• GME76   080802

Släck alla lampor nu :-)!!!

• Svar på tråden Släck alla lampor nu :-)!!!
  • Little Nikki

Jag har börjat stänga av min dator när jag har använt klart den - räknas det???

• pojomo

gick in å läste länken nu å det är ju bra att dom faktiskt går med i detta.

• johansdotter

Jag släckte ner totalt utan 1 tv...
    Tycker definitivt att det är något att stödja.

Dessutom när det tom sker internationellt samma tid!
    Inte bara lilla sverige.

• Utomlands 2008

Men VARFÖR marknadsför de inte sådant här bättre så att man kan haka på!? Har inte läst eller hört talas om detta någonannanstans än här, nu flera timmar senare...

• emeliek45

De stängde ner hela sidney och det sänkte hela elförbrukningen med 10 %!!! läs dn idag!

• jelikr
    AJFC skrev 2008-03-30 12:56:40 följande:
    var inte det IGÅR mellan 20-21?
    Joo fast i Sidney var ju 20-21 nån gång på morgonen för oss...
  • snö vit

Det stod iallafall på Aftonbladet & Expressens hemdida igår, tidningarna vet jag inte. Vår lilla Kung släckte slottet.

Tror att minsta lilla man kan göra hjälper lite. Ska ha lite värmeljusmys varje kväll, ungarna stormtrivdes.

• GME76   080802

Läste om det på AB o Expressen också

• be happy

Det var eg. en symbolisk handling som gick ut på att aktualisera frågan i många länder. I Sverige gjordes inte kampanjen så stor för att man ville se om vi hakade på ändå (eftersom vi är ett FÖRHÅLLANDEVIS miljömedvetet land). Om vi hakade på ändå så skulle detta visa för politiker att folk i Sverige engagerar sig självmant och tycker de här frågorna är viktiga. I andra länder behöver folk bli mer aktiva, i Sverige behöver politikerna bli mer aktiva.

Utomlands 2008? skrev 2008-03-30 01:32:43 följande:

Men VARFÖR marknadsför de inte sådant här bättre så att man kan haka på!? Har inte läst eller hört talas om detta någonannanstans än här, nu flera timmar senare...
  • Utomlands 2008

be happy skrev 2008-03-30 14:12:10 följande:

Det var eg. en symbolisk handling som gick ut på att aktualisera frågan i många länder. I Sverige gjordes inte kampanjen så stor för att man ville se om vi hakade på ändå (eftersom vi är ett FÖRHÅLLANDEVIS miljömedvetet land). Om vi hakade på ändå så skulle detta visa för politiker att folk i Sverige engagerar sig självmant och tycker de här frågorna är viktiga. I andra länder behöver folk bli mer aktiva, i Sverige behöver politikerna bli mer aktiva. Utomlands 2008? skrev 2008-03-30 01:32:43 följande:
    Okej... den förklaringen kan jag förstå.
    Aftonbladet och Expressen är enligt min mening skvallertidningar med senstaionsnyheter - dvs inte en seriös nyhets- eller informationskälla.
Svar på tråden Släck alla lampor nu :-)!!!