• KIKKIHOLMBLAD

Vad för transport använder Ni efter kyrkan?

Nyfiken hur Ni tar er mellan kyrka & festlokal efter vigseln.

• Svar på tråden Vad för transport använder Ni efter kyrkan?
  • Bröllop 2008

Från kyrkan till festlokalen åker vi i en svart limousine och från festlokalen till hotellet åker vi med i den hyrda bussen med våra gäster

• stfa

Vi ska åka båt med tärna, bestman och näbbar. Det är såklart superfint väder 7 juni

• Peaches n cream

Vi åker Skansentåg med våra gäster, lite skojigt och plojigt så där. Min tillkommande har sommarjobbat på Skansen en massa i sin ungdom, så det kändes passande.

• Skåne Anna

Vi ska förmodligen cykla tandemcykel (typiskt för ön vi ska gifta oss på). Det är bara 500 meter i nedförsbacke så jag kan ju sitta där bak och hålla upp kjolen....

Funkar inte det så ska min man (då, tjoho!) trampa en flakcykel och jag sitta där framme på flaket framför honom.

I vilket fall får han jobba!

• förväntansfullbrud

Vi åker limo och gästerna en dubbeldäckad buss.

• Gafsan

Vi funderar också på att åka i en cab, men jag är lite orolig för om frisyren blir förstörd... Hur tänker ni andra som åker cab?

• ugla

Vi åker nercabbat om vädret tillåter vi cabbar nog upp när vi kört en liten bit ifrån kyrkan, hi hi

• BirgitochCarl

Vi åkte tandemcykel....men bara en liten bit....sedan blev det bussen tillsammans med våra gäster till hamnen. Därifrån tog min man och jag taxibåten och gästerna färjan. Efter taxibåten åkte vi tillsammans med våra små barn (en var sjuk och lillskruttan bara 4 månader gammal) med våran Volvo hem där vi hade festen....

Svar på tråden Vad för transport använder Ni efter kyrkan?