• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Sommargrönt

Då tycker jag absolut den blå! Bryter fint mot håret. Och så matchar den ju ögonen!

Nu ska jag åka och hämta min älskling på flygplatsen. Han har varit borta en hel vecka! Ska bli så skönt att ha honom hemma igen!

• tingeling2

Oh, tack mikabella! Hoppas ni hade det trevligt på bröllopet!

• Sommargrönt

Puff puff. Har inte så mycket att säga. Försöker ta mig ner under 70 strecket men det är segt denna veckan. Men vill ju inte att tråden ska falla i glömska!

• Mikabella

Hej hej. Jag har varit så inne i min träning att jag nästan glömt att skriva. Går väl sådär bra. Pendlar hela tiden mellan 56-ibland upp till hela 58! Är så segt. man bli jättte glad o peppad när man väger sig o ser 56...dagen efter 58...Grrrr! Måttbandet hjälper inte det heller...Samlar väl på mig mycket vätska. Har blivit lite fastar i hullet o konditionen har verkliegn blivit bättre. Har lite ont i höftböjaren efter mitt nya mål på 15000 steg per dag. ber till gudarna att det inte är en inflamation...

Hur går det för er?

• Mikabella

Puffelipuff. var är ni mina söta vänner? Saknar er lite...

• Hvidbrud

Puff puff!!
    Jag har ätit glass idag, så jag har inget att inspirera med! Lite svårt att äta nyttigt när man bara ska hålla vikten. Får ju inte gå ner en halv cm, för då blir klänningen för stor... Och det vill jag inte. Så jag sliter med att försöka hitta balansen och inte åka upp och ner i vikt som en jojjo!

Mikabella: Hur var det på bröllopet? Blev du fin? (det är klart du blev!)

Jag går och fasar för möhippa på lördag... Min kolega har tvingat mig att jobba för hon ska till England- men jag lurar ugglor i mossen... Ha ha! Men oj vad besviken jag blir om de inte kommer... Bara en kund...

Nä nu ska jag hem och gosa med min pojkvän!

• Mikabella

Brölloet var toppen! Jag kände mig faktiskt väldigt fin Kort finns i galleriet

Har precis kommit hem från en 25 min jogg på 0,5km i väldigt kuperad terräng...mest uppför...pust! NÖJD med mig själv!!! Brände 300kcal! Jippi!

testar att köra renkur denna veckan. har stått still sååååå länge o tänker sse om jag kan få en "kickstart". skulle behövas för att hålla motivationen på topp. 2 kg ner innan 19 juli ska jag bara klara!!! Sen 2 till innan 30 augusti. Ushhhjag behöver massor av pepp så jag kommer hänga på denna tråden halva dagarna för att få stöd o motivation

Heja mig och heja er!! Puss & kram!

• GME76   080802

Jag behöver också hjälp :-O. Kan inte sluta tänka på chokladbollarna i kylen. Vill bara moffa i mig godis o sånt och inte alls tänka på dom 2-3 kg som är kvar. Gaaah...jag vet att jag kommer bli så bitter på mig själv om jag ger mig nu. Bara 1 månad kvar till bröllopet. Har hur mkt som helst att göra med allt + bröllopsgrejer men vill bara stänga av hjärnan och sooova.
    Alla i bekantskapskretsen är omotiverade bekvämlisar som tycker jag är så duktig men ingen peppar vidare så det hänger på mig själv hela tiden. Jag vill verkligen känna mig nöjd med korten så att stanna nu är inget alternativ.
    Klänningen är klar och ska hämtas imorgon och den kommer sitta snyggt även om jag lyckas pressa ner de sista kilona så det är endast för mitt välmående som jag verkligen måste lyckas .

Hjälp hjälp hjälp mig hänga i på de sista... .

• Mikabella

GME76: Klart vi ska hjälpa dig! Pepp pepp! Jag har ju oxå de där sista liteförmjukamittpåmagentråksegakilona att bli av med! det värsta är som du säger att klänningen funkar i vilket fall...Är såååå lätt att sluta bry sig och förslappas...Ush. NEJ inget sånt här inte!! Nu kör vi!

Jag går på renkur nu så egentligen ska jag väl inte träna så mycket,så jag utamnar dig på ett lätt uppdrag! Innan veckan är slut ska vi ha aktiverat oss i minst 30000 steg! Vi har tom söndag kväll på oss. Allt utöver 0´25000 är EN jätte bra bonus!! Alla aktiviteter där du får upp ett flås och håller på i mer än 15 min räknas!

En bra omvandlings tabell finns på www.stegräknare.se. Här kan du även se hur många steg du måste gå för att bli av med den där lockande chokladbollen i kylskåpet!!! Antar du utmaningen?

• GME76   080802

Tack Mikabella, och självklart antar jag utmaningen. Precis vad jag behöver. Har fått höra från så många håll att jag blivit så smal o s v så det är så lätt att luta sig tillbaka. Och jag vill inte vara en mjuk softis . Ska kolla in stegräknargejen direkt. TACK!!!