04-05 09:39:20 följande:
    jag väntar på min leverans....beställde och betalade den 27mars!! har mailat dem för på min orderstatus står det mottagen men det står ju inte om dem menar att jag mottagit skorna eller dem mottagit ordern, och eftersom jag väntat ett tag så är jag orolig att det gått snett nånstans.....dem borde ju skickat åtminstone nu!!väntar fortfarande på svar från dem... =(har du beställt redan eller?
    Har du kollinumret kan du ju kolla på posten vart paketet är
  • jeslin
    jeslin skrev 2008-04-05 09:49:19 följande:
    Har du kollinumret kan du ju kolla på posten vart paketet är
    på nätet
  • Therece

Där ser man..nix, har inte beställt. Ska ut idag o kolla i "vanliga" affärer, på måndag titta i bröllopsbutiker o SEN som en sista utväg (eller om skorna är betydligt billigare på nätet) så beställer jag då. Är väl ingen jättestress med bröllop i augusti...?

Tack för att ni delade med er!

• Therece

Oj, haha...ingen stress...???? Såg nu att du/ni gifter er först NÄSTA sommar! Jag ÄR kanske sent ute.....hihi

lillabruden skrev 2008-04-05 09:39:20 följande:
    jag väntar på min leverans....beställde och betalade den 27mars!! har mailat dem för på min orderstatus står det mottagen men det står ju inte om dem menar att jag mottagit skorna eller dem mottagit ordern, och eftersom jag väntat ett tag så är jag orolig att det gått snett nånstans.....dem borde ju skickat åtminstone nu!!väntar fortfarande på svar från dem... =(har du beställt redan eller?
  • lillabruden
    Therece skrev 2008-04-05 10:40:25 följande:
    Oj, haha...ingen stress...???? Såg nu att du/ni gifter er först NÄSTA sommar! Jag ÄR kanske sent ute.....hihi
    dem skor jag beställt är walking skor, inte till bröllopet =) hahaha...

Jeslin, kan man göra det på postens sida eller? Jag tror inte jag har ett kollinr heller.... Det kan ju vara så att dem menar att beställningen är mottagen, men hur länge kan den bara vara 'mottagen' liksom, den borde ju va skickad nu!!!?
  • Jessica o Daniel

jag har inte beställt ifrån brandos.
    men ifrån denna sida:
    www.have2have.se/group.asp&sub=548

o skorna kom 3 dagar efter beställning,direkt hem i brevlådan dessutom.

• Therece

Nu har jag hittat mina drömskor för 400kr!! Märket Ivory, en hel sko med 6cm stadig klack i satin - jättefina o hur sköna som helst! Inköpta i butik i Malmö.

• lillabruden

Therece - Va kul!!! Hoppas verkligen att du är nöjd!! =)

Jeslin - Jag har mailat dem än en gång -dock lite mer otrevlig denna gång... för när jag försökte söka efter paketet på ordernummer (har inget annat att gå efter) så hittade jag inget... Om dem inte ens kan svara mig så blir jag förbannad på riktigt! Det ska ju inte ta mer än 2veckor på en leverans som anses 'normal'!! Eller har jag kanske fel?! Saken är att jag verkligen ville ha dem skorna för jag har mycket skoskav och dem verkade bra.... =(

Tack för hjälpen iallafall!!

• världens vackraste

Jag har beställt från have2have 1ggr, har samma erfarenhet som jessica och daniel, supersnabb leverans och fina skor. Skickade tillbaka ett par och det var inget problem alls, retursedeln fanns med i paketet. Beställer man från Brandos måste man kontakta dem om man vill ha en retursedel skickad till sig. Onödigt krångligt tycker jag. Cellini finns hos have2have också. Om någon funderar på att beställa på nätet vill säga .).

• lillabruden

jag har kontaktat Brandos 2ggr angående min icke existerande leverans och dem svarar inte!!!! Finns det folk som haft bra erfarenhet??

världens vackraste skrev 2008-04-08 08:26:56 följande:

Jag har beställt från have2have 1ggr, har samma erfarenhet som jessica och daniel, supersnabb leverans och fina skor. Skickade tillbaka ett par och det var inget problem alls, retursedeln fanns med i paketet. Beställer man från Brandos måste man kontakta dem om man vill ha en retursedel skickad till sig. Onödigt krångligt tycker jag. Cellini finns hos have2have också. Om någon funderar på att beställa på nätet vill säga .).
  • jeslin
    lillabruden skrev 2008-04-07 22:02:16 följande:
    Therece - Va kul!!! Hoppas verkligen att du är nöjd!! =)Jeslin - Jag har mailat dem än en gång -dock lite mer otrevlig denna gång... för när jag försökte söka efter paketet på ordernummer (har inget annat att gå efter) så hittade jag inget... Om dem inte ens kan svara mig så blir jag förbannad på riktigt! Det ska ju inte ta mer än 2veckor på en leverans som anses 'normal'!! Eller har jag kanske fel?! Saken är att jag verkligen ville ha dem skorna för jag har mycket skoskav och dem verkade bra.... =(Tack för hjälpen iallafall!!
    Vad dåligt av dom,har du prövat att ringa o skälla på dom??
    Har du betalt i förskott??
  • lillabruden
    jeslin skrev 2008-04-08 12:41:11 följande:
    Vad dåligt av dom,har du prövat att ringa o skälla på dom??Har du betalt i förskott??
    Jag har ringt dem flera gånger idag -efter att hittat numret på hitta.se INTE deras egen hemsida -SKITKASST!!!!
    Dem svarar så klart inte och jag har lämnat meddelande att jag mailat 2ggr, uppgett alla uppgifter och tel.nummer till mig. Tydligen är det svårt att sköta sitt jobb på Brandos.se.

Tyvärr betalade jag i förskott för jag lästa andras resentioner om det och dem var nöjda.
    Dessutom har jag läst igenom allt på deras hemsida och det ska inte ta mer än 3dagar att få sin leverans, gör det det så ska dem skicka mail eller ringa kunden och meddela.... Inte har dem lyft ett finger för mig!

Om dem inte svarar mig på ett eller annat sätt vid slutet av denna vecka ska jag sätta igång och kräva tillbaka mina pengar!! Detta är skam! Så här ska det inte gå till! *arg*
  • Bröllop 2008

Hejsan, ni som beställt från have2have, hur var storlekarna?

• Jessica o Daniel

Bröllop 2008 skrev 2008-04-08 13:53:44 följande:

Hejsan, ni som beställt från have2have, hur var storlekarna?
    de var som i alla skoaffärer.
    jag har i vanliga fall 38. o jag beställde strl 38 o de passade jättebra.
Svar på tråden Ny skofråga :-)