Inlägg från: Magglo |Visa alla inlägg
  • Magglo

    MAJ 2009

    Hej! Jag hänger gärna på! Vi har inte spikat datum än men vi har hört med prästen som måste kolla upp lite vilka helger han kunde. Vi ska ha ett traditionellt bröllop med personlig prägel. Än har vi bara varit förlovade 4 dagar så det känns väldigt spännande!

  • Magglo

    EllaM: Tackar! Vi har faktiskt precis varit ute på en liten tur och tittat på 2 tänkbara kyrkor. Båda ligger jättefint men den ena är gulaktig i putsen och den andra rosa (!). Petig som jag är måste ju kyrkan vara snygg på utsidan med...

  • Magglo

    Vi har preliminärt bokat 9 maj, men "vår" präst var tvungen att kolla hur nästa års konfirmationer låg, annars kör vi 2:a eller 16:e maj. Vilken präst vi skulle ha var vi överrens om och eftersom jag varit hemma sjuk från jobbet idag har jag sökt på massor av kyrkor i närheten, så till helgen blir ska vi åka runt och titta på några i verkligheten. Våra föräldrar vet våra ungefärliga pklaner, annars tänkte vi ligga lågt. Vi ska gifta oss här i Jönköping där vi bor!

  • Magglo

    Moseskatten: Vad roligt! Vilken kyrka hade ni tänkt er? Den röda mitt i Huskvarna eller Hakarpskyrka? Vi har inte bestämt kyrka eller lokal än. Vilka ställen har ni funderat på?

  • Magglo

    Moseskatten: vi funderar på Hauvrida, öggestorp, Rogberga eller ödestugu kyrka. Hakarps kyrka ligger väldigt vackert men vi tyckte det kändes "för nära" vår vanliga vardag. Jag tror inte era gärster tycker det är långt mellan kyrka och lokal, de flesta tar ju bilen till kyrkan och ställer den vid feststället sen. Då är ju tvetagården perfekt om man tex bor på Huskvarna stadshotell eller smidigt om man ska ta taxi. Vi funderar på slottsvillan, Riddersbergs wärdshus, tokeryds herrgård...ja, det var väl de ställen vi kommit på än så länge. Ni vill ha en lokal man har catering till då?

  • Magglo

    Sweetsun: håller med dig. Det känns lite overkligt och inte konkret på något vis. Redan i samband med vår förlovning sa vi att vi skulle gifta oss om ca ett år. Nu har jag fått totalförbud av min sambo att ange exakta datum, präst, kyrka osv. Han vill överraska, men hur ska jag kunna hålla mig ända tills inbjudningskorten skickats ut? Det är ju hur länge som helst!

  • Magglo

    Sweetsun: Vi får nog skaffa öronproppar åt våra blivande Det är ju så himla roligt att planera. 3 av mina bästa vänner gifte sig dessutom förra året så då var jag djupt insyltad i deras bröllopsplaner så gissa om det är roligt att äntligen få bröllposplanera själv! Vart på västkusten bor ni? Jag älskar västkusten; mina föräldrar har stuga i Varberg och ett tag funderade vi på att ha bröllop och fest i fästningen

  • Magglo

    Vi hoppas kunna åka på en 6 v lång jordenrunt resa måndagen efter bröllopet. Vi vill blanda både storstad, kultur, äventyr, sol och bad och att åka som backpacker och bo lyxigt.

    Sweetsun: vad mysigt det lät att vara i fästningen!

    Idag ska vi ner och titta på förlovningsringar. Min sambo hade köpt en ring att fria med så vi kunde bestämma tillsammans sen. Spännande! tror ni det ser konstigt ut med 3 ringar? Jag såg en som hade det och det var snyggt. Isåfall tänkte jag mig alla i vitt guld. Den första slät, den andra ganska smal med stenar tätt nästan hela vägen runt www.brollopstorget.se/Gallerier/&val=0&selected_category=4# och den sista med tre stenar i www.brollopstorget.se/hem/marie72/gallery/phpkpghq6.jpg

  • Magglo

    Sweetsun: Jo precis, det får ju inte bli blaffigt. Det kommer bli ca 9 mm totalt i bredd och jag är jättelång och har långa fingrar så det ska nog få plats

    Det låter helt underbart med ert ställe. Hade Jönköping haft en fästning hade jag absolut varit där. Det är ju både klassiskt, romantiskt, häftigt och vackert. Skönt att ni har ett bra aternativ vid dåligt väder. Jag måste gå in på nätet och titta på "din" fästning.

  • Magglo

    Åh, det ser perfekt ut. Nästan svårt att bestämma vilket av alla vackra ställen man ska ha vigseln på!

    Vi var precis nere och tittade på ringar men det verkar nog som jag nöjer mig med två ändå.

  • Magglo

    Nu har vi äntligen beställt förlovningsringar. Blivande maken ska ha en vitguld+platina ring 8mm bred och 3 mm hög. En tung och rejäl sak! För mig blev det en slät vitgulds och platina ring 6 mm bred och 2,5 hög. Känns skönt att vi bestämt oss tillslut! Nu är det bara allt annat kvar. Nu är det afterwork med jobbet-heja HV!

  • Magglo

    Vi har satt ca 70 000 kr för själva bröllopet exkl. ringar och 60 000 kr för bröllopsresan. Det får gärna kosta mindre! Vi har turen att våra föräldrar är med och bidrar ekonomiskt.

  • Magglo

    Jag börjar känna mig frusterad över att inte ha spikat något datum än. Prästen vi vill ha måste först få reda på hur hans konfirmationer ligger nästa år innan han kan boka in oss. Vi börjar åtminstone närma oss beslut och kyrka, men ingen ide´att boka än! Jobbigt! Har ni funderat på vart bröllopsresan ska gå? Vi har alla möjliga planer som en 5 v lång jordenruntresa, men måste nog sätta oss i n i lite noggrannare exakt vad vi vill se. Lite lyxigt vill vi ju bo också och inte bara kuska runt med ryggsäck på smekmånaden!

Svar på tråden MAJ 2009