• MAJ09

Att döjla kostnader för

Hej

Ska gifta oss ihöst och nu börjar jag köpa på mig lite smått och gått inför bröllop och fest.

Så igår köpte jag servettringar för 750kr till 30 personer känns som min sambo inte behöver veta eller? Skulle nog tycka det är onödigt.

Jag tycker det var lite dyrt, inte styck men sen även om vi inte är så många blir det.

Så mycket smått som kostar.

• Svar på tråden Att döjla kostnader för
  • Waersta

Jag håller inte inne med något.. känns som om jag ljuger då..

• anne på grönkulla

För mig är ett bröllop ett gemensamt projekt, så att dölja saker i planeringen är principiellt fel. Man får enas om planering och budget och respektera varandras åsikter och behov i det.

• snö vit

Personligen skulle jag inte göra det av flera anledningar, delvis för att vi båda vill veta så exakt som möjligt vad slutsumman blir + att som ovan säger så är det gemensamma beslut som tas med ett bröllop så nej, jag skulle inte dölja det.

Kram
    //Veronic@

• Skonie

Det är VÅRT bröllop. Om jag (mot förmodan) ville ha servettringar för 750 och min sambo inte så blir det en kompromiss. Inget smussel.

• blivandefrularsed

Klart han ska få veta allt. Det är ju NI som gifter er och inte Du

• Lady o Lufsen
    Hur ska du förklara dina mängder av servettringar efter bröllopet då?

Nää.....säg du som det är- han kanske har full förståelse för dina önskningar!
  • maj bruden

Maj 09 jag håller med dig.
    Tex,jag tycker om toa papper med rosor på,med det skulle inte ha behöva,då är det best att han inte vet om det.Visa små detaljer ser och uppskattar inte killar.

• Kärlek ger näring åt själen

Vi kör nog en liten kompromiss tror jag *skrattar* Han vet iofs vad jag/vi har köpt men kanske inte vad allt har kostat *Skrattar* Det är nog mer för att han är måttligt intresserad av dekoren *Asg* Men annars så kör vi allting gemensamt

• Äntligen är det min tur

Hahaha... vi har nåt sånt också.

Jag glömmer lite att berätta allt. För han bryr sig inte så mycket. Han vet ju att jag shoppar för kassarna står ju överallt hemma med kvittona i. Kommer jag ihåg så berättar jag. Ibland berättar jag o han säger att det spelar väl ingen roll....

Så.... huvudsaken att man inte äventyrar hela familjekassan ...

Sen vi började planera bröllop så har jag knappt shoppat annat än till bröllopet så det e lugnt ....

• Kärlek ger näring åt själen

Äntligen är det min tur :

Haha känner igen det. Har fyllt en skåpshylla med en maaassa saker till bröllopet och vi gifter oss inte än *S*

Likaså med handladet.. jag tänker heela tiden på "ohh det skulle passat på bröllopet eller VARFÖR fanns inte det i blått *Asg*

Jag har lagt undan en mindre "budget" till små saker så som såpbubblor m m som inte räknas in i den stora.. då vi snabbt kom fram till att jag tyckte det var roligare än vad han gjorde då det kvittade för honom *skrattar*

Svar på tråden Att döjla kostnader för