• Iluna

hur får man ut bröllopshäftet på papper?skriver ut själv, eller anlitar firma?

Hur har ni gjort era bröllopshäften? har ni haft ett speciellt program på datorn och sen skrivit ut, eller har ni använt någon tryck firma som tryckt ut häftena???
    Har en massa information och roliga saker att ha i häftet men vet inte riktigt hur jag ska börja.

• Svar på tråden hur får man ut bröllopshäftet på papper?skriver ut själv, eller anlitar firma?
  • Nessan

Vi gjorde vårt vigselprogram i word och festhäftet i powerpoint. Sedan skrev vi ut på färgskrivare hemma. Det var inte särskilt svårt alls, bara roligt!

• Waersta

Åh nu blev jag liiite sugen på att börja med festhäftet.. men bara liiite.

• Fröken Larsson

Jag fixade festhäftet i Word, det gick så fint så.

• Nessan

Sätt igång du Waersta, ni har ju inte så långt kvar! Du kan iaf börja med materialsamlande, alltså ung. vad ni vill ha med, och vad som skall vara på vilken sida så kan du spara själva layouten till senare om du vill.

• Anettan73

Fröken Larsson skrev 2008-04-02 09:31:45 följande:

Jag fixade festhäftet i Word, det gick så fint så.
    Jag med. Laddade ner mall från www.kortdesign.se
  • Miss Blue

Ni som fixat själva har ni vänt och haft er vid utskriften? Eller har ni haft sån tur att kunna skriva ut dubbelsidigt ?? Vi har tyvärr ingen sån skrivare....suck

• Anettan73

Miss Blue skrev 2008-04-02 09:43:33 följande:

Ni som fixat själva har ni vänt och haft er vid utskriften? Eller har ni haft sån tur att kunna skriva ut dubbelsidigt ?? Vi har tyvärr ingen sån skrivare....suck
    Jag har vänt och haft mig. Ett tips e att gör inställningaroch ta en sida åtgången...
  • Nessan

Vi körde också vända-tekniken! Det var inte alltför komplicerat. Skrev först ut alla sidan 3/18, sedan vända och stoppa tillbaka dem och skriva ut det som skall vara på baksidan (sidan 4/17).

Ett tips i sammanhanget (som jag just tipsade Waersta om också) är att göra en liten mall i papper som man viker precis som man kommer göra med festhäftet och sedan numrerar sidorna. Då man sedan tar isär sidorna ser man vilken sida som kommer att hamna på baksidan av sidan 5 osv. Allt blir å mycket lättare att hålla reda på då!

• Anettan73

Den från Kortdesign är redan numrerad så vi skrev ut den på vanligt papper. Sen tog bort numreringen i datorn..

• Zozo

Vi gjorde vart i färg och skrev ut pa matt papper med fotokvalitet pa färgskrivare. Vi hade dock bara 32 häften. Har man manga kan det vara intressant att beställa istället.
    Det enklaste är att klippa och vika ihop ett litet minihäfte och numrera sidorna, sa kan man se i vilken ordning man bör lägga sidorna i word för att fa rätt pa utskriften. Inte sa svart egentligen.

Vi sydde sedan ihop häftet med utsidan pa symaskin (langa stygn och jeansnal)

Svar på tråden hur får man ut bröllopshäftet på papper?skriver ut själv, eller anlitar firma?