• Disan

Hjälpa varandra???

Hejsan läste om en tråd för ett tag sen om att man kunde hjälpa varandra inför bröllop osv men hittar inte den.
    Testar att starta en ny...
    *Jag gifter mig på midsommarafton och är i grymt stort behov av någon som kan fixa mitt hår den morgonen?? Fick precis reda på att min vän fått förhinder.
    Jag bor i Vänersborg..
    Skriv vad ni vill ha hjälp med av era systrar här inne så kanske vi kan hjälpas åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 14:16
    Jag kan för övrigt hjälpa till med dekorationer, matlagning, städning dagen efter osv.. lite smått och gott

• Svar på tråden Hjälpa varandra???
  • Disan

nej nåt frisörprogram har jag inte hört talas om men det finns det kanske

annars om någon av er är bra på hår så kanske ni kan tipsa mig om hur jag ska göra det själv????
    bild finns ju i mitt arkiv och löshår ska jag köpa för att fylla ut, finns sån enkel i klämma som man fäster

• pallesj

Är man bara lite kreativ och har tålamod kan man ju fixa till den frisyren med hårspännen, snurra fästa dra ja tills det är bra. Svårt att förklara såhär hi hi. Jag ska oxå ha löshår, vilken färg ska du ha??

Disan skrev 2008-04-02 14:37:04 följande:
    nej nåt frisörprogram har jag inte hört talas om men det finns det kanskeannars om någon av er är bra på hår så kanske ni kan tipsa mig om hur jag ska göra det själv????bild finns ju i mitt arkiv och löshår ska jag köpa för att fylla ut, finns sån enkel i klämma som man fäster
  • Disan

ja just nu har jag ju blont hår så får bli det, hade ju egentligen velat överraska fästmannen med rött hår som jag inte haft på flera år nu som han älskar men vi ska utomlands direkt efteråt så de lär ju bli rosa i solen där

• Disan

ja jag får helt enkelt börja träna på att göra frisyren hemma.. har ju 11 veckor på mig.. det kanske går till slut
    hm några tips på produkter man ska ha i håret..??
    vad ska man locka det med? typ sånna rullar som fanns förr som man hade hela natten?

• paradisfågel

det finns keramiska spolar man kan använda, som man värmer upp och sen rullar upp håret på. Annars finns ju den gamla hederliga locktången

• Disan

vad är keramiska spolar för nåt? hur länge ska dom sitta i? håller håret längre då?

• pallesj

Jag kan hjälpa dig med ett billigt clip on set blont om du vill. Har köpt ett som jag får hem i dagarna som jag inte behöver själv, är dock rakt.
    När jag lockar mitt hår använder jag locktång och bara lite mouse i eller liknande. Tror nog du kan få ordning på frisyren om du övar
    Kan du inte be nån vän om hjälp??? Så ni 2 kan fixa det ihop eller nåt

Disan skrev 2008-04-02 14:43:29 följande:
    ja jag får helt enkelt börja träna på att göra frisyren hemma.. har ju 11 veckor på mig.. det kanske går till sluthm några tips på produkter man ska ha i håret..??vad ska man locka det med? typ sånna rullar som fanns förr som man hade hela natten?
  • Disan

oki hur ser håret ut? fäste? långt? går de att locka?
    ja jag pratade med en kompis som kommer hit dagen före bröllopet, hon bor 40 mil bort så hon kunde hjälpa mig lite på morran men hon är ju lika kass som jag på hår haha fast med lite hjälp med lockarna bara vore ju supernice

• paradisfågel

Hon som fixade mitt hår på min studentbal i somras använde keramiska spolar. De höll hela dagen med spray. Just mitt hår är tydligen ganska svårt att få hållbara lockar, nåt med hårstråna jag har.. Så hon använde en sorts vätska som hon först hade i håret för att spolarna skulle fästa bättre, sen hade ja dem i håret.. halvtimme kanske.. Sen rulla hon ut håret o vips så hade jag lockar..

www.netonnet.se/index.asp

här är en länk så du kan se ungefär hur en sån "låda" med keramiska spolar ser ut..

