• pandis2405

Orolig för att inte få möhippa

Hej,
    jag läser en massa titt som tätt här inne om folk som inte vill bli hippade av olika orsaker.
    Jag sitter tvärtom och är orolig för att INTE bli hippad.

Jag har ingen tärna, så det är egentligen ingen som "måste" ordna något. Jag har ett tjejgäng sen lång tid tillbaka. En av dem gifte sig nu i helgen och henne hippade vi, något som jag la ner ganska mycket energi på också (det var dock hennes tärnor som drog igång det). Och jag tror väl i och för sig att gänget kommer hippa mig, men tänk om ingen helt enkelt tänker på det, eller alla tycker att de inte orkar ta tag i det? Det kommer så tätt inpå vår andra kompis bröllop också, bara två månader emellan.

Jag skulle bli så himla ledsen. Det är väl brudnerverna nu, alltid måste man ha nåt att oroa sig för nåt, men ändå...
    Nån som känner igen sig, eller bara har några tröstande ord?

• Svar på tråden Orolig för att inte få möhippa
  • Nightingale

Jag är orolig FÖR att bli hippad....

Gillar inte överraskningar helt enkelt.

• niklasbivandefru

jag vet inte om jag vill ha nån hippa...

• AnnaochHenrik

Vet precis hur du menar...
    Mina tärnor är mina systrar, och de bor 100 mil härifrån. Så det blir ingen hippa med dem, då jag kommer upp till bröllopet och det inte finns tid för någon hippa då. Och vännerna jag fått här kan mycket väl tänka att de inte är "tillräckligt nära" för att ordna en hippa och anta att jag får en uppe där vi ska vigas.
    Den som lever får se helt enkelt.

• stinakina

Jag är orolig att min blivande ska bli utan svensexa, det känns viktigare för mig nästan..

Jg har stor släkt, min m2b har en syster,en morfar och en dotter (samt vår gemensamma son) thats it.

Hans bästa vän bor i England (kommer dock till vårt bröllop*jihoo*)

Han har få vänner, och egentligen inga här, eftersom han flyttat tio mil till mig.

Jag har nämt till min toastmadame samt mina väninnor min oro, så jag hoppas de fixar en svensexa för min M2B*biter på naglarna*

• Mrs G to be

Jag tycker inte att man ska dra sig för att nämna att man vill ha en möhippa! Jag ska (förhoppningsvis!) bara gifta mig en gång och tänker minsann inte missa chansen att få min möhippa. Jag har i och för sig två tärnor (två av mina systrar) och jag gjorde klart redan tidigt att jag hoppades på en möhippa. Tror i och för sig inte att jag hade behövt att påpeka det, men man vet ju aldrig...

• Mi och Nez

Jag är lite rädd för att mina tärnor inte kommer att kunna samla ihop så många vänner på min möhippa. Dels bor mina tärnor på olika platser i Sverige, sedan är resten av mina vänner också väldigt utspridda. Många olika kompisgrupper som inte känner varandra vilket ju kan göra det svårt att få kontakt.
    Men men, det ska väl vi brudar egentligen inte lägga oss i. Hoppas att det löser sig till det bästa!

• misstrixie

Jag är jättenervös för min hippa. Jag vet att jag kommer att få en och till och med få lite förvarning eftersom min syster (tärna) vet att jag får ångest av gå och vänta på något sånt utan att veta när det händer... och även om jag vet att de känner mig så väl att de inte kommer hitta på något jättehemskt så är det lite läskigt!

• hondafreak

Hej, jag gifter mig för andra gången nu och kanske får jag en hippa kanske inte. Jag fick ingen på mitt förra bröllop.... Visst det kändes trist och att ingen orkade ta tag i det av mina vänner, men man överlevde. Min man fick svensexa iaf. Det ÄR inte det viktigaste, men visst är det roligt om det blir nån. I mitt tjejkompisgäng har det alltid varit jag som fixar saker, så jag blev inte förvånad faktiskt.....

• Skottdagen2008

min man hade samtliga vänner på hans svensexa (över 14 st) men på min hippa var vi "bara" 8 varav 2 gick hem tidigare pga dibarn, 2 åkte tidigare för att de bodde på annan ort, 2 gick hem för de inte var så pigga, så efter kl. 21 var det bara jag och tärnan kvar och jag tyckte det var lite synd då jag har FLER vänner som kom på bröllopet också. Allt liksom föll lite platt fall plus att ingen festade! Är lite ledsen för jag hade hoppats på en liknadne fest som min man fick där alla stannade till de blev utslängda tyyp. Är jag töntig, ja, kanske det.

