• Mollen

Billiga brudklänningar - finns de?

Brudklänningar är så sjuuuukt dyrt (som ni säkert märkt). Jag har ingen lust att lägga 6000 spänn på en klänning. Någon som har några tips på var man kan hitta billigare klänningar? Gärna i Stockholm. Kina känns inte som ett alternativ tyvärr.

Tack så länge!

• Svar på tråden Billiga brudklänningar - finns de?
  • Eksjöbrud08

Prova kinaklänningar! Det är mycket billigare än bridaloutlet (som till viss del köper sina klänningar från kina). Jag har hittat en klänning på nätet som kostade ca 7 tusen. Bilderna skickade jag till Kanacca.com. Om en månad får jag klänningen med underkjol, matchande sjal och handväska, två tiaror, två halsband, två armband, två par örhängen och en slöja för det eminenta priset 320 dollar (stax under 2000 kr). Tror knappt du kan få det billigare.

Visst du kan inte prova! men du kan måttbeställa och till det priset så har jag räknat med att jag lätt kan lägga några hundralappar till en sömerska i sverige så den sitter helt perfekt. Något som lockar? då får du gärna kontaka mig eller läsa mer på kinatråden.

• misstrixie

Vet tyvärr inte var de finns i Stockholm men det finns ett 08-nummer man kan ringa på hemsidan www.nixa.se och fråga om återförsäljare, så jag gissar att det inte ska vara omöjligt att hitta...

Jag betalar 3300:- för min Nixa-klänning och det fanns både billigare och dyrare att välja på. Först var jag tveksam till det märket eftersom jag inte tyckte klänningarna såg så fina ut på hemsidan, men oj vilken skillnad att se dem i verkligheten... bilderna gör dem inte rättvisa.

• Kärlek08

Nixa finns i lillybutiken på kungsholmen men även på bröllopsbutiken på st eriksgatan. Tror även att de övriga bröllopsbutikerna har en och annan modell. Men lillybutiken har nog flest modeller att prova...

• Kakan Mascha

Lilly Brud och Fest på Karlbergsvägen 27 har tex Nixa.
    Jag har beställt en Nixa (nr 7118) därifrån som blir extra lång (är 185 cm) och det kommer kosta 3900 kr, plus att den då blir lite insydd pga att storleken inte riktigt passade.
    Plus för väldigt bra service också - jag gillar henne! Hon ser på en gång vad man passar i och har rätt!

• krian87

Jag köpte min på tradera för ca 900kr ink. frakt..=)bild på mitt galler

• Julibrud 08

Hej!
    Har beställt min från Millybridal och den kostade under 2000:- med frakt. Har inte fått den än, men har hört gott om dom!

• hejdär

Man kan ju börja leta på blocket.se. Där kan man göra fynd om man har tur.

Vill man absolut ha en ny bröllopsklänning skulle jag rekommendera ett besök hos BrialOutlet. Dom har ett väldigt stort urval. Min kompis köpte sin bröllopsklänning där. Jag tror hon gav 2.300 kr för sin klänning. Den va jättefin! Lycka till!

• Stridspinglan
    Eksjöbrud08 skrev 2008-03-28 21:32:44 följande:
    Prova kinaklänningar! Det är mycket billigare än bridaloutlet (som till viss del köper sina klänningar från kina). Jag har hittat en klänning på nätet som kostade ca 7 tusen. Bilderna skickade jag till Kanacca.com. Om en månad får jag klänningen med underkjol, matchande sjal och handväska, två tiaror, två halsband, två armband, två par örhängen och en slöja för det eminenta priset 320 dollar (stax under 2000 kr). Tror knappt du kan få det billigare.

Visst du kan inte prova! men du kan måttbeställa och till det priset så har jag räknat med att jag lätt kan lägga några hundralappar till en sömerska i sverige så den sitter helt perfekt. Något som lockar? då får du gärna kontaka mig eller läsa mer på kinatråden.
    Jag har kollat sidan som du rekommenderade, verkar helt fantastisk!
    Eftersom tråden är rätt gammal så undrar jag om du kan ge lite "efter-info" också, hur var klänningen när den väl kom? Satt den bra eller behövdes det mkt korrigeringar? Var du nöjd helt enkelt?
    Står i begrepp att beställa tack vare din rekommendation, så jag hoppas på ett positivt svar!
    Tack än en gång!
  • Sarah Friberg

Åhhhh vad löjligt, det mesta som sys oavsett vilket märke som syns på slutprodukten är gjort i Kina!

• Shining

Om inte Kina så kanske du kan tänka dig från USA?

Jag rekommenderar denna sida! www.unique-vintage.com/

Här finns klänningar mellan 55-999 EUR.
    Jag beställde min klänning + en klänning till därifrån och det tog 15 dagar observera dock att jag tog standardstolek så jag vet inte hur lång lev. det är för måttbeställning. Betalade via PayPal.
    Beroende på vart man bor så kan de restfakturera en fraktavgift i efterhand eftersom fraktavgifterna de anger på sidan är inom deras gränser. Jag som då bor i Sverige fick restfrakt på 15 EUR och det enda som tillkom utöver var naturligtvis tull på ca 300  SEK som jag betalade på ulämningsstället då jag kvitterade ut paketet.

Totalt betalade jag 2000 SEK - för två klänningar, klänningen jag ska gifta mig i samt en festklänning för annat tillfälle. Båda klännigarna är i mycket fin kvalité och med varje klänning följde en sjal

Jag är super nöjd.
    Lycka till!

• Mandelmassa

Nu är det ju rea i många butiker. På Hornsgatan finns ett par brudbutiker, bl a Stockholm brud och fest som har t ex Nixa som det tipsats om och fina billigare klänningar för under 2000-3000kr, kika där!

• Ellenbell

Jag kan varmt rekommendera butik Zelini i Stockholm. De har verkligen prisvärda klänningar, man få väldigt mycket för pengarna. Var där och kikade tillsammans med en vän som gifter sig snart. Det kommer tydligen in mycket nytt där också, nu när de har fått större lokaler.

Deras hemsida: www.zelini.se

Min väninna provade den här heeeelt UNDERBARA klänningen!

• TheD

Tradera är ett alternativ, Sen är det då USA & Kina, fast många företag i USA tar klänningarna från Kina från början. Jag beställde från Kina. Var nog det bästa jag har gjort!!!

• Sara1291

jag tror det bästa är att kolla runt i olika bröllopsbutiker o särskilt kolla på rean. jag vet ett ställe som heter "brud i centrum" som har alla möjliga klänningar o märken (bröllop) och det har varit 50% rea på allt där jättelänge. man kan ju gå dit och titta? 

• 2010bruden

Jag skulle besöka Bridaloutlets butik www.bridaloutlet.se. Jättebra priser. Dom har oxå större storlekar. Rekommenderas!

Svar på tråden Billiga brudklänningar - finns de?