Vilken tärna ska jag välja?
Vi kommer förnya våra löften på vår ettårsdag och ett litet dilemma har dykt upp...
Mitt första val av tärna bangade ur och nu måste jag välja en ny.
Valet står mellan kompisens lillasyster som då är 16 år och vår relation är väldigt nära då jag hoppat in som extramamma åt henne då hennes egen mamma är död.
Mitt andra val är min underbara granne som ALLTID ställer upp i vått och torrt oavsett om det gäller kattvakt eller handla när man är sjuk...
Kompisens lillasyster är ett yrväder och jag funderar på om hon klarar att axla ansvaret plus att hon bor i Danmark så hon kan inte komma rusande om det krisar... Hade hon varit två år äldre och bott i närheten hade det inte varit snack om saken då hade jag valt henne...
Min granne å andra sidan är nåra år äldre än mig, har ett hjärta av guld och jag vet att hon tar det på största allvar om jag frågar henne... Isånnafall måste jag dessutom hitta en annan modell på tärnklänningen än den jag först tänkt mig, å det är inte det lättaste... Jag tycker det är skitsvårt att hitta snygga tärnklänningar å är man dessutom lite småmullig verkar det vara en omöjlighet...
Innan någon kommer med förslaget att ha två tärnor så vill jag säga att själva vigsellokalen är pytteliten å det får inte plats mer än en tärna..
Vem hade ni valt; tjejen som är som en dotter för mig eller den pålitliga grannen?