• fiffinurlig

Hm jag känner lite likadant som några andra..De bröllop som jag har varit på har i stort sett alla yngre gäster varit med på hippan eller sexan..Det är ju skitkul att få göra nåt galet ibland ju MEN nu menar min syster, tillka tärna, att hon har jättesvårt att få ihop folk till min möhippa. Hon undrade lite vad/hur hon skulle göra..Då blir jag faktiskt ARG..Varför skulle ingen vilja gå på just MIN möhippa??Jag vet att i stort sett alla killar kommer på svensexan nänligen....Men vad gör man. Man har väl inte rätt att ta en hippa förgiven.
    Jag kan förstå om man inte har råd men jag ser ju hellre att man hittar på nåt nästan gratis så att alla kan vara med istället för att det blir syrran och jag som ska göra nåt...

• svårtattvälja

Jag tycker inte heller det är fel att hinta att man gärna vill ha en hippa. Den är ju inte heller bara för din skull, det är ju ett suveränt tillfälle för dina gäster att lära känna varandra innan och därmed ha roligare på själva bröllopet! Om du inte vill hinta själv till folk kan du väl be din blivande att ringa nån eller några och säga att de gärna kan fråga honom om hjälp vid kidnappningen, eller att han har adresslistor över tjejer som kan vara aktuella för att vara med. Det är ju ett lite lagom sneakigt sätt att få fram att du förväntar dig en hippa...

• gustafmatilda

Pandis: Jag är också lite orolig att inte få någon möhippa faktiskt... Jag flyttade nyligen 45 mil från min barndomsstad Malmö, och i den nya staden har jag en enda kompis. Jag tror inte att vi kommer att ha möjlighet att åka ner till Malmö mer än en gång innan bröllopet som är den 6:e juni. Jag har inte heller någon tärna, utan 'endast' sällskapsdamer som ska vara med mig när jag görs i ordning samt under fotograferingen. Sen har jag väldigt blandade vänner från oliak håll, det är ingen som känner alla. Jag vet inte riktigt hur det skulle gå ihop. Vi får se hur det blir, men jag skulle bli riktigt ledsen om inte mina gamla goa vänner hippade mig! Och det måste inte vara något dyrt. Det räcker med en myskväll där alla tar med sig något att äta och sen snacka en massa strunt in på småtimmarna, eventuellt ser någon tjejfilm eller nåt... Som sagt, vi får se =)

• majsannio

Jag måste helt ärligt erkännat att jag skulle bli väldigt besviken om jag inte får ngn hippa...
    Det är visserligen andra gången jag gifter mig, men förra gången var hemlig i samband med dotterns dop, så då blev det ju ingen. Sen känner jag lite som Stinakina.. tänk om min älskling inte får ngn svensexa. Då skulle jag bli besviken å hans vägnar. Jag har visseligen frågat min bror som är toastmaster och väldigt engagerad i hela bröllopet, men får inget svar.
    Ja, ja... det löser sig! Gift blir man ju iaf, tack och lov!

• Lillsnufflan

Instämmer med vad många här inne har sagt: du får nog ta och hinta lite till dina vänner. Jag tror inte att jag på eget bevåg hade dragit igång en möhippa för någon av mina vänner. Jag hade nog antagit att det fanns en tärna, och i brist på sån kanske en syster, som skulle fixa hippa.

Jag var lite orolig för att bli meddragen på någon sorts suparturné iklädd pajaskostym (typ), så jag talade om för en av mina tärnor att jag skulle uppskatta en hippa av det lite lugnare, mysigare slaget. Jag räknar med att de respekterar det. (Även om tärnan ifråga skrattade och sa att de naturligtvis skulle hälla i mig en dunk hembränt och sätta mig utan kläder på ett tåg till Tyskland )

• Lovecats

På en hippa jag var på i helgen var vi 20 pers. Två kom 150 mil, en 30 mil och en eller ett par 60.

Vill man och bara får ihop folks kalendrar, så gör man det. Det är roligt att få göra en hippa till sina vänner

Sen underlättar det om man har någon man kan "smygutse" till hippa/sexaledare. I fallet ovan var det toasmastern/-madamen som blev initiativtagare, eftersom de hade tillgång till gästlistan till programmet.

Svar på tråden Orolig för att inte få möhippa