• DanKat
    Äldre 25 Apr 09:38
    5393 visningar
    40 svar
    40
    5393

    Skellefteåbrudar och samhällena därkring!!

    Här är en till!!! Vad grymt, vi ska också gifta oss i Kusmark precis some error!! Men det blir först nästa sommar.

  • DanKat
    Äldre 25 Apr 10:21
    #10

    Just ja, kan ju skriva hur långt vi har kommit i planeringen som error undrade

    Kyrka och festlokal är bestämda och bokade (hehe, dom tyckte vi va rätt tidiga Det är nog inte jättestor efterfrågan i dom trakterna )

    Ringarna beställdes förra veckan (beställde förlovningsringarna och vigselringen samtidigt eftersom vi vill ha så att dom säkert passar ihop).

    Har gjort en preliminär gästlista (vi vet att den kommer ändras eftersom det är ett bra tag kvar än, men på så sätt har vi åtminstone ett hum om hur många vi kommer vilja bjuda)

    Har funderat på var vi ska tillbringa bröllopsnatten (vi vill helst låna/hyra en mysig sommarstuga i närheten, min systers kompis gjorde så å då fick min syster fara dit innan å dekorera den å göra det fint, blev en jättemysig överraskning för brudparet för dom fick inte se den innan )

    Har funderat lite på förrätt å efterrätt (skulle va grymt att matcha färgtemat lite Har förresten en färg bestämd men vi ska ha någon/några fler också).

    Å sen ha vi (eller mest jag) funderat en hel massa på dekorationer!!! Det är typ det roligaste!!! Älskar att pyssla så jag ska fixa en del grejer själv

  • DanKat
    Äldre 26 Apr 22:38
    #13

    error: Jag kommer från grannbyn Fast ja bor i Umeå för tillfället, jag pluggar sen några år tillbaka. Hur gammal är du? (blir så nyfiken om jag känner till dig, men om du inte vill svara så slipper du förstås )

    f1bride: min syster ska fixa mitt hår, hon är frisör Så därför är jag inte så insatt i vilka som är bra, tyvärr... (min syster bor i en annan stad så hon har inte heller så stor koll på Skellefte-frisörerna). Vilken kyrka ska du gifta dig i förresten?

  • DanKat
    Äldre 27 Apr 21:15
    #15

    error: Aha, ok. Får hålla ögonen öppna i tidningen i sommar D lär väl säkert va flera som man känner igen, nu börjar ju folk man känner att börja gifta sig

    Var ska ni andra ha era fester?

  • DanKat
    Äldre 28 Apr 12:51
    #17

    Jag kan höra med henne och återkomma om frisyrtips

    Vi ska ha festen i Ersmarkskyrkan. Har hört att bekanta haft bröllopsfest där, och eftersom vi ändå inte vill ha alkohol på festen så tyckte vi det var ett bra alternativ Det blir otroligt billigt (vi får det helt gratis av vissa orsaker men även om vi skulle betala deras vanliga hyra så skulle det bli grymt billigt ) och så löser det sig väldigt smidigt eftersom vi kan vara där nästan så mycket vi vill i förväg och fixa och planera (typ bordsuppställningar och sånt), och dessutom är det nära hem (till mina föräldrar) och nära där vi ska vigas Så vi tyckte det var ett alldeles förträffligt alternativ

  • DanKat
    Äldre 28 Apr 12:58
    #19

    Välkommen hit! Var gifte du dig nånstans?

  • DanKat
    Äldre 29 Apr 11:49
    #24

    f1bride: Nä, vi har inte bestämt exakt hur vi ska ha det med dans och så, men vi har funderat på att göra ungefär som en kompis som gifte sig i somras. Dom hade dans en stund bara, och program före och efter. I min släkt har det nog bara varit dans på ett enda bröllop överhuvudtaget vad jag vet, men i min m2b:s släkt så brukar dom ha dans... så vi gör en kompromiss, men största orsaken är ändå att vi själva inte känner för att ha sådär jättemycket dans...

    Vi kommer nog att (ekonomiskt) prioritera ringar (dom ska va färdiga den här eller nästa vecka!!! ), att bjuda alla som vi vill (vill verkligen inte välja bort att bjuda nån pga ekonomiska skäl så vi kommer bjuda rätt många, preliminära listan är på runt 150st tror jag... men å andra sidan så kommer nog rätt många från m2b:s släkt att inte komma, dom är inte vana att resa över halva Sverige eftersom dom är samlade inom några mils radie allihop ) Och sen prioriterar vi rätt mycket detaljer, typ i dekorationerna och sånt, som är det roligaste!! Vi vill gärna fixa mycket själva, så ingen av oss kommer att sommarjobba nästa sommar, då skulle vi inte hinna med alla förberedelser...

