• MrsFellerA

Nu är MrsFellerA gift.

Nu är man alltså gift. MrsFellerA är numera MrsA. Allt fixande och planerade resulterade i en helt underbar bröllopsdag. Det blev så mycket bättre än vi någonsin kunnat föreställa oss och vi är så glada att vi valde att gifta oss på detta sätt. Vi fick det vi drömde om och det är precis det man vill ha på sin bröllopsdag.

Vi gifta oss alltså i Thailand, på Koh Lanta den 20 mars. Bröllopet hölls på Moonlight Bay Resort, där vi bodde i två nätter. Vi flyttade dit dagen innan bröllopet och tillbringade även bröllopsnatten där. Det vi föll för när vi valde detta hotell var den lilla privata stranden, som passade perfekt för det enkla och avskilda bröllopet vi önskade oss. Här tillbringade vi självklart båda nätterna i the Honeymoon Suit, där vi hade privat terass med jacuzzi!

Vi började dagen med frukost på terassen. Dagen till ära skålade vi i champagne, något man inte gör varje morgon! Innan lunch lyxade vi till det och njöt av varsin SPA-behandling - Aroma Therapy Massage för maken och Foot Spa Massage för mig. Efter det var man härligt avslappnad.

Vid halv fyra kom frisören och hjälpte mig med hår och make-up. Man vill ju vara extra fin på sin egen bröllopsdag! En timme senare, runt halv fem, dök även fotografen upp, för att vara med och föreviga vårt bröllop!

Klockan kvart i sex vandrade vi tillsammans ner till stranden, till musik av Nils Ferlin och låten I Folkviseton. Vädret var helt underbart. Solen sken och det var lagom varmt.

Själva vigseln hölls på sandstranden, där det var dekorerat med blommor och ett blomsterthjärta i sanden. När vi klivit in i hjärtat spelade och sjung Jalle och Camilla låten Lyckorus av Elin Sigvardsson. Det var så vackert och man kunde inte göra annat än att bara stå där och le. Älsklingen såg ut att kämpa med tårarna. Det var en så fantastisk stund!

Själva cermonin var enkel. Vigselförrättaren började med att prata om Thailand och Koh Lanta. Därefter fick vi ta fram ringarna och han pratade om dem som symbol. Han avslutade med några äkteskapliga råd och därefter small champagnekorken till tonerna av Everything med Michael Bublé.

Efter själva vigselcermonin var det dax för mer fotografering och vi klev villigt ut i vattnet till fotografens glädje. Riktigt fina bilder blev det i solnedgången och vi hade riktigt roligt!

Därefter var det dax för bröllopsmiddag. De hade dukat så fint på stranden, men facklor kring bordet. Vi åt thailändsk mat till förrätt och huvudrätt och avslutade med en bröllopstårta. Nu åt vi ju inte upp hela den...men det var ganska så skoj att ha en liten tårta.

Självklart passade vi på att bada i vår jacuzzi senare på kvällen. Där satt vi och drack champagne och var bara så lyckliga och nöjda över vår dag! Mer än så berättar jag nog inte.

Jag har lagt upp lite bilder i mitt galleri, för den som är intresserad av att titta.

• Svar på tråden Nu är MrsFellerA gift.
  • matildaochniklas

Ett stort grattis! Låter som en underbar dag och vilka otroligt vackra bilder. Din bukett var jättefin!

• fru Trul

Ett stort GRATTIS, vad vackert allting var! Gillade buketten jättemycket!

• Miss (snart mrs) A

Åh, så härligt jättegrattis!

• numerafruS

Ett jättegrattis till er båda! Ni var så himla fina
    Kul att bröllopet blev allt det ni önskat er och kanske mer.

• generalskan

Grattis till er båda, såg super härligt ut.

• 26maj2007

Stort GRATTIS! Ni var jättefina!!

• Fenixx

vad roligt att ni fick en sån underbar dag, grattis!

såå fina kort på er.

• Efter 11 år är det min tur

Grattis till er

• MrsFellerA

Tack snälla för alla grattishälsningar!

Det värmer ska ni veta och extra kul att äntligen få "skrika ut det" - vi har ju hålligt det hemligt fram tills efter vigseln.

Kram på er alla!

• Bride in England

Grattis!! Vilken fantastiskt vacker beskrivning, blev helt tarogd! Och ni ser helt underbart vackra ut pa korten. Hur reagerade er familj o vanner? Med gladje hoppas vi

• MrsFellerA

Bride in England
    Tack! Ja, vi kände oss nog ganska så underbara också! Våra respektive familjer, nu bådas (!), har bara reagerat positivt. Om någon känner att de blivit snuvade på konfekten, så har de den goda tonen att behålla det för sig själva...

20080301
    Tack!!!

• Robina67

Stort Grattis!
    Såg ut att vara ett mysigt intimt bröllop

• Skottdagen2008

Grattis! Det såg verklgien ut att ha varit ett mycket romantiskt, vackert och intimt bröllop

Svar på tråden Nu är MrsFellerA gift.