• Iluna

hur får man ut bröllopshäftet på papper?skriver ut själv, eller anlitar firma?

Hur har ni gjort era bröllopshäften? har ni haft ett speciellt program på datorn och sen skrivit ut, eller har ni använt någon tryck firma som tryckt ut häftena???
    Har en massa information och roliga saker att ha i häftet men vet inte riktigt hur jag ska börja.

• Svar på tråden hur får man ut bröllopshäftet på papper?skriver ut själv, eller anlitar firma?
  • lillasmilla
    Zozo skrev 2008-04-02 09:54:09 följande:
    Vi gjorde vart i färg och skrev ut pa matt papper med fotokvalitet pa färgskrivare. Vi hade dock bara 32 häften. Har man manga kan det vara intressant att beställa istället.Det enklaste är att klippa och vika ihop ett litet minihäfte och numrera sidorna, sa kan man se i vilken ordning man bör lägga sidorna i word för att fa rätt pa utskriften. Inte sa svart egentligen.Vi sydde sedan ihop häftet med utsidan pa symaskin (langa stygn och jeansnal)
    det tänkte jag med göra, det går då alltså! =) Tänkte prova i helgen, ska bara köpa en jeans nål nu då... =)
    är mer orolig för vad jag ska ha i häftet tyvärr...
  • Zozo

Testa bara. är det väldigt tjockt far man köra väldigt sakta med symaskinen, nästan dra den runt för hand, men det blir bra ända. Jag tog sedan svart undertrad (som utsidan) och vit övertrad (som insidans blad) och sydde innifran mittuppslaget, da syntes sömmen knappt.

• Anettan73

Jag ska med sy mitt. Har gjort en test. Blev super. Fast jag har bara gjort1 stooootr stygn för han för jag vill ha band hängande...

• Anettan73

Finns bild i galleriet. Jag lade det i en tjock tidning, bröllopsmagasinet, och tryckte igenom nålen, så skrynklar det sig inte...

• bofinkarna

Vi kommer lämna in på tryckeri. Förmodligen görs häftet i Photoshop eller Publísher av värdarna och sedan trycker vi ett "CD"konvolut. (Min pojkvän skriver musik) :) Blir nog ovanligt och fint tror vi!

• becky79

anettan73, var o kolla på din sida, du har fixat fint.
    En fråga, har du beställt ljusen med tryck eller ?

jag gjorde festhäftet (t en kompis) i words o sen fixade vi bilder i photoshop, printade ut med vanlig skrivare.
    gjorde hål och satt fast dom med silver-tråd (det hade dom på inbjudan)

Nu finns det ju snygga hjärtformade (inte gem utan....åhh hjärnsläpp) som man kan fästa häfterna med, i nästan alla pyssel butiker.

• Anettan73
    becky79 skrev 2008-04-02 10:31:09 följande:
    anettan73, var o kolla på din sida, du har fixat fint.En fråga, har du beställt ljusen med tryck eller ?jag gjorde festhäftet (t en kompis) i words o sen fixade vi bilder i photoshop, printade ut med vanlig skrivare.gjorde hål och satt fast dom med silver-tråd (det hade dom på inbjudan) Nu finns det ju snygga hjärtformade (inte gem utan....åhh hjärnsläpp) som man kan fästa häfterna med, i nästan alla pyssel butiker.
    Nä jag har satt dit monogramen själv genom att smälta in det... Utskrivet på vitt silkespapper som jag sen klippt ut och smält på med en sked..
    Jätte lätt!!!

Menade du jungfruben???
  • Miss Blue

Tänkte testa med att få ditt vårt monogram på ljusen...
    En fråga; har du använt helt vanligt vitt silkespapper eller är det något speciellt silkespapper??????
    Era ljus är supersnygga!

Anettan73 skrev 2008-04-02 10:44:07 följande:
    Nä jag har satt dit monogramen själv genom att smälta in det... Utskrivet på vitt silkespapper som jag sen klippt ut och smält på med en sked..Jätte lätt!!!Menade du jungfruben???
  • Tussigumman

Tycker personligen att Microsoft Publisher (ingår i Office paketet tror jag) är ett bättre verktyg än Word för att göra trycksaker. Har gjort en hel del sånghäften till disputationsfester i detta program.

• Anettan73

Miss Blue skrev 2008-04-02 10:59:55 följande:

Tänkte testa med att få ditt vårt monogram på ljusen...En fråga; har du använt helt vanligt vitt silkespapper eller är det något speciellt silkespapper?????? Era ljus är supersnygga!
    Helt vanligt silker papper... Jag fick tom mitt från en butik som hon använder med att packa in omtåliga saker... Och det fungera utmärkt. Jag skrev ut på den matta sidan. Vet inte om det spelar nåron roll...
  • Zozo

Och jag tycker att word âr väldigt bra när man kan dess nycker. Publisher har och kan ju inte alla heller. Men det är definitivt en smaksak!

• Fenixx

uch verkar lite småpilligt att få till detta med festhäfte, får se när det blir dags för våra sen.

• Anettan73
    Fenixx skrev 2008-04-02 11:28:10 följande:
    uch verkar lite småpilligt att få till detta med festhäfte, får se när det blir dags för våra sen.
    Det är inte så jobbigt faktiskt.

Googla och du hittar många som du kan få insiration i från
Svar på tråden hur får man ut bröllopshäftet på papper?skriver ut själv, eller anlitar firma?