  • DanKat
    Äldre 30 Apr 14:37
    #26

    mm, men vi tror som sagt inte att alla kommer komma. Min m2b har sagt att det nog kan bli ganska få från hans släkt, eftersom dom som sagt inte är vana att lägga ut en hel massa pengar på själva resan för att komma på släktfester... Min släkt är utspridd över en ganska stor del av Sverige, och dom tror jag inte ens skulle komma på tanken att skippa ett bröllop i släkten för resans skull... så det kanske blir nånstans över hundra eller nåt som kommer i slutänden, vi får se.

    Japp, detaljer kan blir dyrare än man tänkt sig... men jag ÄÄÄÄÄLSKAR att pyssla, så jag vill ha det ändå!! Jag har alltid varit sån att jag älskar detaljerna mest!! Så det får kosta Maten är jag personligen inte så jättebrydd om, bara det smakar gott och inte ser dåligt ut så är jag nöjd Då lägger jag hellre ner en massa pengar på dekorationerna (fast det kan nog hända att efterrätten blir lite dyr... men det är för att vi tycker det skulle vara så grymt kul att matcha den med färgtemat, plus att vi gärna har det lite extra norrländskt )

  • DanKat
    Äldre 5 May 13:00
    #29

    Nu har jag pratat med min syster och kom faktiskt ihåg att fråga om frisyrtipsen som jag hade lovat att kolla upp
    Hon sa att pudervax är bra att ha i tuperingen, det håller bra. Och så spray förstås. Sen sa hon att om man ska locka håret så se till att ha ett riktigt lockspray (som alltså är gjort just för lockar. Typ som när man har plattångsskydd som är gjort speciellt för att räta ut håret, men tvärtom då ). Sen hänger alltid lockarna ut sig en del, så locka hellre lite extra från början så blir det nog bra Det var dom tips hon hade, hoppas det är till nån hjälp

  • DanKat
    Äldre 5 May 22:51
    #31

    Vi ska kolla mer på klänningar i sommar när jag ska bo nere hos hans familj utanför Gbg (har fått sommarjobb där!!!!!) Kollade lite i olika affärer sist vi var där, och en jag provade var helt underbar i ryggen!!!! Jag vill verkligen ha någon liknande, men den var lite tråkig framifrån tyvärr... men till sommaren finns det säkert fler Ska ju inte gifta oss förrns nästa sommar så vi har gott om tid än så länge

    Vi har förresten fått våra ringar nu!! Hämtade dom i fredags och dom är så fina! Måste dock ändra storleken lite på min, den blev lite för liten trots allt (man får två veckor på sig att "känna efter", så vi får det kostnadsfritt). Vi har haft dom på oss hela helgen (fast bara när vi varit hemma hos mig, inte när vi har gått ut och visat oss bland folk förstås )

  • DanKat
    Äldre 6 May 13:31
    #33

    Jag ska ha dom ringar som är på bilden i vårt galleri, men vi har flyttat isär de tre diamanterna på förlovningsringen så de går kant i kant med de på vigselringen. Sen ser min m2b:s ring inte riktigt ut som på bilden heller, men liknande (vi tänker inte avslöja för nån riktigt hur den ser ut förrän vi förlovar oss så därför säger jag inget mer om hans ) Dom kostade totalt 19400 (12000 vigselring +ca 4000 förlovningsring +ca 3000 hans ring). Vi hade inte alls tänkt komma upp i dom summorna i början, men när vi tittade på ringar så kände vi ändå att vi hellre betalade extra för att få dom ringar som vi verkligen helst ville ha än att ta några billigare som inte var våra favoriter Man ska ju alltid ha dom på sig så det gäller att trivas i dom. Och vi är verkligen jättenöjda med våra!!

  • DanKat
    Äldre 9 May 09:28
    #35

    mm, det är nog lätt att det kommer såna tankar när man väl skickat ut inbjudningarna kan jag tänka mig... Men kan man inte bjuda fler så är det ju inget att göra åt det, så det lönar sig inte att oroa sig Hur många bjuder ni totalt?

  • DanKat
    Äldre 11 May 18:52
    #37

    Det låter som en jättebra inställning tycker jag! Vi kommer nog inte ha så många barn på våran fest, jag har några kusiner som är ganska många år yngre (den yngsta kommer vara åtta nästa sommar tror jag) men dom flesta kommer vara åtminstone över 15... Har helt enkelt inte så många småbarn i våra bekantskapskretsar än så länge.

  • DanKat
    Äldre 12 May 15:02
    #39

    Hehe, kom på en lite pinsam grej som mamma och pappa råkade göra när dom gifte sig... Apropå det där med vilka man bjuder. Dom glömde en av mammas kusiner! En enda, resten var bjudna varenda en! Iofs var det en kusin som "bara" hade varit fosterbarn till en av mammas mostrar, men ändå! Fatta så pinsamt att komma på att man glömt nån!!

Svar på tråden Skellefteåbrudar och samhällena därkring!!