• pallesj

håret är inte äkta hår, har ett som är äkta som är lite mörkare blont men utan clip on som redan är lockigt, det med clip on är rakt o i syntethår, vissa säger att det går att locka det, har inte provat då jag som sagt inte har det hemma, det är ca 40-45cm tror jag det var, kan lägga in bild i mitt galleri på båda så kan du ju se

Disan skrev 2008-04-02 14:51:56 följande:
    oki hur ser håret ut? fäste? långt? går de att locka?ja jag pratade med en kompis som kommer hit dagen före bröllopet, hon bor 40 mil bort så hon kunde hjälpa mig lite på morran men hon är ju lika kass som jag på hår haha fast med lite hjälp med lockarna bara vore ju supernice
  • Disan

haha var inne och kikade på dina bilder, vet du vad.. den röda klänning kollade jag oxå på och var sååååå nära att beställa den. superläcker och kul med lite färg oxå.
    såg håret nu och jag såg i en butik sånt hår som redan var färdiglockat fast i en typ toffs som man fäster med en stor klämma i sitt eget hår.. billig variant givetvis men vadå jag ska ha den en dag bara haha

• pallesj

Ja helt klart, hi hi. Ska sätta ut mitt på köp och sälj nu.
    Är super nöjd med min klänning ska bara bestämmaa hur lång slöja jag ska ha till den hellång eller midjelång??? Det är frågan Sen ska jag kolla vilken underkjol har ju typ 2 av det och 4 slöjor hi hi. O klart en massa hår som jag inte behöver hahahaha

Disan skrev 2008-04-02 15:09:15 följande:
    haha var inne och kikade på dina bilder, vet du vad.. den röda klänning kollade jag oxå på och var sååååå nära att beställa den. superläcker och kul med lite färg oxå.såg håret nu och jag såg i en butik sånt hår som redan var färdiglockat fast i en typ toffs som man fäster med en stor klämma i sitt eget hår.. billig variant givetvis men vadå jag ska ha den en dag bara haha
  • Fenixx

hade jag varit bra på hår så hade jag gärna hjälpt dig.

annars så har dem ju öppnat en frisörskola i trollhättan, kungsgatan vid bolaget. kanske höra med nån elev där som kanske vill tjäna en liten slant?

• Anja 19 juli 2008

Disan

jag är urkass på hår men tänkte bara kommentera det där m rött hår

Älskar ju rött hår, fniss... Jag själv hennar mitt hår, blir ju så otroligt vacker färg och håret får en glans som är utan dess like...

nu vet jag ju inte om det går att henna på blont, färgat hår?? Men det kommer iallafall INTe att blekas i solen...

Om din make älskar rött hår så hade jag definitivt överraskat m rött hår... Gå t en frisör o fråga...

jag tror faktiskt inte att någon färg bleks till rosa i solen... inte hört talas om det? Kolla upp det för en sån förvandling hade ju varit himla effektfull

• pallesj

Jag hade färgat mitt hår rött engång innan vi åkte på solsemester och när jag kom hem var det faktiskt, lilarosa inte alls snyggt

• Anja 19 juli 2008

Oj men då måste du ha färgat med en toning??? eller

jag menar ju riktig hårfärg och då menar jag INTE en röd som går åt rosa/lila hållet typ mahogny, utan jag menar en röd som går åt det röd/orange hållet, typ kastanj eller koppar!

Gillar inte andra röda hårfärger... ska se så naturligt ut som möjligt och de färgerna tror jag sällan blir rosa

henna kan inte bli rosa iallafall... Det är jag 100% på. Det bleks överhuvudtaget inte i solen!

Jag var superblonderad en gång... Det jag gjorde för att våga sätta i min älskade henna igen, var att jag köpte en hårfärg på åhlens, en koppar/kastanj nånting sånt, färgade håret m den så att det blev rött, alltså det blonda försvann, sen väntade jag någon/några veckor och sen slängde jag i min henna. Blev jättefint

Men mitt tips är ändå att fråga en frisör...

Kanske t.om färga på salong... så att det är "kvalitets" produkter... lär ju inte blekas bort i solen

• Disan

jasså har dom det hm får kolla upp det. tack

Fenixx skrev 2008-04-02 15:40:18 följande:
    hade jag varit bra på hår så hade jag gärna hjälpt dig. annars så har dem ju öppnat en frisörskola i trollhättan, kungsgatan vid bolaget. kanske höra med nån elev där som kanske vill tjäna en liten slant?
  • Disan

nja kanske inte rosa men jag vet ju att de kanske kan bli solblekt och pissorange kanske.. ännu värre.. valiga färger håller sig mx en vecka i mitt hår och även från salong.. de röda jag gjorde förr blev ju svindyrt att göra så ofta och såååå tråkigt när de efter en vecka började ändra färg.. skulle kunna tro de va toning men de var det inte
    Älskar oxå rött hår alltså naturliga rödtottar.. lite mörkare rött.. inte vanliga orangehåriga men det som gör att jag tvekar är att de tagit mig 3 år att få bort de röda ur mitt långa hår.. vill inte klippa av mig det. så gör man de ien så vet man ju hur de slutar men vi får se

Svar på tråden Hjälpa varandra???