gratis program till festprogram?
Har hört talas om att det ska finnas ett gratis program på internet för att kunna fixa festprogrammen, någon som vet något om detta?
Har hört talas om att det ska finnas ett gratis program på internet för att kunna fixa festprogrammen, någon som vet något om detta?
Ja det e klart!! Annars blir det ju hur långt som helst. Och det är ju därför det finns numrering...
maj bruden skrev 2008-03-29 20:27:54 följande:
Dum fråga kommer här!
När man använder mallen ifrån Kortdesign..varför hoppar allt runt och byter sida så fort jag skriver in något??? Trodde att sidorna skulle vara "fristående" från varandra.. Eller gör jag något fel tro? Fel mall? Snälla hjälp mig!
Tror det blir så med det, har inte själv provat det dock.
Jag använder detta programmet och där är allt fristående från varandra och man ser varje uppslag som det blir samtidigt som utskrifterna hamnar där dom ska också (dåligt förklarat). Tycker att det är toppen!
www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Graphic-Editors/Serif-PagePlus-SE.shtml
Man måste ta bort lika många rader som man skriver på, annars flyttar sig hela texten.
på kortdesign, var hittar jag mallen??
hej har precis laddat hem festprograms mallen från kort design och jag är nog puckad men sida 8 är ju längst upp och sedan kommer sida 1...vart ska jag börja skriva...
och är det bara jag som hamnar på en norsk sida?
Där det står sida 1 kommer att bli sida ett i programmet när det är utskrivet och ihopsatt! Således kommer sida 8 att bli sida 8 i programmet. Låter lite knepigt men är lättare att förstå om man skriver ut programmet och viker till det. Prova vettja!
Mallarna ska synas direkt när man har klickat på länken. Och ja, det är nog bara du som kommer in på en norsk sida...
Vinterbruden 08 skrev 2008-04-15 18:20:50 följande:
Jag hittade dom tror jag, linkas kanske automatiskt till norsk sida eftersom jag är i norge.. Men i mallarna står inget bara sidonr.. Hur ser era mallar ut?? Kanske någon som kan maila mig mallen i stället??
Det är tyvärr bara så mallen ser ut, för att man ska få rätt sida på rätt plats när man skriver ut programmet sen. Innehållet får man hitta på själv, eller låna från andra!
Vinterbruden 08 skrev 2008-04-15 22:12:31 följande:
Är det ingen som har provat det program jag föreslår??? Det är verkligen enkelt och sidorna sköter sig själv och alla sidor är fristående från varandra. Man kan också själv välja hur många sidor man vill ha i häftet.
Nu låter det kanske som att jag gör reklam, vilket jag inte gör. Men jag förstår verkligen inte varför ni gör det krångligare för er själva än det faktiskt behöver vara!!!
Jag försökte ladda ner, men det gick inge vidare... nu blir jag snart gråhårig av att försöka få ordning på festprogrammet. Försökte med kortdesigns mallen, men det var ju bara krångel... fast det kanske ska va så krångligt... Tips någon?
Snälla Silva79 eller någon annan!
Vad blir nästa steg när man länkat sig till softpedias sida? Har testat Word och tycker det krånglar... Skulle så gärna vilja ha en bra mall för ett festhäfte med 16 sidors stående A4.
Hämtade vigselringen igår, såå fin
Kram till er alla!
Tyckte det verkade krångligt. Förstod inte hur jag skulle ladda ner det.
JAg använde kortdesigen. Har precis gjort en provutskrift och det funkade faktsikt. Tyckte det var lite krångligt för sidorna bara hoppade omkring när jag skrev. Öppnade tillsist upp en helt ny 12-sidors och kopierade in färdig text från "arbets" festprogrammet (där sidorna hade hoppat runt så mycket att jag inte visste vad som var vad). Glöm bara inte att göra utskrift på båda sidor, för det gjorde jag.
Jag använde word och det funkade jättebra. Arbeta med kolumner och sidbrytningar, sa hoppar inte texten. Tablaer (eller heter det tabeller?) funkar ocksa om man bara gör kanterna osynliga.
om ni har svart att fa sidaorna rätt i word etc sa gör ett minihäfte i papper och numrera sidorna; Ta isär arken, sa ser man enkelt vilken text som ska skrivas var.
Om du gör en spaltbrytning (Infoga - Brytning - Spaltbrytning) efter varje sida så är texten "fixerad" och kommer inte flytta sig...