• Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

    Hej allihop

    Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

  • Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • NEoMA

    Anja är det priset för manikyr endast eller att bygga upp "fejk-naglar"? Själv behöver jag nämligen det sista (datornördar som mig klarar inte långa naglar till vardags :S ) men vet inte var det är duktiga och hyfsat billiga med sånt här i Lund.

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-29 15:27:13 följande:


    jag ska oxå göra naglarna där fast dem fixar jag dagen innan
  • Anja 19 juli 2008

    Det är påbyggnad (fejk)

    ja priserna är skitbra, därför blir jag lite nervös när jag tänker på att jag glömde fråga, *asg* Tänk om det inte alls stämmer

    Om jag hade varit du så hade jag kontaktat dem på make up store... jag har pratat med dem och de tar typ 900 för makeup (och de är ju såå jä...la bra) så jag har bestämt att om jag inte blir nöjd m provsminkningen hos tokyo makeover så kommer jag att anlita någon på makeupstore.

    De tar såklart reseersättning oxå, så om ni bor långt bort kanske det inte är värt det men annar hade jag lätt valt dem Älskar deras produkter och de kan verkligen sminka.

    Och japp, i mina priser ingår prov-makeup och prov-uppsättning

  • Fröken Planera

    Tjena Brudar!!!! Synd att ni inte hittade så mycket på Kvinnligt under.. Själv så har jag fyndat som fanken idag!!! Hittat både smycken och skor!!! GUD vad skönt, jag har verkligen bekymrat mig för det där. Nu är det bara underkläderna kvar.. Men det får dröja några månader till, jag har nämligen bestämt mig för att skriva in mig på viktväktarna på tisdag, NU JÄVLAR!!!

  • labbråttan83

    Hej allihopa! Här har det hänt en del när man varit borta

    Insåg idag att jag inte har fixat blommor, smink, musik till festen, vin & sprit, festprogram, bordsplacering mm och sedan hade jag tänkt knåpa ihop ett tal till min m2b också....Samt bestämma med vigselförrättaren om hur vi ska lägga upp vigseln (vilket vi har väldigt vaga uppfattningar om i nuläget). Allt inom 2 1/2 mån. Sedan ska man ha tid till en massa annat förutom jobbet på fritiden också.... Hmm, det kommer bli två intressanta månader

    Behöver nog lite extra brudfika att lugna ner mig lite på... Jag som trodde allt lugnt.... Hah ha

  • AnneiLund

    Gabbi!!
    Vad hittade du för skor och vilka smycken???
    Själv tror jag mig ha hittat MIN ring nu..... Skön känsla!!!!

    Fröken Planera skrev 2008-03-29 17:37:13 följande:


    Tjena Brudar!!!! Synd att ni inte hittade så mycket på Kvinnligt under.. Själv så har jag fyndat som fanken idag!!! Hittat både smycken och skor!!! GUD vad skönt, jag har verkligen bekymrat mig för det där. Nu är det bara underkläderna kvar.. Men det får dröja några månader till, jag har nämligen bestämt mig för att skriva in mig på viktväktarna på tisdag, NU JÄVLAR!!!
  • AnneiLund

    Ja du ska ABSOLUT köpa ditt set med underkläder, var hur söta som helst!!! Själv får jag snart gå naken.... suck


    ingenjörsbruden skrev 2008-03-29 14:05:30 följande:
    Anne o Anja, tack för sällskapet till Kvinnligt under!!! Hade aldrig vågat gå in där utan er!! (stället ligger i ett industriområde o ser lite halvskumt ut utåt) Men de har ju väldigt mkt underkläder o badkläder....men inte SÅ mkt till "brudar". Men jag hittade en superfint set (BH o trosa) som satt kanon!! Ska nog åka dit igen i höst o köpa det setet!!
    Jag har tänkt sminka mig själv, men i vilken ordning vet jag inte säkert. Har hört någonstans att det är att föredra att sminka efter att frisyren är fixad!!
  • Fröken Planera

    Anne! Jag hittade skor på Scorett, ett par vita pumps, med 2 olika vita nyanser (vita lackskor). De kan användas även till "vanliga" kläder senare, 399 kr kostade de. Jag slog till direkt!!
    Smyckena hittade jag på Smyckesboden på Ö Mårtensgatan. Halsband i silver med ett hjärta, som påminner om hjärtanen som vi har på inbjudningskorten, och så likadana öronhängen till. Helnöjd!
    Men jag har inte hittat vigselring än.. Ska kolla det i veckan. Är det någon som vill följa med som smakråd?

  • AnneiLund

    Åhhhh låter superbra...och smakråd...sånt säger man ju inte nej till....
    Även jag ska kola ring i veckan, jag har ju äntligen börjat hitta vad jag vill ha och den ringen kommer ut i butikerna på tisdag....I hope....
    Fröken Planera skrev 2008-03-30 19:31:43 följande:


    Anne! Jag hittade skor på Scorett, ett par vita pumps, med 2 olika vita nyanser (vita lackskor). De kan användas även till "vanliga" kläder senare, 399 kr kostade de. Jag slog till direkt!!Smyckena hittade jag på Smyckesboden på Ö Mårtensgatan. Halsband i silver med ett hjärta, som påminner om hjärtanen som vi har på inbjudningskorten, och så likadana öronhängen till. Helnöjd!Men jag har inte hittat vigselring än.. Ska kolla det i veckan. Är det någon som vill följa med som smakråd?
  • Fröken Planera

    Jag har fullt upp imprgon efter jobbet, annars har jag det ganske fritt på kvällarna resten av veckan. Vilken kväll passar dig, Anne? Jag har lite tillgodo hos Sundelius, så jag ska försöka hitta en ring där. Vilka butiker har du på G?


    AnneiLund skrev 2008-03-30 19:40:18 följande:
    Åhhhh låter superbra...och smakråd...sånt säger man ju inte nej till....Även jag ska kola ring i veckan, jag har ju äntligen börjat hitta vad jag vill ha och den ringen kommer ut i butikerna på tisdag....I hope....Fröken Planera skrev 2008-03-30 19:31:43 följande:
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4